بازدید 1398

ايران الگوي موفق رويينگ جهان

کد خبر: ۴۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۶ 16 March 2009

رئيس فدراسيون قايقراني و اسکي روي آب گفت: ايران بنا به درخواست رئيس فدراسيون جهاني روئينگ به عنوان الگوي موفق در جهان، در اجلاس سال آينده اين فدراسيون که در آمريکا برگزار خواهد شد گزارشي از عملکرد خود ارائه خواهد كرد.

به گزارش ايسنا، احمد دنيا مالي در حاشيه اولين همايش تجليل از پيشکسوتان و قهرمانان قايقراني گيلان اظهار كرد: اجلاس سال آينده فدراسيون جهاني روئينگ در آمريکا برگزارخواهد شد كه بنا به درخواست رئيس اين فدراسيون ايران بعنوان الگوي موفق گزارشي از عملکرد خود طي عمر کوتاه سه ساله روئينگ را ارائه خواهد كرد. اين موضوع ناشي از برنامه ريزي، انضباط و تلاش مستمر فدراسيون، مربيان و ورزشکاران کشورمان است.

وي افزود: هدف ما افزايش تعداد رشته هاي شرکت کننده در بازيهاي آسيايي 2010 گوانگجوي چين از 2 به 5 رشته و از 20 نفر به 130 نفر است. با برنامه ريزيهاي انجام شده و با حضور مربيان خارجي در رشته هاي مختلف، حضورتيم هاي ملي در اردوهاي برون مرزي، تعداد رشته هاي خود دربازيهاي آسيايي گوانگجو را به رشته هاي درآگون بت، روئينگ، آبهاي خروشان، سيلينگ و کانوکاياک افزايش مي دهيم.

دنيامالي ادامه داد: پيش از اين رشته هاي فدراسيون قايقراني ايران به رشته هاي کانو و کاياک محدود بود ولي هم اکنون در فدراسيون قايقراني علاوه بر اين رشته‌هاي آبهاي خروشان و کانوپولو، روئينگ، دراگون بت، اسلالوم و سيلينگ ( قايق هاي بادباني ) توسعه يافته؛ رشته‌هايي که در همه نقاط دنيا داراي فدراسيون جداگانه‌اي هستند. اين مساله وظيفه فدراسيون را بسيار سخت کرده است.
وي با اشاره به تاريخ دريا نوردي ايران و سابقه درخشان ايران در قايقهاي بادباني تصريح کرد: متأسفانه جايگاه کنوني ورزش قايق‌هاي بادباني ايران در سطح ملي و بين المللي در شأن کشوري که روزگاري طولاني بعنوان يکي از مرکز قايق‌هاي بادباني جهان شناخته مي شد، نيست.

وي افزود: 5 سال پيش و در ابتداي حضور در فدراسيون قايقراني و اسکي روي آب بودجه اين فدراسيون رقمي حدود 40 ميليون تومان بود در حالي که در سال جاري و فقط از محل بودجه سازمان تربيت بدني بيش از يک و نيم ميليارد تومان بودجه دريافت و هزينه کرداه يم .امري که ناشي از ارائه طرحهاي توجيهي و معرفي پروژه هاي مختلف در رشته هاي مختلف فدراسيون قايقراني است.

رئيس فدراسيون قايقراني و اسکي روي آب با اشاره به اينکه هم اکنون 25 هيأت قايقراني فعّال در استان ها وجود دارد گفت: در 2 سال گذشته تعداد 5 هزار قايق که قيمت تمام شده داخلي آنها هر يک حدود 300 هزار تومان است در کنار تأمين پاروها با قيمت تقريبي 180 هزار تومان خريداري و در اختيار هيأت هاي قايقراني کشور قرار گرفته است.

وي گفت: اگر سخت کار کنيم حضور و حتي کسب مدال در المپيک 2012 لندن دور از دسترس نيست. ورزشکاري که مي خواهد در مسابقات المپيک موفق به کسب مدال شود ساليانه بايد حدود 5 تا 7 هزار کيلومتر پارو بزند.

رئيس فدراسيون قايقراني و اسکي روي آب با اشاره به اينکه تا پايان بهار 88 اولين پايگاه قايق هاي بادباني در انزلي آغاز به کار خواهد كرد اظهار داشت: اين منطقه از موقعيت مناسبي براي توسعه اين رشته برخوردار است. اميدواريم مسئولين استان گيلان به نسبت ديگر استانهاي کشور رغبت بيشتري براي ايجاد و گسترش اين رشته از خود بروز دهند.

وي در خصوص برنامه آينده رشته تازه تأسيس روئينگ گفت: ورزشکاران استعداديابي شده در سه مقطع زماني بصورت پايه اي زير نظر مربيان مالزيايي در اين کشور اصول اوليه و حرفه اي اين رشته المپيکي را آموزش مي بينند تا در مسابقات آسيايي گوانگجوي چين حضور مقتدرانه اي داشته باشند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی