بازدید 3474

زهرا نعمتی در سازمان ملل

کد خبر: ۴۰۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳ 10 June 2014
 ˈزهرا نعمتیˈ نخستین زن ایرانی دارنده مدال طلای المپیک و پارالمپیک طی سخنانی در مقر اصلی سازمان ملل متحد از همه معلولان جهان خواست هرگز تسلیم معلولیت نشوند و برای به رسیدن به آرزوهایشان و موفقیت تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، نعمتی که به همراه ˈبتول مشرف جوادˈ، معاون فدراسیون معلولان و جانبازان به منظور شرکت در کنفرانس سالیانه اعضای کنوانسیون معلولین به نیویورک سفر کرده است، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران مستقر در سازمان ملل گفت: من افتخار می کنم نخستین زن ایرانی هستم که طلای المپیک را به دست آورده ام.

وی افزود: 10 سال پیش بر اثر سانحه رانندگی با تمام موفقیت هایم خداحافظی کردم، اما هیچ وقت تسلیم معلولیت نشدم و خدا را به خاطر اینکه همچنان زنده هستم، شاکرم و با خود عهد بسته ام تا زمانی که زنده ام برای رسیدن به آرزوهایم تلاش کنم.

نعمتی تصریح کرد: بعد از معلولیت به کارهایی همچون خطاطی ، نقاشی و موسیقی روی آوردم، اما هیچ کدام از اینها نتوانست مرا راضی کند تا اینکه بار دیگر به ورزش بازگشتم و با فعالیت در رشته تیرو کمان و به دست آوردن موفقیت هایی در آن، انگیزه ام چند برابر شد.

دارنده مدال طلای پارالمپیک مسابقات لندن خاطر نشان کرد که موفقیت های پی در پی او باعث ایجاد انگیزه برای بسیاری از زنان ایرانی شده است.

وی با بیان اینکه موفق به کسب جایزه الهام بخش اسپورت اکورت نیز شده است، گفت: این موفقیت متعلق به جامعه زنان ایرانی است.

نعمتی، ورزش را یکی از بهترین راهها برای چیره شدن بر روحیه معلولیت دانست و ابراز امیدواری کرد فرصت کار تمام وقت، مناسب و برابر برای معلولین ایجاد شود و تا سال 2030 همه شهرهای جهان از تمامی امکانات قابل دسترس برای معلولین برخوردار شوند.

وی در پاسخ به سوالی در باره وضعیت جامعه معلولان ایران گفت: شرایط نسبت به گذشته برای معلولان در ایران بسیار بهتر شده و به رغم اینکه ایجاد زیرساخت ها برای معلولان بسیار هزینه بر است، کارها و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است. 

سفیر کنیا رییس کنفرانس سالیانه معلولان و خانم اتیکو مسوول دفتر توسعه اجتماعی ملل متحد نیز در این کنفرانس، دیدگاههای خود را در باره جامعه معلولان جهان و راههای کسب موفقیت برای آنان تشریح کردند.

کنفرانس سالیانه اعضای کنوانسیون معلولان هرساله به منظور ارتقای وضعیت معلولین در جهان در مقر سازمان ملل متحد برگزار می شود.

قرار است فردا نشستی با حضور دبیرکل سازمان ملل در خصوص بررسی راههای توانمند سازی معلولان جهان از طریق ورزش در مقر اصلی این نهاد بین المللی برگزار شود و خانم مشرف جوادی معاون فدراسیون جانبازان و معلولان ایران و همچنین زهرا نعمتی برنده مدال طلای پارالمپیک لندن در نشست مذکور سخنرانی خواهند کرد.

روز چهارشنبه نیز خانم نعمتی در جمع نمایندگان معلولان جهان، روایت زندگی خود را تحت عنوان ˈداستان یک موفقیتˈ برای آنان شرح خواهد داد. 

بر اساس آخرین گزارش دبیرکل سازمان ملل، بیش از یک میلیارد از جمعیت جهان یعنی حدود 15 درصد آنان را معلولین تشکیل می دهند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی