بازدید 51056

عکس فوتبالی روحانی از نمایی دیگر

کد خبر: ۴۰۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶ 21 June 2014
محمد مطلق طی یادداشتی در خبرآنلاین به نشانه‌شناسی عکس رئیس‌جمهور در حال تماشای بازی فوتبال ایران و نیجریه پرداخته است.

در این یادداشت می‌خوانیم: ساعت یازده و نیم شب رئیس‌جمهور بدون لباس روحانیت با بلوز آستین‌کوتاه سفید و شلوار گرمکن مشکی، نیم‌رسمی و نیم‌راحت در حال تماشای بازی ایران - نیجریه است. نه پا روی پا انداخته و نه نظیر آنچه از روسای جمهور کشورهای غربی دیده‌ایم، پا روی میز گذاشته است. آقای روحانی به نشانه راحتی، اندکی به پهلو خم شده‌اند؛ این وضعیت در یکی از عکس‌ها که از رو به رو گرفته شده و تلویزیون در کادر نیست به خوبی قابل مشاهده است. رنگ پیراهن رئیس‌جمهور سفید و همرنگ پیراهن تیم ملی و یکی از سه رنگ پرچم کشورمان است که نشانه‌ای است از صلح، با پرچمی کوچک سمت چپ سینه که درست روی قلب قرار می‌گیرد.

جمع شدن یا تاخوردگی فرش زیر میز تلویزیون، نشان می‌دهد که اتاق چندان با سلیقه زنانه آراسته نشده و احتمالا آنچه می‌بینیم خانه رئیس‌جمهور نیست بلکه می‌تواند اتاق استراحت ایشان در همان دفتر ریاست جمهوری باشد. مبلمان، تلویزیون، میز تلویزیون و فرش ایرانی نه‌چندان گران‌قیمتی که کف اتاق کوچک را پوشانده همه و همه معمولی و حتی از مد افتاده‌اند. به‌ویژه میز تلویزیون کاملا گویای از مدافتادگی است. نور و کادر عکس‌ها نشان می‌دهد که آنها را یک عکاس حرفه‌ای نگرفته است.

اگر این اتاق یکی از اتاق‌های دفتر کار ریاست جمهوری باشد، می‌توان گفت که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیشین نیز بارها در آن استراحت کرده و چه بسا روی همان مبل و از همان تلویزیون یکی از بازی‌های فوتبال ایران را نیز تماشا کرده است. اما آنچه ما از رئیس پیشین به واسطه عکس‌هایی که از او دیده‌ایم به یاد داریم، چهار زانو نشستن ایشان سر سفره در حال مالیدن پنیر به تکه‌ای نان لواش است یا خوابیدن روی فرش و مچاله شدن کنج دیوار و پشتی. کارمندهای ادارات معمولا بعد از ناهار با چنین وضعیتی در نمازخانه چرت می‌زنند.

اما محتویات روی میز رئیس‌جمهور؛ یک استکان چای - قندانی روی میز دیده نمی‌شود - یک ظرف کوچک آجیل، یک ظرف کوچک میوه و یک ظرف کوچک شکلات، دستمال کاغذی، کنترل تلویزیون - کنترل ماهواره یا دی‌وی‌دی روی میز نیست - و یک پیش‌دستی. رئیس‌جمهور فعلا چیزی نخورده است.

نخستین سوالی که در مواجهه با چنین تصویری در ذهن ساده‌اندیشان - ببخشید اصطلاح دیگری پیدا نکردم - شکل می‌گیرد این است که مگر رئیس‌جمهور آنقدر وقت دارند که ساعت یازده و نیم شب این چنین راحت به تماشای فوتبال بنشینند؟ چنانکه یکی از همکاران من دقیقا همین سوال را از من می‌پرسد. در مرحله‌ای بالاتر، ذهن بهانه‌جوی سیاسی حتی می‌تواند به وضعیت پیشروی همان روز داعش در عراق و نشست ظریف و اشتون و اظهارات عراقچی در رابطه با مذاکره ایران و آمریکا درباره عراق و ... اشاره کند و اینکه آیا در چنین بلبشویی شایسته است رئیس‌جمهور خود را با فوتبال و استراحت ساعت یازده و نیم مشغول کند؟ تصویری که در سال‌های گذشته از نحوه مدیریت یک رئیس‌جمهور در ذهن طبقات محروم فکری و فرهنگی جامعه رسوب کرده همان تصویر چهار زانو نشستن و مچاله خوابیدن است که اینک نیز با همان وجب اندازه می‌گیرند؛ رئیس‌جمهوری که شب نمی‌خوابد، صبح نان و پنیر می‌خورد، ناهارش را با یقلوی از خانه به دفتر ریاست جمهوری می‌برد و با میهمانان عالی‌رتبه خارجی در کاخ سعدآباد دیدار نمی‌کند بلکه آنها را به خیابان پاستور می‌کشاند. در یکی از همین دیدارها بود که کلاغ‌های بی‌قرار درختان بلند حیاط ریاست جمهوری، کت یکی از سران کشورهای دوست را کثیف کردند. پس از آن نامه اعتراضی نوشته شد و ...

پرسشی که در مقابل این بهانه باید پرسید آن است که چگونه می‌توان شب بی‌خوابی کشید و روز غذای خوب نخورد و بی‌اشتباه و کم‌هزینه مدیریت کرد؟ مسئله مهم هزینه مبلمان رئیس‌جمهور - عین همان مبل در خانه ما هم هست - یا ظرف آجیل و یا اینچ تلویزیون او نیست. مسئله، هزینه مدیریت است.

چند روز پیش در یک رقم ناقابل، سازمان میراث فرهنگی 120 میلیارد تومان از سوی سازمان‌های بین‌المللی جریمه شد؛ نتیجه یک تصمیم اشتباه در زمان مدیریت نان و پنیر خورها. سازمان میراث فرهنگی همچنین اعلام کرده است که خسارت‌های واردشده به دلیل جابه‌جایی‌های غیر کارشناسی سازمان و عقد قراردادهای اشتباه آنچنان است که 120 میلیارد تومان در این میان گم است. حال این وضعیت را به همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها تعمیم دهید.

دولت روحانی در بهترین وضعیت شاید بتواند با ترمیم خرابی‌ها پس از چند سال کشور را به آخرین روزهای دولت اصلاحات برگرداند و تصویر نان و پنیر خوردن و مچاله خوابیدن و هزینه تراشیدن را از ذهن‌ها پاک کند.

اما تماشای فوتبال در ساعت یازده و نیم و چند نکته:

1. تماشای فوتبال اگرچه نوعی تفریح است اما برای یک مدیر تصمیم‌ساز بخشی از کار و مسئولیت است.

2. یک مدیر موفق مدیری نیست که شب نخوابد بلکه مدیری است که یک مجموعه را چنان اداره کند که هر کسی به درستی مسئولیت خود را به‌هنگام و دقیق انجام دهد.

3. یک مدیر خوب مدیری نیست که خود را از آجیل و میوه محروم کند، بلکه مدیری است که همان‌ها را برای همه بخواهد.

4. یک رئیس‌جمهور خوب رئیس‌جمهوری است که مثل هر انسان دیگری برای خوراک، پوشاک و تفریح خود برنامه دارد و در عین حال با تصمیم‌های اشتباه، هزینه روی دست کشور نمی‌گذارد.

mcfeq0jb.bmp
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۳
انتشار یافته: ۳۸
چه این عکس و چه عکس های دیگر از این دست از هر شخصیتی سفارشی و تیلیغاتیست و به نظر اینجانب قابل قضاوت و یا به قول نگارننده برای وجب زدن نیست
درود بر شرفت!!!
عالی بود.
روحانی دوست داریم درهر شکل وشمایلی که باشی دوستت داریم...تا به کی باید دردوره ی بربریت زندگی کنیم ؟؟؟؟؟راحت نشستن رییس جمهورمان را بر روی مبل دوست داریم و از تظاهر کردن به ساده زیستن و روی زمین نشستن متنفر شده ایم ...روحانی دوست داریم مخصوصا که روی مبل درحال فوتبال دیدن هستی دوستت داریم...
احسنت! گل گفتی
مرحبا به این رئیس جمهور با کلاس و موقر
مرسی خیلی قشنگ بود
نویسنده ادم حسود و مغرضی بود بقیه شو اصلا نخوندم!
چه ملتی هستیم ما!
حتی اگه صحنه سازی بوده زیبا بود!
باید زیبایی رو ببینیم!
ملت بدی هستیم
مثلا بجای اینکه همه عمو پورنگ رو تسلیت بگیم دلداری بدهیم این طور زشت با او رفتار می کنیم و طلبکار هم هستیم!
ملت بی اخلاقی داریم میشیم ما!
پاسخ ها
م ن ر
| France |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
بابا تا آخر بخون ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
کاش می خوندی و این قدر زود قضاوت نمی کردی!
امان از وقتي كه بخواهيم توجيه كنيم برادر من ميشد اين نتيجه را گرفت بدون اينكه ديگران را خراب كني قرار نيست همه آنطور كه تو فكر ميكني و برداشت ميكني فكر كنند و برداشت كنند. انصاف انصاف انصاف
پاسخ ها
اهلی...
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
بنده هم موافقم
نمیگم خدا رو تو نقد و تحلیلها مون جا بدیم اما ب نظرم اخلاق مدارانه نقد کردن اینگونه نیست من مخاطب برداشتم از نوشته شما بد دیدن است نه خوب دیدن خوبی دیدن پیشکش که یه قول رفیقمون از آلمان داریم بی اخلاق میشیم... حواسمون باشه به نتیجه هر حرفی که میزنیم فکر کنیم و بددیدن رو به دیگران یاد ندیم(ممنون از اینکه چاپ میکنید) موفق باشید.
روحانی رییس جمهور محبوب ماست و ای کاش عکسی هم هنگام تماشای تیم ملی والیبال نشسته ی ایران می داشت تا تابناک شرمنده شود از این که گزارش این تیم را انعکاس نداده...تبریک به خارکسب مقام سوم والیبال نشسته ی ایران...
برادران تابناک . فکر نمی کنم مسخره کردن نان و پنیر خوردن صحیح باشد . اگر کمی فکر کنید یاد جمله حضرت امام می افتید که فرمودند ما نان و پنیر خود را میخوریم و روی پای خود می ایستیم و دست نیاز به سوی بیگانگان دراز نمیکنیم.
حال چون با رئیس جمهور قبلی مشکل دارید بعضی چیزها را به اسم ایشان خراب نکنید. لطفا درج کنید
تحلیل بسیار درست و منطقی بود. نتیجه پاک ترین دولت را هم دیدیم . من سخنان رئیس جمهور قبلی را به عنوان طنز و سخنان رئیس جمهور فعلی را با افتخار گوش می کنم . از دکتر روحانی سپاسگذارم که باعث شده به رای خود افتخار کنم .
پس این تلویزیونها از مد افتاده باور کنید نمیدونستم آخه ما تازه میخواییم از اونا بخریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
میز تلویزیون از مد افتاده نه تلویزیون درست بخون
روحانی مچکریم
تابناک، کینه ات از احمدی نژاد تمامی ندارد. قصد اهانت به او را داشتی نه دفاع از روحانی
برایت متاسفم، با این همه کینه و حسادت به کجا خواهی رسید
تحلیل بسیار درست و دقیقی بود مخصوصاً اینکه "یک مدیر موفق مدیری نیست که شب نخوابد بلکه مدیری است که یک مجموعه را چنان اداره کند که هر کسی به درستی مسئولیت خود را به‌هنگام و دقیق انجام دهد."
آقای ظریف تو اون شلوغی مذاکرات، که دغدغه های فکری بیشتری نسبت به آقای روحانی دارن، با تیم هسته ای داشتن فوتبال رو می دیدن، ولی رئیس جمهور حق دیدن فوتبال نداره؟ حتی تو اون شلوغی ها؟
اول آن که فهم این خیلی راحته شما هفته آخر که کنکور داشتی و مهمترین بخش زندگیت بوده هیچ کاری نمی کردی یا زندگی خودتو می کردی و کمی تفریح و شادی هم داشتی
دوم آن که شما با مدیر ادارتون یک کمی نشست و برخاست کن ببین اون موکت کف نمازخانه و ... مال من و تو است فقط وفقط .
سوم آن که تحلیل یک زندگی ساده اینقدر سخت نیست سعی کن اگه می خواهی سخت ببینی مثل پوارو ( یا کارگاه علوی ببینی) تا حقیقتو درک کنی اگرم نمی خواهی مثل یک گنجشک ساده ببین و رد شو و برو به پروازت برس.
واقعا" همینطور در ست است.
ممنون از نوشته زیبای شما.
به نظر من یک مدیر عالیرتبه یا یک رئیس جمهور در همه چیزش باید خوب باشد. غذاش ، تفریحش ،ظاهرش ، تیپش ، طرز گفتار و حتی راه رفتنش، چون رئیس جمهوره ، چون مدیره . ایشون آینه تمام نمای یک ملت است. اگر ایشون خوب باشه ماهم خوبیم. اونوقته که ایشون خوبیو به همه جامعه تزریق می کنه.
ولی اگه توی همه چیز صفر باشه ، کل کشور صفر میشن. که الان داریم با پوست و گوشت خودمون صفر شدن در زمان مدیریت قبلیو تجربه می کنیم.
روحانی دوست داشتی ما. روحانی خیلی دوستت دارم موفق باشی مرد مومن
شما ظاهراً فیلم پلیسی زیاد نگاه می کنی !
بیخیال !
تا اینجاش فهمیدیم که این خانه ساده و محقر رییس جمهور روحانی نبوده.
لطف کنید خانه ساده ایشان را از ۲ نمای داخلی و همچنین نمای بیرونی هم نشان دهید تا سادگی منزل ایشان را همگان ببینند.
درود به اقای روحانی... و مرگ بر درغگویانی که خود را ساده نشان دادند و کشور و سرمایه مردم را بردند...
احسنت
بسیار عالی نوشته بودید
اگه همین کار را با همین شرایط دقیقا همین شرایط احمدی نژاد انجام می داد متهم به چه چیزهایی که نمیشد!!! کم کمش پوپولیسم بود و .....ولی خدا شانس بده!!!!!!!
خیلی خیلی سطحی فکر کردید و نوشتید ... متاسفم برای این نوشته
ولی آیا حضرت علی-علیه السلام- هم همین گونه زندگی میکردند؟؟؟
این که مدیر خوب باید همه ی امکانات خوب رو برای همه بخواهد صحیح است اما آیا تا زمانی که همه از آن برخوردار نشدند میتوان به راحتی در این باره اظهار نظر کرد؟
آیا اگر هر چیزی را برای دیگران بخواهیم اجازه استفاده کردن از آن را هم خواهیم داشت؟؟؟؟
به نظر من نکات انتهایی به دقت انتخاب نشده اند و پاسخ ها قانع کننده نیستند......
راستی تلویزیون ایرانی است یا.............
درود بر دكتر روحاني . اگر صد بار ديگر من و خانواده ام بخواهيم راي بدهيم به تو مرد بزرگوار وراستگو راي خواهيم داد .
حضرت علی فرمودند هیچ کس نمی تواند مثل من باشد ولی انتظار از مدیریت اسلامی اینست که خود در حد ضعیف ترین مردم زندگی کنند در حین اینکه هوشیاری و تدبیر در امور بکار می برند. هر یک از روئسای جمهور ما بعدی از ابعاد آن حضرت را نمایش داده اند
عالی بود
ای کاش همه مدیران ما خوب می خوابیدند،خوب می خوردند و خوب زندگی می کردند ولی خوب ها را برای مردم هم می خواستند و در جهت آن تلاش وافر داشتند.
خیر الامور اوسطها.اعتدال در همه چیز و همه کار شایسته و بایسته است.
مدیر هم انسان است.خانواده دارد.نیاز به تمام نیازهای انسانی لیکن ورای آنها مسئولیت هم دارد.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی