بازدید 1291

واعظي آشتياني:ترسو بازي نكرديم

کد خبر: ۴۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۱ 15 March 2009
مديرعامل باشگاه استقلال تهران گفت: درمورد مجتبي جباري پس از مشخص شدن وضعيتش در كميته‌ي انضباطي صحبت مي‌كنم.

اميررضا واعظي آشتياني در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: در حال حاضر بيانيه‌ي باشگاه استقلال درباره‌ي كنار گذاشتن جباري از تمرين‌هاي استقلال را كافي مي‌دانم و پس از حضور اين بازيكن در كميته‌ي انضباطي باشگاه استقلال و صحبت با او درباره‌ي اين بازيكن صحبت مي‌كنم. در هر صورت اتفاقي كه افتاد، اتفاق جالبي نبود و بايد اين موضوع با جديت بررسي شود.

وي همچنين درباره‌ي نظر برخي كارشناسان كه اعتراض مجتبي جباري را نشان دهنده عدم دوستي در تيم استقلال دانسته‌اند نيز گفت: به نظرات كارشناسان احترام مي‌گذارم اما، اين نظرات نبايد به گونه‌اي باشد كه در برخي موارد تحليل‌ها و نظرات فني اين كارشناسان را نيز زير سوال ببرد. چگونه مي‌توان رفتار يكي، دو بازيكن كه جور ديگري فكر مي‌كنند را به كل تيم نسبت داد و عنوان كرد كه در تيم استقلال دوستي وجود ندارد. من با اين نظر كاملا مخالفم و معتقدم دوستي و صميميت فوق‌العاده‌اي در مجموعه‌ي استقلال وجود دارد كه با عملكرد چند فرد خاص اين دوستي زير سوال نمي‌رود.

واعظي آشتياني درباره‌ي بازي استقلال مقابل الاتحاد نيز گفت: به نظر من مسايل حاشيه‌اي در اين بازي هيچ تاثيري نداشت و شرايط كاملا طبيعي بود. البته مسلم بود كه شرايط ورزشگاه به نفع تيم عربستاني باشد اما، برخلاف كساني كه مي‌گويند استقلال در اين بازي ترسو بازي كرد، من معتقدم بسيار هم شجاعانه بازي كرديم و تنها نتوانستيم به گل برسيم. بي‌ترديد تيمي كه در يك بازي گل مي‌زند و چند موقعيت گلزني ديگر را هم بدست مي‌آورد، تيمي نيست كه ترسو بازي كرده باشد.

وي افزود: در نيمه‌ي نخست طبيعي بود كه هر دو تيم كمي محتاط بوده و فراز و نشيب داشته باشند البته ما در همان نيمه‌ي اول هم موقعيت‌هايي براي گلزني داشتيم مانند فرار خسرو حيدري و پاس او به فرهاد مجيدي كه توپ بر روي پاي مجيدي نچرخيد و او نتوانست دروازه‌ي خالي الاتحاد را باز كند. ضمن آنكه در نهايت اين تيم استقلال بود كه گل نخست را به ثمر رساند و من معتقدم در مجموع بازي بسيار خوبي را از بازيكنان استقلال شاهد بوديم.

واعظي آشتياني خاطرنشان كرد: مسوولان تيم الاتحاد نيز تمامي تلاش خود را براي پيروزي در اين بازي انجام داده بودند. آنها گنجايش ورزشگاه 30 هزار نفري خود را تكميل كرده بودند ضمن آنكه از سرمربي كاملا حرفه‌اي و بازيكنان سطح بالايي برخوردار بودند.

مديرعامل باشگاه استقلال تهران خاطرنشان كرد: در هر صورت نمي‌توان از اين واقعيت گذشت كه باشگاه‌هاي عربي سرمايه‌گذاري بسياري در فوتبال انجام داده‌اند. باشگاه الاتحاد تنها 18 ميليون دلار از اسپانسر خود كه شركت اتصالات جده است، دريافت كرده و بي‌ترديد شرايط تيمي با اين سرمايه‌ي زياد با شرايط تيم‌هايي چون استقلال و ساير تيم‌هاي ليگ برتر كه حتي در شرايط مالي براي اداره كردن خود دچار مشكل هستند، بسيار متفاوت خواهد بود و نمي‌توان ما را با آنها مقايسه كرد.

آشتياني ادامه داد: در هر صورت ما در اين بازي كمي هم بدشانس بوديم. معتقدم شوت "ابوچرونه" كه به گل دوم الاتحاد تبديل شد، اگر صد بار ديگر هم از سوي اين بازيكن زده شود، به گل تبديل نخواهد شد اما، اين مسايل در فوتبال اجتناب‌ناپذير است و همان طور كه توپ در مقابل دروازه‌ي الاتحاد بر روي پاي مجيدي نچرخيد، اين بار در آخرين ثانيه‌هاي بازي به خوبي بر روي پاي اين بازيكن جفت و جور شد و وارد دروازه‌ي استقلال شد.

مديرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: در هر صورت بازيكنان ما خوب كار كردند و وظايف‌شان را انجام دادند؛ اما، شرايطي كه هميشه در فوتبال وجود دارد سبب شد استقلال ببازد.

وي درباره‌ي داوري مسابقه نيز گفت: من در ورزشگاه حداقل سه بار اين موضوع را ديدم كه داور سوت را براي اعلام خطا به طرف دهانش برد اما، سوت نزد. معتقدم جو ورزشگاه تا اندازه‌اي بر روي داور تاثير گذاشته بود. همين رفتار داور سبب شد تا در چند نوبت بازيكنان استقلال مكث كنند. البته بازيكنان حرفه‌اي نبايد نگاهشان به دهان داور باشد و هر لحظه آماده‌ي واكنش نشان دادن باشند.

واعظي آشتياني افزود: در صحنه‌ي گل دوم تيم الاتحاد نيز بازيكن الاتحاد خطايي بر روي آرش برهاني انجام داد كه داور سوت را به طرف دهانش برد و بازيكنان ما فريب همين صحنه را خوردند و در جاي خود ثابت ايستادند كه همين موضوع به بازيكن حريف فرصت داد تا توپ را تبديل به گل كند.

واعظي آشتياني درباره‌ي نظرات كارشناساني كه اشتباهات كادرفني را در شكست استقلال موثر دانسته‌اند نيز به ايسنا گفت: در هر صورت همان طور كه گفتم نقطه نظرات كارشناسي قابل احترام است اما، هر مربي سليقه‌ي مخصوص به خود را دارد و طبق برداشت خود از بازي تصميم‌گيري مي‌كند. شايد اگر مربي ديگري بود و تصميم ديگري مي‌گرفت استقلال حتي در اين بازي پنج گل هم دريافت مي‌كرد.

وي افزود: در هر صورت شايد يك مربي ديگر هم ترجيح مي‌داد تا با تساوي از اين بازي خارج شود. اما، قلعه‌نويي براي اينكه استقلال بتواند گل بزند حتي تعويض‌هايي انجام داد تا استقلال هر سه امتياز را كسب كند. اما، شايد هم اشتباهاتي از سوي بازيكنان ايجاد شد كه همين موضوع سبب شد تا هم به گل‌هاي بيشتر دست پيدا نكنيم و هم نتيجه را به حريف واگذار كنيم.

آشتياني افزود: همان طور كه گفتم فوتبال ما از نظر سخت افزاري قابل مقايسه با فوتبال عربستان نيست. ما حتي به همين دليل در عربستان با چند شركت عربستاني صحبت كرديم. آنها گزارش‌هايي درمورد فعاليت‌هاي خود به ما دادند و ما نيز مذاكراتي را انجام داديم تا اگر امكانش فراهم شود، از اين كشور نيز اسپانسرهايي را جذب كنيم كه بي‌ترديد اگر چنين اتفاقي رخ دهد، شرايط مالي بسيار خوبي براي استقلال رقم خواهد خورد.

واعظي آشتياني همچنين درباره‌ شانس استقلال براي صعود از گروه خود در ليگ قهرمانان آسيا گفت: من اميد زيادي به صعود تيم استقلال دارم، در هر صورت تيم ما بايد با جديت بيشتري بازي‌هاي خود را پيگيري كند و بي‌ترديد بازيكنان استقلال با تمام توان و تلاش خود روز چهارشنبه به مصاف الجزيره مي‌روند تا با كمترين نقص و اشتباه حريف خود را شكست دهند تا مدعي صعود از گروه باشند. من معتقدم استقلال توانايي صعود از گروه خود را دارد و به اميد خدا اين كار را انجام خواهيم داد.

وي همچنين درباره‌ي بحث وجود اختلاف و مسايل حاشيه‌اي در تيم استقلال پيش از بازي با الجزيره نيز گفت: متاسفانه دروغ‌هاي زيادي در اين روزها مطرح مي‌شود. به عنوان نمونه درباره‌ي بازگشت تيم استقلال از عربستان نيز عنوان شد كه با وساطت كنسولگري ايران در جده بازيكنان استقلال توانسته‌اند سوار هواپيما شوند. اين در حالي است كه اين موضوع به هيچ عنوان صحت ندارد. طبيعي است كه با توجه به حجم تعداد نفرات بازيكنان استقلال ما بليت‌هاي پرواز را به طور مستقيم از دفتر شركت هواپيمايي تحويل گرفته و چك رسمي باشگاه را به هواپيمايي هما داديم و هيچ مشكلي نيز در اين زمينه وجود نداشت. اما، عده‌اي بدون منطق و پشتوانه خبرهاي دروغ ايجاد مي‌كنند كه تمامي اين مسايل جزء همين دروغ‌هاست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی