بازدید 35997
گزارش مؤسسه مطالعات جنگ آمریکا؛

چگونه شیعیان عراق برای مبارزه با تکفیری‌ها بسیج شده‌اند؟

با اعلام فتوای جهاد کفایی در عراق از سوی آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان این کشور، تحولات عراق وارد فاز جدیدی شد که مشخصه آن، متشکل شدن شیعیان عراقی به منظور مقابله با گروه های تروریست تفکیری است. مؤسسه مطالعات جنگ آمریکا در گزارشی تحلیلی به بررسی این موضوع پرداخته و مهمترین گروه های شیعه در عراق را ـ که آماده نبرد با تکفیری ها هستند ـ معرفی کرده است.
کد خبر: ۴۰۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶ 15 June 2014
چگونه شیعیان عراق برای مبارزه با تکفیری‌ها بسیج شده‌اند؟با اعلام فتوای جهاد کفایی در عراق از سوی آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان این کشور، تحولات عراق وارد فاز جدیدی شد که مشخصه آن، متشکل شدن شیعیان عراقی به منظور مقابله با گروه های تروریست تفکیری است. مؤسسه مطالعات جنگ آمریکا در گزارشی تحلیلی به بررسی این موضوع پرداخته و مهمترین گروه های شیعه در عراق را ـ که آماده نبرد با تکفیری ها هستند ـ معرفی کرده است.

به گزارش «تابناک»، مؤسسه مطالعات جنگ آمریکا در مطلبی به تحلیل روند متشکل شدن گروه های شیعه در عراق به منظور مقابله با گروه های ترویست تکفیری پرداخته و می نویسد، به جز نگرانی های موجود درباره احتمال هجوم تروریست ها به بغداد، از عزم شیعیان برای جلوگیری از اقدام احتمالی تکفیری ها برای هتک حرمت اماکن مقدسه در عراق ناشی می شود.

در این گزارش اشاره شده که پیش از این نیز در سال 2006، حمله تروریست ها به حرمین عسکریین (ع) در سامرا، سبب شد که شیعیان سلاح به دست گرفته و به مقابله با عناصر افراطی بپردازند. در این راستا، باید گفت که محافظت از حرمین برای شیعیان عراق و همچنین ایران، اهمیتی حیاتی دارد. وجود این عنصر، در محافظت شیعیان از حرم حضرت زینب (س) در سوریه نیز قابل مشاهده بود.

با این حال، تحلیلگر مؤسسه مطالعات جنگ بر این باور است که این بار، بسیج شیعیان با آنچه در سال 2006 اتفاق افتاد، متفاوت است. از همه مهمتر اینکه این بسیج، زودتر از بار گذشته رخ داد. در سال 2006، بسیج شیعیان در قالب «جیش المهدی» حدود شش هفته زمان برد؛ اما این بار، گروه های شیعه در یک هفته پس از سقوط موصل، متشکل شدند.

در این گزارش، در بیان دلیل این سرعت عمل بسیج شیعیان، به چند عامل اشاره شده است؛
1ـ گروه های مسلح شیعه از قبیل بدر، گردان های یوم الموعود و عصائب اهل الحق از قبل به منظور آمادگی برای برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر، متشکل شده بودند.
2ـ از اوت 2013 به بعد، نوری مالکی، نخست وزیر عراق، نیروهای شیعه را وارد ساختار نیروهای امنیتی عراق کرده است.
3ـ از سال گذشته تاکنون، مالکی اقدام به عضوگیری و متشکل کردن اعضای قبایل عراق در قالب نیروهای حفاظت از امنیت در این کشور کرده و یک ساز و کار اداری مشخص و همچنین مراکز ویژه ای برای این کار ایجاد نموده است.
4ـ گروه های مسلح شیعی، پیش از این در تلاش برای مقابله با تروریست ها در سوریه متشکل شده بودند. فرماندهان این واحدها، اکنون در حال بازگشت به عراق هستند.
5ـ از ماه ژانویه تاکنون، دولت عراق توانایی خود را برای جابجایی و تحرک دادن به واحدها در عرصه نبرد نشان داده است.
6ـ آیت الله سیستانی، مرجع شیعیان عراق، از عراقی ها خواسته تا برای مبارزه با تکفیری ها و محافظت از حرمین، متشکل شده و سلاح به دست بگیرند.
7ـ در پی خروج نیروهای آمریکایی در عراق، نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران از امکان فعالیت بیشتری در این کشور برخوردار شده و توانسته اند بخشی از نیروهای محور مقاومت را در این کشور متشکل کنند.
بسیج شدن این گروه های شیعه در کنار یکدیگر، امکان یک ضدحمله سریع و پرشمار را فراهم کرده که سبب غافلگیری تروریست های تکفیری شده است، زیرا این گروه ها پیش از این احتمال چنین تشکلی را پیش بینی نمی کردند.

مؤسسه مطالعات جنگ در ادامه گزارش خود با بیان جزئیات، به این موضوع اشاره کرده که هم اکنون مراکز پذیرش مبارزان داوطلب در سراسر عراق راه اندازی شده و آغاز به فعالیت کرده است. گستره این روند به حدی رسیده که حتی چهره های سرشناس عراقی، همچون عمار حکیم نیز لباس نظامی پوشیده و آمادگی خود را برای نبرد با تکفیری ها اعلام کرده اند.

بنابراین، در پایان باید گفت، شیعیان عراق منتظر پیشروی های بیشتر تکفیری ها و یا سازماندهی واحدهای نظامی رسمی از سوی دولت نخواهند ماند. آن ها از هم اکنون همه توان خود را برای محافظت از شیعیان، اماکن مقدسه و مناطق شیعه نشین به کار بسته اند. بی گمان، در صورتی که هرگونه اقدامی از سوی تروریست های علیه حرمین صورت گیرد، اقدامات متقابل شیعیان وارد فاز جدیدی خواهد شد.  


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶۹
انتشار یافته: ۲۱
امروز بار دیگر حسینیان روبروی یزیدیان قرار گرفته اند.
واقعا یه سوال بزرگ :چرا سازمان ملل جلسه فوق العاده تشکیل نمیده-یعنی شورای امنیت فقط واسه ایران حکم صادر میکنه ..........
چند روز دیگه بساطشون جمع میشه همین چند روزم با حمایت عربستان پیشروی کردن چند تا شهر و که از قبل هماهنگ شده بوده اشغال کردن جو گرفتتشون حس گردن کلفتی دست داده بهشون یه مشت وهابی نادون و کثیف خون مردم بد بخت رو ریختن خودشونم چند روز دیگه هلاک میشن
اینها از قدرت اسلام خبر ندارند. وقتی مرجع شیعیان دستور جهاد می ده همه اطاعت می کنند. آنقدر جهاد مهم است که امام در جنگ ایران و عراق دستور جهاد ندادند.
فارغ از گرايش مذهبي وجود موجوداتي با تفكر داعش براي نوع بشر خطر آفرين است و بايد هرچه سريعتر نابود شوند.
شیعه رهبری چون حسین دارد
ایکاش ارتش عراق طوری تروریست ها را قیچی کند که بجز رفتن به عربستان و افتادن به جان آل سعود راهی جلوی روی خود نداشته باشند.
ما سراسر گوش بفرمان رهبری و مراجع هستیم و باید دقت کنیم حساب برادران اهل سنت را از تکفیریهای جنایتکار جدا کنیم
خداوند نگهدارشان باشد بهترین عمل را انجام دادند وبا این کار یک تودهنی محکم به ترکیه و عربستان وقطر خواهند زد وحداقل اش این است که غافلگیر نمیشوندو اماکن مقدسه و جان وناموس وخانواده های شیعیان دفاع مینمایند البته کسانی که به داعش دلخوش کردند وقتی جنابتهای آنها را درشهرهای که به تصرف درآوردند خواهند فهمید گول خورده وچه اشتباهی کردند رفتار داعش با شهرهایی که فعلا در اختیار دارد مثل همان رفتار سازمان منافیقین در اخرهای جنگ ایران وعراق بوده که اسلام آباد غرب را برای مدتی تصرف کردند ودرهمان مدت چهره پلید خودشان را به مردم نشان دادند
با سلام
درود بر مرجعیت شیعه وسلام بر ملت عراق ،چنان باید به بعثی ها وتکفیری ها تو دهنی زد کف فراموش نکنند.
جنایتکارانی همچون منافقین حرامزاده، بهایی های نجس،حزب کثیف بعث عراق، پژاک کافر، داعش خونخوار النصره وحشی، طالبان ملعون آمریکایی و سگ وهابی های آل سعود وقتی که دیدند به تنهایی هیچ غلطی نمی توانند بکنند گرد هم آمدند و با پول عربستان و قطر و حمایت تبلیغاتی و تسلیحاتی آمریکا و اسرائیل و انگلیس جتایتکار برعلیه ملت های مظلوم منطقه وارد جتگ شدند. ابتدا مسلمانان آزاده شیعه و سنی را در سوریه هدف گرفتند و به کمک اردوغان ملعون خسارت زیادی به این کشور وارد کردند وجمعیت زیادی از پیر و جوان و زن و مرد مظلوم سوریه را سر بریدند و سر انجام در سوریه شکست خوردند و به سمت عراق آمدند و جمعیت زیادی از مرد و زن و کودک را در موصل و سامرا، وحشیانه سر بریدند وبه شهادت رساندند. ملت های آزاده جهان تازه مردم ایران را شناختند. مردمی که سال ها است با اتحاد و یکدلی و تأسی از امام حسین علیه السلام با این جنایتکاران وحشی درنبردند و با عزت و اقتدار ایستادند و هیچ وقت تسلیم این خبیثان نشدند. حتی با دست خالی در مقابل این جنایتکاران ایستادندند و مقاومت کردند. این راهی است که امام خمینی به مردم ایران نشان داد.
حمایت از ملت های مظلوم در هر دین و رنگ و لباس و تاختن بر ظالم در هر مرام و مسلک، راه امام خمینی است و این مکتب علی علیه السلام است. هیچ وقت نباید تسلیم ظالمبن شد. باید در مقابل اینها ایستاد. ملت های منطقه اگر سعادت و امنیت می خواهند راهی جز ایستادن و مقاومت در برابر این شیاطین و ظالمین وحشی را ندارند. تسلیم شدن به این خبیثان جز ذلیلانه مردن نتیجه ای ندارد. راه همان است که 1400 سال پیش در کربلا نشان داده شده است. در مواجهه با خبیثان و جنایتکارانی همچون منافقین حرامزاده، بهایی های نجس، بعثیهای صهیونیست، پژاک کافر، داعش وحشی و خونحوار، النصره وحشی، طالبان ملعون آمریکایی و سگ وهابی های آل سعود باید با جدیت هرچه تمامتر وارد شد و حتی با دست خالی هم باید در مقابل اینها ایستاد. در هر شرایطی باید با این شیاطین و حشی مقابله کرد. از امام حسین علیه السلام آموختیم که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است. به فضل الهی همه این شیاطین باهم به جهنم واصل و پیروزی ملت های مطلوم منطقه نزدیک است. با انسجام و اتحاد وشاسایی و طرد خائنین پیروزی ها سریعتر حاصل خواهد شد.
ياحيدرمدد
قدرت نمایی پیروان علی بعد از 1500 سال
انشاء ا...
همه دلایل یه طرف
دلیل اصلی فتوای آیت الله سیستانی است
وعدلهم ماستطعتم من قوه و من رباط الخيل ، ترحبون به عدوالله و عدواكم .
شیعه پیرو آن امامی است که فرمود: هیهات من الذله و شهادت را اوج کمال انسانی خود می داند و چون تکفیری ها و وهابیون سگ صفت به هوای بهشت و حوری علم جنگ برنمی دارد؛ بلکه به شوق دیدار ثارالله جان به کف می گیرید و با افتخار می گوید:
السلام علی الحسین (ع)
و علی علی ابن الحسین (ع)
و علی اولاد الحسین (ع)
و علی اصحاب الحسین (ع)
یا حسین
جاء الحق و ذهق الباطل...

گمان نکنید آنها که در راه خدا کشته شده اند، مردهآن، بلکه زنده و در نزد پروردگارشان روزی می خورند...

ما آماده دفاع از ناموس و سرزمینمان هستیم تا زنان و کودکان و افراد ناتوانمان در آرامش بخوابند.
اینا یک مشت آدمکش جنایتکار هستند . امیدوارم شرر گروه تکفیری داعش هر چه زودتر از سر مردم منطقه کم شود . کاش امکان جهاد با انها برای ما نیز فراهم بود .
به حضرت زهرا قسم فقط حضرت آقا امر کنه. حکم جهاد بده بچه شیرهای فاطمی از صحنه روزگار محوشون می کنن.
تاحشر به یاد شهدا میجنگیم
با تکیه به عشق کربلا میجنگیم
ما از سبوی شاه دین مجنون و مستیم
برگرد تا سربند یا زهرا نبستیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست