بازدید 1918

ميرسليم:نجات غريق كار خدايي است

کد خبر: ۴۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۲ 15 March 2009
رييس فدراسيون نجات غريق و غواصي گفت: نجات غريق يك كار خدايي است.

به گزارش ايسنا، سيد مصطفي ميرسليم در مجمع هيات نجات غريق و غواصي خراسان رضوي با اشاره به دشواري كار ناجيان اظهار داشت: مانند بسياري ديگر از رشته‌هاي ورزشي به دست آوردن رتبه و مقام در اين ورزش اصل نيست بلكه آنچه در درجه اول اهميت قرار دارد، توجه به نجات و مددي است كه به مردم داريم.

وي ادامه داد: يكي از صفات خداوند نجات دهنده غرق شدگان است پس كسي كه به صحنه نجات غريق مي‌آيد در واقع كار خدايي انجام مي‌دهد و ديگران اهميت بيشتري پيدا مي‌كنند.

وي اضافه كرد: اساس اين كار فني و شبه هنري است و افراد بايد با تكنيك‌هاي اين رشته كه روز به روز گسترش پيدا مي‌كند، آشنايي كامل داشته باشند.

ميرسليم ادامه داد: در نجات غريق با دو موضوع روبه‌رو هستيم اول اينكه چگونه فرد را نجات دهيم و دوم چگونگي امداد و احياي فرد است.

رييس فدراسيون نجات غريق و غواصي با اشاره به حساسيت كار ناجيان تصريح كرد: در امر نجات غريق ثانيه‌ها تاثيرگذارند، ناجي در واقع بايد مبارزه كند كه نياز به آگاهي كامل از ظرافت‌هاي اين رشته دارد.

وي با اشاره به گسترش آموزش اين رشته در كشور گفت: در توسعه و آموزش تكنيك‌هاي حساس اين رشته بايد سخت‌گيري كرد و در آموزش آن جاي هيج گونه ارفاقي وجود ندارد چون بي توجهي به اين موضوع در واقع خيانت به افرادي است كه ممكن است دچار حادثه شوند.

ميرسليم بر رعايت مسايل اخلاقي تاكيد كرد و گفت: گاهي اوقات بعضي از مسايل اخلاقي در اين كار رعايت نمي‌شود و اين در حالي است كه كساني كه ادعاي نجات افراد را دارند بايد پاك باشند و كاملا مراعات مسايل اخلاقي را داشته باشند كه در غير اين صورت يك تناقض بزرگ است.

رييس فدراسيون نجات غريق و غواصي در رابطه با بي‌توجهي به غواصي نيز اظهار داشت: در فدراسيون، نجات غريق اساس كار است و داراي اهميت بيشتري است، غواصي كاري تفريحي است كه اخيرا علاقه‌مندان زيادي پيدا كرده است؛ رشته گراني است كه نياز به تجهيزات زيادي دارد و آثار پزشكي قابل توجهي هم دارد.

ميرسليم تصريح كرد: در چند سال گذشته غواصي توسعه زيادي داشته است ولي ما نمي‌توانيم توان خود را صرف اين رشته كنيم.

وي از برگزاري مجمع هيات خراسان رضوي ابراز رضايت كرد و خاطرنشان كرد: خراسان رضوي براي ما اهميت زيادي دارد و بايد سرمشق ديگر هيات‌ها باشد و اميدوارم با استفاده از تمامي نيروها و افراد با تجربه، مشكل موجود برطرف شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی