بازدید 31703
بازتاب‌های جهانی بازی درخشان ایران برابر آرژانتین

«سوتی» که پیروزی را از ما گرفت اما شادی را از خیابان‌های ایران نه!

چه تیمی است که در یک مسابقه فوتبال مهم و حساس شکست بخورد و بعد هوادارانش برای شادی نیمه شب به خیابان‌ها بریزند؟ شاید تا عصر دیروز برای این سوال در دنیای فوتبال پاسخی وجود نداشت اما بعد از سوت پایان بازی ایران و آرژانتین توسط مازیچ صرب این سوال یک پاسخ حقیقی یافت. تیم ملی فوتبال ایران!
کد خبر: ۴۱۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱ 22 June 2014
«سوتی» که پیروزی را از ما گرفت اما شادی را از خیابان‌های ایران نه!کدام تیم است که در ‌مسابقه فوتبال مهم و حساسی شکست بخورد و سپس هوادارانش‌ نیمه شب برای شادی به خیابان‌ها بریزند؟ شاید تا عصر دیروز برای این پرسش در دنیای فوتبال پاسخی نبود، ولی‌ پس از سوت پایان بازی ایران و آرژانتین توسط مازیچ صرب،‌ پاسخی حقیقی یافت؛ تیم ملی فوتبال ایران!

به گزارش «تابناک»، تا همین روز جمعه‌ای که گذشت هم وقتی اخبار موفقیت والیبالیست‌ها را بازتاب می‌دادیم، پای ثابت پیام‌‌های خوانندگان این بود که «فوتبالیست‌ها هم یاد بگیرند»؛ اما ‌یکباره همه چیز عوض شد و ‌پس‌ از یک نود دقیقه هیجانی و پرشور و ‌باورنکردنی، باز فوتبال موضوع اول مردم ایران شد؛ آن هم نه فوتبالی از نوع کل‌کل بین هواداران آلمان و هلند‌ که یک شور میهنی در ستایش تیمی که همه را غافلگیر کرد؛ تیمی که تا دقیقه آغازین رقابت ایران و آرژانتین هم کسی برایش شانسی قائل نبود، ولی به یکباره در زمین شکوفا شد و نود دقیقه آرژانتین بزرگ را با همه ستاره‌هایش زجر داد و سرانجام در وقت‌های اضافه با یک گل مغلوب شد.

ولی انگار کسی در ایران گل دقیقه 1+90 لیونل مسی را ندید‌ و همین‌ موجب شد، خیابان‌های پایتخت نیمه شب دیشب، ‌شاهد مردمی باشد که برای قدردانی از تیم ملی و ملی‌پوشانی که برای نود دقیقه، باعث غرور آن‌ها شده بودند، به خیابان‌ها آمدند.

اما با هر متر و معیاری که به بازی شب گذشته نگاه کنیم، مازیچ صرب، مهم‌ترین چهره بازی ایران و آرژانتین بود. اگر از چندین و چندباری که ‌اتفاقی در مسیر توپ ایرانی‌ها قرار گرفت و مانع حرکت تیم ملی ایران شد، بگذریم، مهم‌ترین تصمیم او در این بازی به دقیقه 52 باز‌می‌گردد؛ جایی که خطای آشکار روی اشکان دژاگه در محوطه جریمه را نادیده گرفت و ایران را از یک پنالتی حتمی محروم کرد و نتیجه بازی را تغییر داد و موجب شد تا کی‌روش پس از بازی بگوید، دو تن نتیجه بازی را تغییر دادند؛ لیونل مسی و مازیچ داور بازی!

عملکرد داور بازی نه ‌تنها واکنش‌های شدید داخلی را به‌ همراه داشت، که حتی اعتراضات جهانی را به سوی خود کشاند‌. جالب‌ترین واکنش در این زمینه به یک روزنامه برزیلی باز‌‌می‌گردد. دعوای همیشگی بین آرژانتینی‌ها و برزیلی‌ها در این جام‌جهانی با ابعاد رسانه‌ای بسیار بزرگتر در جریان است.

پس از پیروزی مشکوک برزیل برابر کرواسی در دیدار افتتاحیه یک روزنامه آرژانتینی با تیتر «جام‌جهانی با دزدی آغاز شد» به کنایه پیروزی برزیل را پیروزی نیشیمورا دانست. حالا پیروزی سخت آرژانتین برابر ایران در سایه پنالتی که مازیچ برای ایران نگرفت، موجب شد تا رسانه‌های برزیلی، با اشاره به گل معروف «دست خدا»ی مارادونا لقب «سوت خدا» را برای آن صحنه در نظر بگیرند.

اما سایت مترو انگلیس هم  از کاربرانش خواسته تا درباره تکل زابالتا روی پای اشکان دژاگه نظر دهند. پاسخ آنها کاملا قابل پیش بینی بود. به نوشته این سایت، پابلو زابالتا، مدافع تیم ملی آرژانتین با تکلی که در محوطه جریمه روی پای اشکان دژاگه زد، می‌توانست ایران را صاحب یک ضربه پنالتی کند؛ اما در روزی که شاگردان کی روش، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند، داور بازی برای این پنالتی نگرفت تا بازیکنان ایران را حسابی عصبانی کند.

مترو از کاربرانش پرسیده که آیا تکل زابالتا روی پای اشکان خطای پنالتی بوده یا نه؟ تا چند دقیقه قبل، 87 درصد شرکت‌کنندگان ‌‌در این نظر‌سنجی، بر این باورند که داور، پنالتی ایران را نگرفته و‌ 13 درصد، تصمیم داور صربستانی را درست اعلام کرده اند.

اما شب گذشته، بازی‌ خوب ایران برابر نیجریه، تحسین‌های بین‌المللی را هم در پی داشت. شبکه اسکای اسپورت با تمجید از دفاع تیمی ایران نوشت: عملکرد دفاعی ایران در این دیدار بسیار عالی و کامل بود.

AS اسپانیا
پس از پایان دیدار ایران و آرژانتین در صفحه اصلی خود نوشت: رومرو (دروازه‌بان آرژانتین) و مسی این تیم را نجات دادند و مانع پیروزی ایران در این دیدار شدند.

یورو اسپورت مدعی شد: جادو مسی، ایران فوق‌العاده را از پای درآورد.

دیلی میرر پس از پایان مسابقه عنوان کرد: جادو‌ مسی عملکرد ضعیف آرژانتین را پوشش داد تا این تیم با ‌6 جمع  امتیاز از این گروه به مرحله بعد راه یابد.

بنا بر این گزارش، اما مهرداد پولادی، یکی از بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی بوده. او در دیدار دیشب مقابل آرژانتین، مثل دیدار نخست تیم ملی، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت تا از بخش آمار فیفا، نمره بسیار خوب 9.7 را بگیرد.

بنا بر آمار سایت فیفا، پولادی در دو بازی گذشته، دو تکل درست داشته و تنها یک بار مرتکب خطا شده و 58 درصد پاس‌هایش به مقصد رسیده است.

سایت فیفا درباره دفاع چپ تیم ملی نوشته است:‌ مهرداد، دفاع چپ، وظایفش‌ را بسیار خوب انجام می‌دهد. پس از کناره‌گیری مهرداد میناوند از دنیای فوتبال، فوتبال ایران همیشه در زمینه داشتن یک دفاع چپ خوب مشکل داشت، ولی کی روش وقتی سرمربی ایران شد، از پولادی به عنوان دفاع چپ استفاده کرد و پولادی زیر نظر کی روش، در پست جدیدش کارکرد خوبی داشته است.

اما بخش ورزشی سایت گلوبوی برزیل به مانند بیشتر رسانه‌های خارجی دیگر، نتیجه بازی دیشب تیم ملی مقابل آرژانتین را غیرعادلانه می‌داند و می‌نویسد: پیروزی آرژانتین مقابل ایران با آن چیزهایی که در زمین مسابقه از دو تیم می‌دیدیم، هماهنگی نداشت، زیرا ایران با عملکردش همه را سورپرایز کرد.

شاگردان کی روش، بسیار خوب دفاع کردند و چند بار هم دروازه آرژانتین را تهدید کردند؛ اما گل لیونل مسی در دقیقه 91 مثل آب سردی بود که روی ایرانی‌ها ریخته شد. با این همه ایرانی‌ها آنقدر در این بازی خوب کار کردند که به رغم شکست به آرژانتین، مردم پایتخت ایران برای بازی فوق‌العاده تیمشان به خیابان‌ها بیایند و جشن بگیرند.

بازی شب گذشته ایران برابر آرژانتین، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال ایران بود. برای نخستین بار تیم ملی ایران، یک بازی در استاندارد جهانی انجام داد و یک تیم بزرگ را تا آستانه شکست پیش برد و این همه تحسن را برانگیخت. ایرانی‌ها تا سال‌ها یک نود دقیقه دیدنی برابر آرژانتین را فراموش نخواهند کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۶
انتشار یافته: ۵۴
فقط بلدید مصادره به مطلوب کنید. ایرانیا از فرط گرانی و کمبود شادی در عزابن و منتظر بهانه ای برای شاد بودن. یا نه باخت و غیر باخت بهانه است تابی جان لطفا مصادره به مطلوب نکن پلیز
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
چرا حرف الکی می زنی ایرانیا غرور ملی دارن و کسی هم مصادره به مطلوب نکرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
برادر جان عذاب.نه عزاب!
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
خدمت شما عرض کنم که
این مطالبه به مصدوم که میگی یعنی چه ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
مصادره به مطلوب نکن پلیز !!

خودمونیش یعنی همون دور همی دیگه کلا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
نمیشود منکر کمبود شادی در جامعه ی ایرانی شد.
ولی شادی دیشب مردم به خاطر بازی جانانه ای بود که فوتبالیستها انجام دادند. حتی در جوامع بسیار شاد هم دنبال بهانه برای بروز شادی خود هستند و این هم یک بهانه بود برای مردم شریف ایران.
با سلام خدمت 23 یار غیورم و خسته نباشید به بازیکنای خوب و عزیزم ویه دست مریزاد به کیروش مربی دوست داشتنیم بگم که همیشه تو قلب ما هستی میدونم شما یه شعر رو به ما ها فهموندی به عمل حرف برآید به سخندانی نیست یه دونه اییییییییی
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
سلام علیکم
حال ما خوب است . ملالی نیست جز دوری شما . شما چطورید . نور دیده را از طرف ما روبوسی بفرمایید .
کیروش اگه بمونه ،میتونیم قهرمان آسیا بشیم و 3 سال بعد تو جام کنفدراسیون ها حداقل با 2 تا تیم تراز اول بازی کنیم که برای بازی تدارکاتیش باید کلی منت و کلی هزینه کنیم.خب پول این بازیهارو پیش پیش بدیم به کیروش.
پاسخ ها
آريا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
حرف حساب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
بایه بازی اینقدر ذوق زده نشیم ما خیلی کار داریم فقط باید مافیای فوتبال حذف بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
اگه پول بدیم به کیروش اونوقت طفلکیا آقازاده های عزیزمون چجوری وامهای هزار میلیاردی بگیرن و پس ندن آخه؟هان؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
آقا دمت گرم، گل گفتی.

ولی می‌دونی که این پولها باید بره تو جسب لابی گرها و هوچی ها فوتبال ایران.

واقعا برای وزارت ورزش متاسفم. بدم میاد ازتون.
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
قهرمان آسیا لی لی پوت دلش میخاست
بی آشیانه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
اگه بمونه. . .
درود بر غیرت ایرانی
شما هم وسط دعوا نرخ تعیین نکنید! هنوز هم فوتبالیستها باید از والیبالیستها، از کشتی گیران، از تکواندوکاران و از وزنه برداران یاد بگیرند! انها با یک هزارم بودجه و امکانات و حمایتهای رسانه ای فوتبال در مقابل غولهای دنیا برای کشور افتخار کسب کرده اند. کار آنها کجا و فوتبالی که با یک ماه حمایت عجیب و غریب رسانه ای و بیشترین بودجه در مقابل آرژانتین شکست خورده است کجا؟ بازی بچه ها خوب بود اما این اصلا قابل مقایسه با افتخار آفرینی های ورزش های مدال آور ما نیست.
بدون بازی تدارکاتی درست و حسابی اینطور مقابل آرژانتین 90 دقیقه مقاومت کردن، اگر فدراسیون داشتیم که بجای لبخند مقابل دوربین ها تلاش میکرد بازی تدارکاتی با تیم های قدرتمند برگزار کنیم قطعا عملکرد بهتری داشتیم.
آیا میدانید چرا ملت ایران اینقدر حساس به فوتبال بیش ازحد کشورهای دیگر هستند چون تنها عامل نشاط وهیجان باقی مانده در جامعه ایران فوتبال است چرا مسئولین فکری به حال وضعیت فوتبال کشور ور نمیدارند امیدواریم دولت با تدبیر خود با عوض کردن آقای کفاشیان ومسئولین ذیربط فدراسیون فوتبال وآوردن افرادی لایق و ((فوتبالی))
واختصاص دادن بودجه به فوتبال پایه ونونهالان درآینده نزدیک شاهد رشد وشکوفایی استعدادهای نهفته درفوتبال ایران عزیزمان باشیم
هر چقدر بازی اول رو دوست نداشتم ولی بازی با آرژانتین عالی بود. دم همه گرم.
این با واقعا
بازیکن ها خوب بودن
حمله و دفاع و دروازه خوب بودن

مطمئن هستم تماشاچیا هم سربلند بیرون اومدن و واسه آرژانتینیا کری خوندن.

داور برو از خدا بترس.
مطمعن باشیدماازگروه خودصعودخواهیم کردبا این بازی خوب تیممان وباغیرت ایرانی بودنمان.
داور خيلي نامرد بود.
لعنت بر داور صربستانی.ضعیفترین داور این مسابقات بوده بدون شک
فوتبال مشکل کشورنیست مشکل کشور تورم .بیکاری .فساداداری . وبی اخلاقی است
دلتون خوشه ها. در هر حال باختیم و احتمالا هم به دور بعد صعود نمی کنیم. در خاطره ها این نمی مونه بازی خوب جلوی آرژانتین تو یاد ها می مونه. از اون حرفا زدی تابناک جون.
این شادی ها هم بهانه ای شده برای رقص دختر و پسر و اشاعه فحشا. شادی باید کنترل شده باشد.
دیشب واقعا متاسف شدم واسه اینکه تو ایران زندگی میکنم. توی خیابونا گارد بود. چرا آخه؟ چرا نمیذارن مردم شادی کنن؟ اراذل اوباش هم نبودن. کلی خانواده با زن و بچه اومده بودن. چرا نمیذارن مردم واسه حتی یک باخت هم شادی کنن؟ از چی میترسن؟
كاش مي شد يه كمپين راه بيفته براي درخواست از رييس جمهور و وزير ورزش تا كيروش رو براي 4 سال ديگه مربي تيم بذارن غكر نكنم پولي كه كيروش ميخواد در مقابل فسادهاي مالي چند سال گذشته رقمي باشه مضافا اينكه حداقل با پولي كه به كيروش مي ديم تو بازيهاي بين المللي براي ايران آبرو مي خريم و دل مردم تو اين شرايط بد شاد ميشه
بازی دسته تقی بود، طلا حق تقی بود !!
بدون در نظر گرفتن برد دیشب نیجریه این برد در نتیجه آخر تاثیر آنچنانی نخواهد داشت ما حتی با آرژانتین هم مساوی میکردیم برای رفتن به مرحله بعد باید بوسنی را شکست می دادیم ولی حالا یه کم کار سخت شده ما باید با گلهای بیشتری بوسنی را شکست دهیم چون با نیجریه هم امتیاز میشیم و اختلاف گل تیم دوم را مشخص میکند البته به شرطی آرژانتین نیجریه را شکست دهد و ما هم بوسنی را و در ضمن نیجریه چند تا گل بخوره ما چند تا گل بزنیم و..... دو بازی آخر خیلی پر هیجان است و باید با دو تا تلویزیون نگاه کرد چون هر دو بازی به هم گره خوردن و خیلی دیدنیه و بخصوص برای ایران و نیجریه
ديشب براي اولين بار وقتي تيم كشورم باخت براش گريه كردم و افسوس خوردم كه چرا اين بازي را نبرديم و بعد از اين بازي ملت ما ثابت كردند كه هميشه در زمينه هاي ورزشي تشنه ديدن بازيهاي غيور مردانه از سوي ورزشكاران كشورشان هستند و شايد باخت تيم شان برايشان غم انگيز باشد وليكن قدردان بازيهاي زيبا و جوانمردانه هستند ...
با دعاي خير مردم و همت و غيرت بچه هاي تيم ملي فوتبال كشورمون انشاءالله ميتونيم به دور بعد راه پيدا كنيم
هيچ چيز غيرممكن نيست
خواهش میکنم از مردم ایران که از رئیس جهورمان بخواهیم با استقبال خوب از تیم ملی و کی روش و درخواست از کی روش برای ماندن در ایران به مدت چهارسال دیگه با هر مبلغی که بخواد کمک کنیم
کیر وش باید بمونه کیر وش.
باسلام به مردان تاریخ ساز فوتبال ایران بچه ها ما شما رابرنده بازی میدانیم .متشکریم .
از کیروش و همه ی بازیکنان بابت بازی که انجام دادن تشکر میکنم عملکردشون فوق العاده بود
خواهش میکنم یکی به این مجریان تلویزیون بگه که چرا توی ذهنشون و اذهان مردم بازیکنهای آرژانتین را گنده جلوه میدهند!!؟
چرا وقتی بازیکن ما دیریبل میزد آقای فردوسی پور از اعتماد به نفس حرف میزد! چرا خودمونو کوچیک جلوه میدهیم!؟
مگر یادتان رفته آلمان با بازیکنهای پیرشان در 98 فرانسه که ما 3تا خوردیم هنوز بازی شروع نشده این آقای خیابانی از ضعف ما و قدرت آلمان حرف میزد! و همون آلمان را کرواسی در مرحله بعد له کرد
مگر یادتان رفته در والیبال ما آرزو مون بود که 2 امتیاز از تیمهای اسیایی مثل کره بگیریم ، الان میزنیم ایتالیا ، برزیل رو له میکنیم
چرا جوونای ما را ضعیف نشون میدهند و آن تیمها را طوری بزرگ که وحی منزلند!
منظورت از سوتی چی بود دقیقا ؟
مازیچ صربستانی استعفا استعفا گند زدی به بازی استعفا استعفا
زیاد هیجانی نشید الکی خوش نباشید به هر حال فوتبال 90 دقیقه است + وقت های تلف شده - یعنی اینکه باختیم
اکثریت مردم میخوان که با کیروش تمدید بشه، خواهش میکنم مسئولین به خواسته مردم احترام بذارن، کیروش میتونه فوتبال ایران و زیر رو کنه، مگه چیمون از کره و ژاپن کمتر ، اونا هم مربی های بزرگ آوردن تا تیمشون به اینجا رسید
آقای کفاشیان محض اطلاع... ایندفعه رو با خنده پاسخگو نباشین با عمل نشون بدید که دلتون واسه این فوتبال می تپه
سه ماه است حقوق نگرفتیم (بیکارها که .... ). یارانه را با منت میدهند تا سیب زمینی خوب بخریم. جزء ثروتمند ترین کشورهای دنیاییم اما شرمنده خانوادههایمان هستیم. انرژی هسته ای..... اما نمیدانیم نیروگاه بوشهر را چند بار دیگر باید افتتاح کنند تا...
دیشب خیلی هارا دیدم که اشک ریختند. اما نه به خاطر این همه مشکلات ونه به خاطر باخت تیم ملی .
دیشب همه دلمان برای ایرانمان سوخت......
زنده باد ایران و ایرانی
با توجه به بضاعت تیم، این نتیجه شاهکار بود.
شادی کیلو چند بابااااااااااا

دیشب رفتیم چهار تا بوق زدیم . 50 تومن جریمه مون کردن
اصلا به من چه باباااااااااااا
كيروش اگه بمونه پس مافيا چكار كنند
هاشم کجایی که ایرانو کله کردن
وقت اون نرسیده که فکری به این اشتباه داوری در زمین بازی بشه.. اینکه گفته میشه تصمیم دارو زمین هر چه باشه باید بهش احترام گذاشته بشه و هیچ فرصت اعتراض و اصلاح نباشه بسیار تفکر عقب مانده هست.
ایران نیاز بعه بازنگری در ساختار فوتبالش را دارد
اولین بار بود می دیدم ایران فوتبال احساسی ارایه نمی ده و تاکتیکی یعنی زا روی برنامه ) بازی می کنه
بجای این هزینه های میلیاردی و بی حاصل در فوتبال بهتره چند مربی مثل کیروش که آگاه به فوتبال روز دنیا هستند وارد باشگاه های کشور شوند و ساختار فوتبال ایران را متحول کنند
فوتبال ما با سحر وجادو ودلالی و مربیان سنتی به هیچ جایی نمیرسه
خواهش من از مربیان وطنی و سنتی و بعضا چوب لاچرخ انداز که هیچ نتیجه ای عاید فوتبال کشور نکردند اینه که بروند کنار و راه را برای فوتبال مدرن باز کنند
وای بر ما که اهداف بلند خود را فراموش کردیم و دلخوش به نتایج ضعیف هستیم پس جاه طلبی ما ایرانی ها کجا رفته ؟ و غرور و عزت هزاران ساله تمدن ما کجا رفته ؟ که برای باخت یک بر صفر مقابل آرژانتین جشن شادی می گیریم واقعا متأسفم.
باخت ما شرافتمندانه بود برد و برد حريف... غيور مردان ايران خسته نباشيدوخدا پشت وپناهتان‍
آیا 5 میلیون خرج شخصی کنیم که قلب میلیونها ایرانی را شاد کرده پول کمی است؟
کی روش را خواهش میکنم نگهدارید ... و از برنامه های وی برای تمام تیمهای ملی فوتبال در تمامی سنین از نوجوانان تا بزرگسالان وارد کتید ... آقای کی روش فوتبال ایران را دگرگون کرد ...
ما که دم از حق وعدالت میزنیم ایا اگر داور خطا ما را نادیده بگیرد به داور اعتراض میکنم باید گفت امکان ندارد .اگر موردی هست بفرمایید،
باعث و بانیه باخت تیم ، فقط و فقط جواد نکونام بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست