بازدید 22053
۴

چرا جان کری علاوه بر ایران و روسیه، از حزب‌الله هم کمک خواست؟

سفر جان کری، وزیر خارجه آمریکا به لبنان، نخستین سفر یک وزیر خارجه آمریکا به لبنان در پنج سال اخیر بود. منابع صهیونیستی سخنان کری درباره ضرورت درگیر شدن روسیه، ایران و البته حزب‌الله در تلاش‌های مشروع برای پایان یافتن جنگ در سوریه را با نگرانی پیگیری کرده‌اند.
کد خبر: ۴۰۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۲ 06 June 2014
منابع صهیونیستی، سخنان کری درباره ضرورت درگیر شدن روسیه، ایران و البته حزب‌الله در تلاش‌های مشروع برای پایان یافتن جنگ در سوریه را با نگرانی پیگیری کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، هرچند گمانه‌زنی در مورد آینده بن‌بست بر سر انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان، بخشی از تحلیل‌ها در مورد چرایی سفر غیرمنتظره وزیر خارجه آمریکا را از آن خود کرده، برخی اظهارات کری در جریان این سفر در کنار تحولات سیاسی اخیر در روابط بین گروه‌های فلسطینی با نگرانی وب‌سایت اسرائیلی دبکا همراه شده است.

ناگفته نماند با اینکه وزیر خارجه آمریکا، مدعی شد «انتخابات سوریه انتخابات نیست» و آن را «یک صفر بزرگ» دانست، از ضرورت نقش‌آفرینی روسیه، ایران و حزب‌الله برای پایان دادن به جنگ در سوریه سخن گفت.

دبکا، سفر جان کری به بیروت را بخشی از چرخش دولت اوباما به سوی تعامل مستقیم با دولت‌هایی دانسته است که گروه‌های مقاومت مورد حمایت ایران مانند حزب‌الله و حماس نیز در آن‌ها سهیم هستند. سفر وزیر خارجه آمریکا به بیروت پس از پنج سال، دو روز پس از آن اتفاق افتاد که واشنگتن ادامه کمک مالی به دولت فلسطینی جدید در رام‌الله را پذیرفت، در حالی که گروه حماس نیز اکنون بخشی از این دولت است.

در این باره باید گفت، هرچند کری در آغاز ورود به لبنان اظهار داشت، دولت فلسطینی به عنوان یک کشور را به رسمیت نمی‌شناسد، ادامه داده است به کار با دولت وحدت فلسطینی‌ها به دلیل ضرورت موجود ادامه خواهد داد و روزانه سیاست‌های این دولت را رصد خواهد کرد تا از خطوط قرمز نگذرد.

حزب‌الله نیز در حالی بخش مهمی از دولت لنبان است که از نگاه آمریکا یک گروه تروریستی دانسته می‌شود و کری با دیدار با تمام سلام، نخست وزیر لبنان نشان داده تا وقتی این دولت‌ها از خطوط مشخصی نگذشته باشند، آمریکا روابط خود با آنها را قطع نخواهد کرد.

در حالی که رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر خود در وست پوینت و کری در جریان سفر به لبنان به ضرورت یافتن راهی سیاسی برای مسأله سوریه اشاره کرده‌اند، بخشی از سخنان کری باعث نگرانی دبکا شده است.

کری در این باره اظهار داشته است: «ایران، روسیه و حزب‌الله باید در تلاش‌های مشروع برای پایان جنگ در سوریه دخیل شوند». از نگاه دبکا، این نخستین باری است که وزیر خارجه آمریکا به صراحت از حزب‌الله دعوت می‌کند تا بخشی از تلاش برای حل و فصل سیاسی مسأله سوریه باشد و محور مسکو ـ تهران ـ بیروت را شریکی حیاتی در این تلاش‌ها به رسمیت می‌شناسد و این در شرایطی است که تاکنون آمریکا، از دخالت دادن ایران و حزب‌الله در مذاکرات خود با روسیه در مورد آینده سوریه خودداری کرده است.

دبکا مدعی شده است، این تحول جدید به اندازه ادامه حمایت مالی دولت امریکا از دولت فلسطینی نگران‌کننده است. منابع اسرائیلی مدعی شده‌اند که نتانیاهو تلاش خواهد کرد با حمایت لابی آیپک، راه را بر کمک‌های مالی دولت آمریکا از دولت فلسطینی ببندد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴
معادلات منطقه مدتهاست که بنفع سیاست های آمریکا نیست ، نباید گول ظاهری آمریکا را خورد ، چرا که آمریکا در حال حاضر از سایر اهرم های خود مثل عربستان ، ترکیه و . . . در منطقه استفاده می کند و خود را خوب جلوه می دهد. باید به این موضوع توجه جدی کرد که سیاست های آمریکا همیشه صرفأ مبتنی بر منافع صد در صدی خود است و نه حتا منافع همپیمانانش . در تاریخ ثابت شده که آمریکا در شرایط مقتضی از قوی ترین همپیمانان خود هم براحتی دست برداشته .
مگر تلاشهای ایران و حزب ا... قبلا نامشروع بوده که الان اقای کری درخواست تلاش مشروع را دارد؟!مادر... هر کاری بکنی بازهم موذی کانه کار میکند...
وای به حال کمکی که از طرف آمریکایی ها باشه.
البته نباید پرسید که به جان کری چه مربوطه که از صدها شاید هم هزار کیلومتر فاصله چرا در امورات کشوری دخالت میکند ؟ و شاید هم جوابش واضح است که بخاطر منافعشان و اینکه الان مثل خر تو گل مانده اند .
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی