بازدید 2450

امیدواری به درمان معتادان به شیشه

کد خبر: ۴۰۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵ 18 June 2014
یک متخصص علوم عصبی - شناختی با بیان اینکه تحقیقات نشان داده تحریک مغز ولع مصرف روانگردان‌ها را کاهش می‌دهد گفت: به این ترتیب امیدوار به درمان معتادان به شیشه با استفاده از این روش هستیم.

به گزارش فارس، حامد اختیاری رئیس آزمایشگاه عصبی - شناختی مرکز ملی مطالعات اعتیاد با بیان اینکه ایران جزء کشورهایی است که در طب اعتیاد از علوم شناختی استفاده می‌کند گفت: با تصویربرداری از مغز توانستیم نقاط آسیب دیده مغز در اثر مصرف مواد مخدر را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: به این ترتیب امیدوار هستیم تا بتوانیم با استفاده از روش‌های درمانی این نقاط آسیب دیده مغز را درمان کرده و مشکلات مربوط به مصرف مواد مخدر در افراد را از میان برداریم.

رئیس آزمایشگاه عصبی - شناختی مرکز ملی مطالعات اعتیاد ادامه داد: درمان‌های مختلف در نواحی مختلف مغز تأثیر می‌گذارند و ممکن است افراد به درمان‌های متفاوتی جواب دهند نقشه‌برداری مغزی می‌تواند به ما کمک کند که بفهمیم کدام درمان برای افراد مؤثرتر است ضمن اینکه ما را متوجه می‌کند کدام قسمت مغز به طور کامل درمان نشده و باید به صورت تکمیلی به درمان آن اقدام کرد.

اختیاری تأکید کرد: ما به این علم رسیده‌ایم و امیدواریم که در سالهای آینده بتوانیم در درمان اعتیاد به صورت کامل و موقف عمل کنیم و روش فعلی به ما کمک می کند که با تحریک مغناطیسی و الکترونیکی مغز قسمت‌های درمان نشده را درمان کنیم.

به گفته وی این مطالعه اولین مطالعه انجام شده در دنیا در مورد تأثیر تحریکات مغزی در کاهش ولع مصرف متامفتامین در انسان است و اخیراً یک گروه 40 نفره تحت درمان به وسیله تحریک مغز قرار گرفته‌اند و ولع مصرف روانگردان‌ها در این افراد کاهش داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار