بازدید 5199

آل اسحاق: هر هفته با یک چالش بزرگ اقتصادی

همچنین در این نشست فعالان اقتصادی با ابراز نگرانی از افزایش 25 درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سال آتی با توجه به شرایط رکود تورمی، خواستار تجدید نظر در این میزان و نیز اعلام برنامه های دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی شدند.
کد خبر: ۴۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۰ 16 March 2009
رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در سال 87 هر هفته با یک یا دو چالش برزرگ اقتصادی روبرو بوده ایم، گفت: مهمترین چالش پیش روی بخش خصوصی، ابهام در شرایط اقتصادی سال آتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی آل اسحاق امروز در آخرین جلسه صبحانه امسال با حضور وزیر کار و امور اجتماعی و مسئولان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: بدون اغراق در سال 87 در هر هفته با یک یا دو چالش بزرگ اقتصادی روبرو بود که شاخص ترین آنها مسائل بانکی ، تحریم ها، مالیات بر ارزش افزوده، طرح تحول اقتصادی و موضوع هدفمند کردن یارانه ها است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن تهران افزود: بر این اساس، چنانچه دورنمای دقیقی از سال آتی در اختیار نداشته باشیم قطعا در سال آتی بلا تکلیف خواهیم بود.

وی تصریح کرد: هم اکنون مهمترین چالش پیش روی بخش خصوصی ، ابهام در شرایط اقتصادی سال آتی است که چنانچه دورنمایی مطلوب برای آن نداشته باشیم قطعا مشکل خواهیم داشت ولی اگر با تدبیر و برنامه ریزی پیش رویم مسلما بنیانهای اقتصادی کشور که علیرغم همه مشکلات تحمل کرده است می تواند با هدایت و تدبیر آسیبها را به حداقل رساند.

به گفته آل اسحاق هم اکنون وضعیت اشتغال در بنگاههای اقتصادی زیبا نیست و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

همچنین در این نشست فعالان اقتصادی با ابراز نگرانی از افزایش 25 درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سال آتی با توجه به شرایط رکود تورمی، خواستار تجدید نظر در این میزان و نیز اعلام برنامه های دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی شدند.

در این رابطه ، اسدالله عسگراولادی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: کارآفرینان تهران با باری از نگرانی صبح زود به اتاق تهران آمده اند تا از شما ارشاد بگیرند که در بهار آتی که قطعا فصل سختی پیش روی اقتصاد ایران است، چه تدبیری برای واحدهای تولیدی خود بیاندیشند.

همچنین پدرام سلطانی عضو دیگر هیئت نمایندگان اتاق تهران نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت نهم ، سیاست کاهش بیکاری در دستور کار قرار گرفت و این سیاست در 3 سال اخیر عمردولت تعقیب شده است اما هم اکنون در فضای رکود جهانی و داخلی اقتصاد، موج بیکاری افزایش یافته است و کار آفرینان نیز نگران افزایش نرخ حقوق و دستمزد در سال آتی هستند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد در سال آتی کلاف اقتصاد و اشتغال کشور اندکی سردرگم خواهد شد، ضمن اینکه فضای کسب و کار مطلوبی نیز بر بازار و اقتصاد سال 88 حاکم نخواهد بود.

درادامه ، ترک نژاد عضو دیگر هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران نیز وزیر کار و امور اجتماعی را وزیر طرحهای زودبازده و جنگنده برای دریافت منابع مورد نیاز این طرح خواند و خاطرنشان کرد: وقت آن رسیده است که قضاوت کنیم آیا طرح بنگاههای زود بازده که بر اساس آمار اعلامی تاکنون 20 هزار میلیارد تومان منابع مالی به خود جذب کرده، توجیه اقتصادی داشته است.

وی ادامه داد: هم اکنون آثار و تبعات بحران جهانی علاوه بر درگیر کردن حوزه های پولی ،مالی ،اقتصاد، تولید و اشتغال کشور را نیز در بر گرفته است که بر همین اساس ، صیانت از نیروی کار یکی از ماموریتهای اختصاصی وزارت کار و امور اجتماعی است.

به گفته ترک نژاد وزارت کار باید به صراحت اعلام کند که آیا برای حمایت از بنگاههای تولیدی و صیانت از نیروی کار برنامه خاصی دارد یا خیر.

در ادامه عطاریان مدیر عامل هپکو با اشاره به درخواستهای مکرر این واحد تولیدی برای ملاقات با وزرای بازرگانی و صنایع و معاون برای طرح مشکلات گفت: تاکنون بیش از 20 تقاضا به دفتر وزرای مذکور ارسال شده ولی وزیر صنایع و معادن اعلام می کند که هپکو به بخش خصوصی واگذار شده تا دولت کاری به کارش نداشته باشد.

وی خواستار حمایت دولت از واحدهای تولیدی واگذار شده پس از خصوصی سازی شد و تصریح کرد: مشکلات بسیاری بر سر راه این واحدهای تولیدی قرار گرفته است که برای تداوم واگذاریها باید از واحدهای واگذار شده حمایت کرد تا دیگران ترغیب به خرید واحدهای در حال واگذاری شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی