بازدید 37622
تحولات روز دوشنبه عراق را در «تابناک» بخوانید؛

احتمال فرستادن هواپیمای بدون سرنشین از سوی آمریکا به عراق

در حالی که یک هفته از زمان حمله گروه‌های تروریست تکفیری به مناطقی از عراق و اشغال برخی شهرهای این کشور می‌گذرد، عملیات نیروهای ارتش و همچنین واحدهای داوطلب مردمی در متوقف کردن پیشروی تروریست‌ها موفق بوده است. با این حال، این به معنای پایان اوضاع فوق‌العاده در عراق نبوده و همچنان تحولات مهمی در این کشور در حال وقوع است.
کد خبر: ۴۰۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰ 16 June 2014
تشکیل «گردان‌های عاشورا» برای مقابله با تروریست‌های تکفیریدر حالی که یک هفته از زمان حمله گروه‌های تروریست تکفیری به مناطقی از عراق و اشغال برخی شهرهای این کشور می‌گذرد، عملیات نیروهای ارتش و همچنین واحدهای داوطلب مردمی در متوقف کردن پیشروی تروریست‌ها موفق بوده است. با این حال، این به معنای پایان اوضاع فوق‌العاده در عراق نبوده و همچنان تحولات مهمی در این کشور در حال وقوع است.

به گزارش «تابناک»، در هفتمین روز شکل‌گیری بحران امنیتی در عراق، بخش‌های وفادار نیروهای ارتش عراق به همراه نیروهای داوطلب مردمی ـ که به ویژه در پی اعلام فرمان جهاد کفایی از سوی آیت‌الله سیستانی بسیج شده اند ـ به عملیات‌های خود علیه نیروهای تروریست تکفیری ادامه می‌دهند. در همین حال، کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه ای نیز از ضرورت یافتن راهکاری برای حل بحران عراق سخن می‌گویند.

مهمترین تحولات روز دوشنبه عراق از عراق زیر بوده است؛

15:35 - وزیر خارجه آمریکا: آماده مذاکره با ایران درباره عراق هستیم؛ به عراق هواپیمای بدون سرنشین می‌فرستیم.

16:45 - عربستان علیه عراق موضع گرفت و با دخالت در امور داخلی این کشور، خواستار تشکیل دولت «وفاق ملی» شد.

16:29 - فرماندهی عملیات بغداد: حمله به فرودگاه بغداد شایعه است؛ فرمانده نیروهای ویژه ارتش عراق در «تلعفر» خبر دستگیری‌اش به دست داعش را تکذیب کرد.

15:58 - سازمان دیدبان حقوق بشر امروز در گزارشی اعلام کرد ‌زنان استان نینوا در شمال عراق در معرض تجاوز و هتک حرمت از سوی عناصر تروریستی داعش قرار دارند. در این گزارش نسبت به وضعیت زنان استان نینوا پس از اشغال بخش‌هایی از آن توسط گروه داعش هشدار داده شده است.

15:57 - جبار الموسوی، رئیس کمیته امنیتی در شورای استان ذیقار اعلام کرد: بر پایه اطلاعات دقیقی که به ما رسیده، شماری از افراد مسلح با خودروهایی که شماره پلاک سعودی دارند، در منطقه صحرایی در منطقه خضر المای و منطقه الخامسه همرز با کویت و عربستان دیده شده اند که در حال جمع آوری اطلاعات در این مناطق بودند.

15:53 - نیروهای عراقی کنترل دو منطقه «الکرابله و الرمانه» در غرب استان الانبار را در دست گرفتند.

15:19 - سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع در سازمان اطلاعات عربستان ادعا کرده ‌که داعش دو گردان کاملا مجهز ‌برای حمله به شمال بغداد تدارک دیده است.

15:12 - شمار داوطلبان جنگ با تکفیری‌ها در عراق به 2 میلیون تن رسید.

13:26 - منابع امنیتی عراق از زخمی شدن «عزت الدوری» خبر می‌دهند.

13:53 - از سوی دیگر رشید فلیح، فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد: نیروها‌ طی عملیاتی در مناطق ‌الانبار 500 داعشی را به هلاکت رساندند.

13:23 - فرمانده ارتش عراق در منطقه «الانبار» روز دوشنبه از کشته شدن دست‌کم 200 تروریست در حمله هوایی ارتش به شمال فلوجه خبر داد.

13:00 - فرماندهی عملیات «الانبار» فاش کرد: طرح آمریکایی ـ اروپایی تبدیل عراق به اسفنجی برای جذب تروریست‌ها؛ همکاری چهار دستگاه اطلاعاتی منطقه‌ای.

12:20 - 10 تروریست در «اللطیفیه» بغداد کشته شدند.

12:08 - شورای استانداری بصره، شب گذشته در نشستی فوق‌العاده دستور داد، دفاتر شبکه‌های ماهواره ای در بصره همچون البغدادیه، الرافدین، البابلیه، الحدث و العربیه بسته شوند. در ادامه بیانیه گفته شده است، دفاتر این شبکه‌ها به دلیل تحریک آمیز بودن و تشویق به اقدامات تروریستی بسته شده اند.

11:58 - رایزنی ظریف و هیگ در رابطه با بحران عراق.

11:45 - بازگشت بیشتر نیروهای پلیس مرزی به الانبار؛ حرکت دو تیپ ارتش از جنوب عراق به سوی الانبار .

10:27 - مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد، برای مقابله با گروه تروریستی داعش، گردان‌هایی را به نام «گردان‌‌های عاشورا» تشکیل داده است. سید علاء الموسوی با اعلام این خبر افزود: این گردان‌ها متشکل از 50 هزار مبارز است که به دعوت مرجعیت دینی عراق برای مقابله با داعش به دفاتر مجلس اعلای اسلامی عراق در سرتاسر کشور رفته‌اند.

09:30 - انفجار یک خودرو‌ بمب‌گذاری شده در ایست بازرسی ورودی فرودگاه بین‌المللی بغداد.

09:01 - گروه تروریستی داعش عصر روز گذشته تصاویری را در خصوص قتل عام شمار بسیاری از نظامیان عراقی در شهر تکریت منتشر کرد که این کار با واکنش و انتقاد بیشتر کشورهای جهان مواجه شد. «جن ساکی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با اشاره به این خبر که از سوی شبه نظامیان داعش منتشر شده آن را اقدامی هولناک دانسته و اعلام کرد، این تصاویر نشان از خصلت خونخواری تروریست‌ها دارد. بنا بر ‌این گزارش، ژنرال قاسم الموسوی، سخنگوی ارتش عراق، اصالت این تصاویر را تأیید کرده است.

05:10 - استرالیا اعلام کرد، سفارت خود در بغداد را تخلیه می‌کند.

04:32 - نخست وزیر عراق در نشستی با فرماندهان لشکر هفدهم ارتش جنوب بغداد با هشدار به سیاستمداران و رسانه‌های همسو با تروریست‌های تکفیری تأکید کرد، ما نیازی به قانون فوق العاده نداریم. ما بنا بر قانون سلامت ملی عمل خواهیم کرد. نوری المالکی تصریح کرد عراق دیگر از حالا به بعد در برابر تجاوزات داعش و القاعده و کشورهای حامی آنها سکوت نخواهد کرد. وی از فرماندهان امنیتی خواست هر فرد خائن یا همدست با تروریست‌ها را دستگیر کنند.

02:56 - مبارزان داوطلب عراقی وارد شهر سامرا شدند.

02:42 - مقامات آمریکایی اعلام کردند روز دوشنبه ده‌ها نیروی نظامی و تفنگدار این کشور برای محافظت از سفارت این کشور، وارد بغداد شده‌اند. شبکه سی‌ان‌ان تعداد این افراد را بین 50 تا 100 نفر اعلام کرده است. وزارت خارجه آمریکا پیشتر گفته بود ضمن تخلیه بخشی از سفارت، تعداد نیروهای امنیتی را افزایش می‌دهد.

01:58 - فرماندهی عملیات مشترک عراق از هلاکت بیش از 200 تروریست تکفیری در منطقه الصقلاویه در شمال فلوجه خبر داد.

00:44 - نخست وزیر عراق تأکید کرد با حمایت‌های مردمی، با توطئه تروریستی که عراق را هدف قرار داده، مقابله و کشور را از وجود تروریست‌ها پاکسازی خواهیم کرد. نوری المالکی گفت با لبیک شهروندان به فتوای مرجعیت و درخواست ملی با توطئه تروریستی علیه  عراق مقابله خواهیم کرد.

00:22 - «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه در تماس تلفنی با «هوشیار زیباری» همتای عراقی خود، با وی در مورد آخرین تحولات مناطق شمالی عراق گفت‌وگو کرد.

00:20 - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه با اعلام تشدید تمهیدات امنیتی در سفارت این کشور در بغداد، گفت گروهی از کارکنان سفارت به دیگر نقاط عراق منتقل شده‌اند.

00:04 -  سلسله انفجارهای تروریستی در بغداد دست‌کم 15 کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشته است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۳۷
من گنهکارم ، من اسیر هوای نفسم ، دلداده دنیایم ، دلی بیمار دارم ، چشمانم آلودست ، زبانم گشوده به بیهوده است ، گوشم پی غیبت ، دست و پایم لرزان دربرابر خودنمائی های گناه...
می دانم بدم . نیستم آنچیزی که الله خواست .
فرزندانم را دوست دارم،همسرم،پدرم، مادرم را می پرستم
ولی من حسینی ام ، من عباس ی ام ، حیدری ام ، مرید قائم آل احمدم
.
جهان بداند اسلامم را نشناخته باشم ، دین را عمل نکرده باشم ، ولی درک کرده ام که علی حق است.از دین بگذرم از آل علی نمی گذرم.
ایرانی ام . ایرانی مَرد است . ما ایرانی هستیم ، هفتاد میلیون ، همه یکی هستیم ،ترک و لر و رشتی و بلوچ و ترکمن و عرب و کرد و فارس
(نمی دانم پیامم را چطور به گوش دنیا برسانم.درهمه سایتها درج می کنم)
پاسخ ها
میلاد حمیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
به نظر من آمریکا داعش رو ترتیب داده تا هم باهاش عربستان رو سرگرم کنه هم بیاد و آخرش قهرمان بازی دربیاره دقیقه 90 یکی دوتا گلوله پرت کنه بگه من داعشو کوبیدم. من صلح طلبم. من دلسوزم. هم یک فرسایش در منطقه شکل بگیره و مسلمانها تقویت نشن.
صحنه گردانش هم اسرائیل هست که دارن به ریش همه میخندن!
این وسط بدشون نمیاد ایران هم بیاد تو بازی بشینن تماشا کنن یک چیزی هم این وسط یاد بگیرن و با تاکتیک های ایران آشنا بشن
سامان
| Iceland |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
دمت گرم هم وطن
چقدر دلم میخواست اونجا باشم و یه چند تا از این تروریستا رو بکشم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
خود امریکا با داعش هماهنگ بوده اند اونوقت هواپیما برای زدن اونا بفرسته ؟ محاله .اگه هم برن مخالفین داعش رو می زنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
اگر دوست داری میتونی بری مطمئن باش کسی جلوتو نمیگیره
یه سئوالی توی ذهنمه هی 200 تا 500 تا که می کشن اینا که 5000 نفر بودن کلا چرا تموم نمیشن
خدا شفاش نده
مرگ بر انگلیس
داعش مخفف دنائت اختناق عجز و شرارت میباشد. متاسفانه رسانه های ایران مسئله داعش را یا تلویحا به خروج سفیانی یا به اختلافات شیعه و سنی نسبت میدهند که هر دو خطای در محاسبه میباشد از شما میخواهم پرونده ویژه ای در سایت بازکنید در رابطه با داعش و خشونت عریان و برهنه ای ای که نشان میدهد داعش به فکر پایگاه اجتماعی نیست. این پرونده ویژه شامل مورد و یا موارد زیر باشد:
1- ارتباط داعش با پیروزی شکننده نوری المالکی و سهم خواهی احزاب و جریانات دیگر عراق از مالکی
2- ارتباط داعش و پیروزی بشاراسد در انتخابات و میدان جنگ و برگشتن ورق در سوریه
3- ارتباط داعش با اختلافات عربستانو امارات از یک سو و قطر از سوی دیگر
3-1)در همین راستا ارتباط داعش با سفر امیر کویت به ایران و نقش کویت در اختلافات عربستان و قطر(اتخاذ سیاست یک قدم به چپ دوقدم به راست دوقدم به چپ یک قدم به راست توسط کویت )
3-2)در همین راستا سفر دکتر روحانی به ترکیه و نقش ترکیه در اختلافات عربستان و قطر
4- تاثیر محیطی داعش بر بازار نفت(دقت شود نه در عرضه و نه در تقاضا تغییر ایجاد نشده و محیط عرضه و تقاضا را تحت تاثییر قرار داده)
4-1) داعش و توجیه اقتصادی برداشت امریکا از لایه های رسوبی شیل اویل و شیل گس
4-2) داعش و سرمایه گذاران شرقی بازار نفت عراق و تاثیر ان بر معادلات شرق اسیا
4-3)داعش و سرمایه گذاران اروپایی نفت عراق و تاثیر ان بر سرمایه گذاری در ایران و همچنین تغیر نقش بنادر با ثبات صادراتی نفت ایران
5- داعش و پرونده هسته ای ایران

با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
داعش را اول اظهار نظرت معرفی کرده ولی این مواردی که بعدش ذکر کردی نشان می دهد یک گروهی هستند که کاملا استراتژی دارند و دارای هدف هستند و در عرصه بین المللی هم در سطوح بالا کار می کنند
بابا اینا زخمیاشون رو میبرن ترکیه معالجه میکنن
به نظر بنده مسئولین سیاسی نظامی ایران باید بدون فوت وقت به کمک مسئولین ومردم عراق بشتابند باید ازخیل داوطلبان عراقی مبارزه باتروریست گردانهای امام حسین تشکیل داده وبا اموزشهای فشرده ومفید وبا تسلیحات پیشرفته و شورای فرماندهی واحد از همه گروه هاوکنترل وهدایت اطلاعاتی وسیع ومراقبت همه جانبه اطلاتی
وتشکیل قرارگاه فرماندهی واطلاعاتی بدون توجه به یاوه گویی کشورهای یاورتروریست
هجوم تروریستها رامتوقف وانها رابه کشورهای مادرشان برگردانند تا انها هم طعم جنایات خود را بچشند
بشتابید که الان هم دیراست
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
بابا تنها داعش نیست که رسانه های ما درست خبر رسانی نمی کنن در حدود 90% شورشی ها از خود عشایر منطقه هستند و با داعش کاری ندارند
مهیار
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
داداش فرستادن
ولی قرار نیست ما حتما بدونیم که
خیالتون از بابت عراق راحت
سپاه قدس رو دست کم نگیرین
مراقب مرزهای جنوب باشن یه وقت از سمت عربستان به عراق حمله نکنن
کاش میشد برم تیر خلاصو بهش بزنم
دستت درد نکنه با نظرت حقت مسءولین باید به حرف شما اهمیت بدن
سلام
داعش تدارکات خود را چگونه بدست می اورند؟ بنزین را چطور؟ مگر نمی توان با بستن راه های تدارکاتی از طریق هوا انها را زمین گیر کرد؟ زمان مناسب بری استفاده از پهباد هاست. با ارایه اطلاعات دقیق و هدایت نیروها میتان ضربات مهلک زد. آیا ما منتظریم بعد از قتل عامهای وسیع شیعیان وارد عمل شویم؟
به نظر من ایران به امریکا و اسراییل بفهماند که نمی شود که کشورهای منطقه در فتنه باشند و شما نشسته اید و در کشور تان خوش و خرم دارند به مسلمانانی که همدیگر را می کشند می خندند. باید کاری کرد که آتش فتنه دامن اینها را هم بگیرد آن هم از عهده ایران بر می آید.
زمانی بر سر و سینه می زدیم که کاش راه کربلا باز شود به زیارت امام حسین و یاران با وفایش نایل بشویم و تن خاکی خود را با دو رکعت نماز در جوار مرقد مطهر امام مظلوممان حضرت علی صفایی بدهیم و همچنان در عزاداری های محرم این شعارها را سر می دهیم و دعا می کنیم کنار قبرشان باشیم حال که با این دعای دلشکسته مان خدا بدست عدوی ما صدام را نابود کرد و کربلا و نجف باز شد عده ای به زیارت رفتند که قبول بشود و عده ای هم موفق نشدند لذا به هیچ عنوان نباید اجازه داد که این مسیر دوباره بسته شود آن هم توسط شقی ترین افراد که از جنس شمر و یزید و معاویه و خولی و سنان و هرمله و حتی بدتر هستند . بشتابید که مظلومیت ائمه اطهار در زمان ما تکرار نشود . عاشقانی که همواره قبطه می خورند که کاش در کربلای حسین بودند اکنون همان کربلا و همان امتحان الهی در راه است. هیهات من الذله من یاور حسینم . محمد
درود برایران سربلند بادایرانی چه لروچه ترک وچه گیلک و...
هرکی حاضره برای مبارزه با داعش ، لایک کنه.
من هستم
به محض نياز بسياري ازايرانيان اماده اعزام به عراق هستند.من بعنوان يك إيراني مسلمات اماده هستم در اولين فرصت براي جنگ با تروريست ها به عراق بروم .
این گروه اون چیزی نیست که فکر می کنید
اگه آمریکا و مخصوصا مخصوصا عربستان نبود هیچگاه این اتفاقات نمیفتاد
آمریکا هیچ اقدامی بر علیه داعش نمیکند الان مدت 7روزاست در این رابطه داد سخن راه انداخته گفتگو با ایران را پیش کشیده ولی در عمل هیچ کاری را انجام نمیدهدسیاست مزورانه ودوپهلوی آمریکا همیشه همان گونه بوده وهست آمریکا نان را بنرخ روز میخورد منتظر است ببیند کدام طرف به طرف دیگر غلبه میکند تا طرف آن را بگیرد
سلام؛
امریکا و انگلیس بدنبال منابع ارزان سوخت است
بعد از قطع گاز روسیه و اختلافش با اروپا و امریکا و استفاده ابزاری روسیه از گاز برای مقابله؛ اروپا و امریکا(و بنظر بنده تا رسیدن موچ سرما به اروپا و امریکا برای خاتمه موفقیت و پایان دادن پروزمندانه به ماجرا فرصت دارند) را بفکر بازگشت شکوهمندانه به عراق انداخته!!!؛
این امر تا بدانجا برایشان مهمه که همون نیروهای مخالف سوری را از سوریه به عراق کشاندن و ادامه کار در سوریه را به بعد موکول کردند
مسئله اختلاف بین سنی و شعه هم بهانه آنهاست و کشتار شیعیان هم همجهت با یک تیر دو نشان است. امیدواریم کردهای عراق گول این بازی داعش و نیروهای قدیمی صدام را نخورند و امضای پشت قرآن را باور نکنند که اینها همانهایی هستند که شلمچه را برپا کردند و اینها نه شیعه میشاسند و نه سنی و نه کرد....
اینها فقط امریکا و اسرائیل و انگلیس و برخی کشور های منطقه را چون سلاح بهشان دادند و پول و البته حاکم شدن بر عراق را میفهمند. درست مانند مصر میخواهند دورباره حکومت نظامیان را به قدرت باز گردانند البته اینبار از طرفداران امریکائیش!!!!
.یا حق.
ای کاش میشد باهاشون رودرو شیم.
با سلام
من هر چه به این اتفاقات در عراق نگاه میکنم چیزی جز توطئه صیهونیست وآمریکا ومزدورانشان از جمله عربستان و... نمی بینم.مرگ بر آمریکا!
قبلا هم گفتم اگر فقط چند بمب تو ریاض منفجر بشه یا چند تن از مسئولین سعودی ترور بشن همه این غائله تموم میشه.
در کشورهای جهان سوم همیشه این وضعیت ادامه خواهد داشت چون قانون برای همه حاکمیت نداره مردم چند شقه می شوند این نتیجه آن است ، به نفع آمریکا و اسرائیل و انگلیس و غیره
اگر آمریکا نباید مداخله نظامی بکنه الان نباید این اتفاق بیافته
تنها راه فرار تروریستها اگر عرصه بر آنها تنگ شود عربستان است.و.......چه چیزی بهتر از این.
دولت عراق باید باید از نیروهای مردمی و وابسته به گروه های شیعی برای کنترل تمام پایگاه ها گذرگاههای مهم و همزمان هماهنگ با هم استفاده کند
خيلي عجيبه!اين دومينوي دلهره اور كه به سمت ايران مياد.اگر هدف بعدي داعش لبنان باشه جالبتر هم ميشه! دقت كنيد: ١- سوريه متحد سنتي ايران درگير مسايل امنيت داخليست ٢- روسيه اصلي ترين حامي منطقه اي ايران درگير بحث هاي امنيتي در حياط خلوت خود يعني اكراين است٣- عراق متحد استراتزيك شيعه ايران درگير داعش ودر بايان اگر لبنان و حزب الله وارد اين ماجراي امنيتي مشكوك بشوند ميتوان مشكوك شد كه ايا برنامه اصلي حمله برنامه ريزي شده بزرك به ايرانيست كه متحدانش در مشكلات خود دست وبا ميزنند؟ ايا اسراييل بشت اين ماجراست؟ همزماني حمله داعش به عراق با جام جهاني مرا به ياد همزماني جنك ٢٢ روزه اسراييل در غزه انداخت! سردار سليماني در برابر همه مكر ابرقدرتها غربي ومنطقه اي فقط خدا براي شما كافي است ! در اين تنگنا فقط خدا كافيست.
با وجور خيل عظيم داوطلبان مردمي اگر برنامه ريزي و وحدت رهبري در عراق نباشد موفقيت كم رنگ خواهد شد
به نظر من هدف ما هستیم با یددر این شرایط بر اساس احساس عمل نکرد ما نیاید وارد این معرکه شویم با هوشیاری وبا دقت تمام اوضاع را باید مورد برسی قرار داد دشمن ما بسیار هوشمند است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست