بازدید 7118

مالکی: وجب‌به‌وجب عراق را پاکسازی می‌کنیم

هرچند این افراد برای مقابله با ما از مزدوران استفاده کردند اما دولت و ارتش با نیروهای آزاده با آنها مقابله خواهد کرد.
کد خبر: ۴۰۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳ 16 June 2014
نخست‌وزیر عراق در خطاب به شخصیت‌های سیاسی عراقی حامی داعش گفت که اگر آنها با مزدوران به جنگ ما آمدند ما با نیروهای آزاده خود پاسخ می‌دهیم و عراق در گروه یک اشاره مرجعیت است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «السومریة نیوز»، «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق شب گذشته در جمع نیروهای داوطلب مقابله با تروریست‌های داعش در منطقه «المحمودیة» در جنوب بغداد اعلام کرد که اجازه نخواهد داد عراق تجزیه شود.

مالکی خطاب به برخی از شخصیت‌های سیاسی که متهم به همکاری با تروریست‌ها هستند، گفت که هرچند این افراد برای مقابله با ما از مزدوران استفاده کردند اما دولت و ارتش با نیروهای آزاده با آنها مقابله خواهد کرد.

وی گفت: شخصیت‌های سیاسی ناکام در عرصه داخل عراق اکنون به مدد برخی کشورهای خارجی، در کنار داعش قرار گرفته‌اند. اما باید بدانند که اگر با توطئه و نیروهای مزدور به ما حمله کرده‌اند، ما با انسانهای شریف وآزاده با آنها خواهیم جنگید. این پیام ما به شماست.

مالکی در خطاب به نیروهای داوطلب گفت: وظیفه شما با پاکسازی عراق از گروه‌های تروریستی وابسته به داعش و شخصیت‌های سیاسی وابسته به این تروریست‌ها به پایان نمی‌رسد و وظیفه شما تشکیل ارتش عراق است.

این در حالی است که مرجعیت عالی شیعیان در عراق جمعه گذشته از هر عراقی که می‌تواند با سلاح کار کند خواست تا به صفوف نیروهای مسلح بپیوندد و با تروریست‌ها مقابله کند.

وی افزود: عراق، ملت و امت آن در گرو یک اشاره مرجعیت و اراده ملی و وجوب این امر مقدس است. اگر آنها (تروریست‌ها) علیه ما توطئه کردند، ما با خونهای خود و توکل به خدا و تکیه به این ملت هیچ کمک و کاستی نخواهیم داشت.

مالکی گفت: مرجعیت هیچ گاه کلامی که از آن بوی طائفه‌گری به مشام برسد، به زبان نیاورده است.

نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: موصل سقوط نکرد؛ آنکه سقوط کرد سیاسیونی هستند که به سقوط عراق امید بسته بودند.

وی گفت که ابتکار عمل را از دست داعش گرفته و آنها در حال عقب‌نشینی هستند اما به راستی آنها به کجا فرار می‌کنند؟

مالکی گفت: وجب به وجب خاک عراق از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه آن را که تروریست‌ها آلوده کرده‌اند، ما پس خواهیم گرفت و پاکسازی خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی