بازدید 24551

تلاش گروه‌های صهیونیستی برای اخلال در مسابقه ایران ـ آرژانتین

در شرایطی که این روزها، تب و تاب برگزاری جام جهانی فوتبال سراسر دنیا را در بر گرفته و در حالی که انتظار معقول، برگزاری این مسابقات به دور از هیاهو و درگیری های سیاسی بین المللی است، یک گروه صهیونیستی تلاش دارد با اعمال فشار بر فیفا، زمینه انجام شیطنت هایی را علیه ایران در این مسابقات فراهم آورد.
کد خبر: ۴۰۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۶ 06 June 2014
تلاش گروه‌های صهیونیستی برای اخلال در مسابقه ایران - آرژانتیندر شرایطی که این روزها، تب و تاب برگزاری جام جهانی فوتبال سراسر دنیا را در بر گرفته و در حالی که انتظار معقول، برگزاری این مسابقات به دور از هیاهو و درگیری های سیاسی بین المللی است، یک گروه صهیونیستی تلاش دارد با اعمال فشار بر فیفا، زمینه انجام شیطنت هایی را علیه ایران در این مسابقات فراهم آورد.

به گزارش «تابناک»، یک گروه صهیونیستی به نام «کنگره یهودیان جهان»، با فرستادن نامه ای به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درخواست کرده تا پیش از برگزاری مسابقه تیم های ملی ایران و آرژانتین در چهارچوب رقابت های جام جهانی فوتبال، مراسم یادبودی برای کشته شدگان واقعه «آمیا» برگزار شود.

به نوشته «هاآرتص»، در این نامه از سپ بلاتر، رئیس فیفا درخواست شده تا پیش از آغاز این مسابقه، به یاد 85 تنی که در واقعه بمب گذاری در مرکز یهودیان بوینس آیرس در سال 1994 کشته شدند، یک دقیقه سکوت اعلام شود.

پس از وقوع این بمب گذاری و در همان سال، دولت آرژانتین در فشار سیاسی شدید آمریکا و رژیم اسرائیل، ایران را به ترتیب دادن حمله به آمیا متهم کرد؛ اما جمهوری اسلامی این اتهام را قاطعانه رد و همواره هر گونه دخالت در این حمله تروریستی را تکذیب کرده است.

جک ترپینز، رئیس «کنگره یهودیان آمریکای لاتین» (شاخه ای کنگره یهودیان جهان در منطقه آمریکای لاتین) نیز خبر فرستادن چنین نامه ای را تأیید کرده است. وی مدعی شده انجام چنین کاری از سوی فیفا، می تواند به ترویج صلح، گفت و گو و احترام در میان ملت ها کمک کند!

در همین راستا، در شبکه اجتماعی «فیسبوک» نیز کمپینی راه اندازی شده که گفته می شود، اداره آن را «جوانان برزیلی» بر عهده دارند و درخواست اعلام یک دقیقه سکوت پیش از بازی ایران و آرژانتین را مطرح کرده اند.

اما با وجود همه ادعاهای صلح طلبانه، فابیو کورنبلا، عضو سابق هیأت مدیره «آمیا» سخنانی گفته که هدف واقعی این گروه ها از درخواست مذکور را آشکار می کند. وی گفته: «من از آرژانتین به برزیل می روم تا تنها همین یک مسابقه، یعنی مسابقه علیه ایران را ببینم. بی گمان من هم طرفدار یک دقیقه سکوت هستم؛ افزون بر این، من می خواهم یک پرچم اسرائیل را با خودم به این مسابقه ببرم تا پیام قوی تری را در حمایت از یهودیان مطرح کنم؛ البته به دلایل امنیتی مطمئن نیستم این کار را بکنم».

گفتنی است، در بهمن‌ماه سال 1391 علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه وقت ایران و «هکتور تیمرمن»، همتای آرژانتینی تفاهم نامه‌ای را بین دو کشور جهت روشن کردن و رسیدگی به حادثه انفجار سال 1994 در ساختمان آمیا در بوینس آیرس امضا کردند.

بنا بر تفاهم نامه امضا شده بین ایران و آرژانتین دو کشور توافق کردند با تشکیل یک کمیته مشترک درباره حادثه انفجار ساختمان یهودیان در بوینوس آیرس (آمیا) تحقیق کنند؛ کاری که از سوی طرف ایرانی با هدف نشان دادن حسن نیت و اثبات عدم مداخله در واقعه مذکور صورت گرفته بود.

امضای این تفاهمنامه، واکنش سخت رژیم اسرائیل را به دنبال داشت و تنها یک روز بعد ییگال پالمور، سخنگوی وقت وزارت خارجه رژیم اسرائیل گفت: «این خبر ما را حیرت زده کرده است و از دولت آرژانتین خواهیم خواست که توضیح کاملی در مورد آنچه مورد توافق قرار گرفت در اختیار ما بگذارد، زیرا این موضوع مستقیم روی امور اسرائیل اثر می‌گذارد».

در پایان در پی شکایت لابی صهیونیستی از دولت آرژانتین به خاطر امضای یادداشت تفاهم بین دولت آرژانتین و جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل کمیسیون حقیقت یاب و حل موضوع آمیا، این یادداشت تفاهم از سوی دادگاه آرژانتین لغو و مغایر با قانون اساسی این کشور اعلام شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۲۶
مشخصه که میخوان فکر بازیکنان رو قبل از بازی خراب کنن

ولی کور خوندن
یکی نیست به اینا بگه بابا دست از سر ما ایرانیا بردارید.
به ما نمیخورین آخه. ..
یعنی آدم تا چه حد میتونه پررررر ررررووووو بااااشه.
عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بر پدر این صهیونیستا...
فدراسیون فوتبال ایران نیز باید به فیفا اخطار دهد در صورت انجام این درخواست صهیونیست ها که به نوعی وارد کردن مناقشات سیاسی در ورزش است تیم ایران بلافاصله برزیل را ترک خواهد کرد.
یکی به این ...ها بگه ورزش از سیاست جداست. جام جهانی پیام آور صلح و دوستی است نه جای بهره برداری سیاسی!
نگون بختها نه سرزمین دارند نه تیم ملی نه شخصیت و انسانیت.
تا جایی که می توانید دشمنی و حسادت و عقده پراکنی کنید. پرچم دروغین شما غاصبین قاتل در دریای سه رنگ سبز و سرخ و سفید ما عددی نیست.
باید در برابر قتل ها و فجایع شما یک عمر سکوت کرد، شما یک دقیقه سکوتتان را بکنید! ما به جای سکوت، فریادهایمان را تا همیشه ی تاریخ در برابر فجایع شما سرخواهیم داد.
قبل از بازی آمریکا و متحدانش که با این حساب همیشه باید سکوت داشت برای افغانستان عراق هیروشیما ...
مرگ براسراییل دشمن فقط اسراییل
جوانان برزیلی چه خبر دارن چی شده خود صهیونیستای کثیف این کارو دارن میکنن. واقعا جالبه رژیمی که سراسر تجاوز آدمکشی، قتل ، وحشت هست راجب صلح صحبت میکنه!!!!! اگه واقعا میخوان سکوت کنن باید کل زمان جام جهانی رو باید سکوت کنیم واسه جنایان اسرائیلی ها
وزارت خارجه بجنبد تا دير نشده جلوي اين صهيونيست بازي را بگيرد. چون اثرات تبليغي براي اسراييل و تخريبي براي ايران دارد.
اي وزارت خارجه اي ها خووووووووااااااب نمونين هان !!!!! بجنبيييييييد . همين حالا
ايرادي نداره كه اونا سكوت كنن ما هم شلوغ ميكنيم; اين به اون در !
اگر این کار را کردند در مقابل آرژانتین بازی نکنیم.
ما هم به طرفدارانمان بگوئیم که پرچم حزب الله و حماس را با خودشان داشته باشند تا در صورت بی ا دبی صهیونیست های جانی آن پرچم ها با اهتزاز در بیاد .
هیچ غلطی نمی تونن بکنن !
اینها با این کار می خواهند که حادثه آمیا را رسماً بر عهده ایران بگذارند. پیشنهاد من این است در صورت چنین اتفاقی نه بازیکنان و کادر تیم ملی و نه تماشاگران وطن د.ست زیر بار این برنامه نرفته و در صورت اجرا با تمام توان سکوت ورزشگاه را با صر و صدا و در صورت امکان با شعار های ضد صهیونیستی بشکنند
بنظر من اگر آنها چنین کاری را انجچام دادند ما هم می توانیم با توجه به همزمانی تقریبی بازیها با سالگرد جمله به هواپیمای مسافربری در خلیج فارس هنگام برگزاری مسابقات تیم ملی آمریکا برنامه هایی را برای یادبود شهدای آن هواپیما برگزار نماییم
shayad bad nabashe ke iran ham yadboodi baraye in marasem dar haman mahalll begirad.albatteh tori ke cheshme israel betterekeh.
اگر یم همچین کار ابلهانه ای کردند بازیکنان و طرفداران و کادر فنی ما باید اواز بخوانند تا حال این ها را بگیرند
این که مهم نیست ایران هم با بازوبند پرچم فلسطین بره تو زمین
اگه قراره به خاطر یه اتهام اثبات نشده به نظرم خیلی بهتره قبل از بازیهای کشور هایی مثل اسپانیا ، پرتغال ، آمریکا و انگلیس به خاطر سالها استعمار و غارت کشورهای دیگه 90 دقیقه سکوت کنند
صهیونیستها ترسیدند که مبادا حقانیت ایران ثابت بشه و آدمکشی همکیشانشان توسط خودشان برای جهان رو بشه !از تمامی امکانات ناحقشان برای لغو پروتکل حقیقت یاب استفاده کردند.بالاخره به لطف خداوند روزی رسوا خواهندشد.
خیلی مسخره و خفت باره ااگه این اتفاق بیفته.
اگه ایطوری بشه واقعا مسؤولین جواب بدن.
be nazar bandeh maham bayad az in barnameh esteghabl konim va maham be hamrah dashtan ye pelakard koshtan va terror ra mahkum konim, ba in kar vejehe iran shayad dar jahan behtar shavad
اگر همچین کاری بکنند خیلی خوبه چون تجربه نشون داده هر وقت یکی تحمت یا تحقیری بخواد انجام بده ، تیم ایران غیرتی می شن و حتی آرژانتین را هم می برند!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی