بازدید 7069

وزش شدید باد بعدازظهر امروز تهران را در بر می‌گیرد

کد خبر: ۴۰۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶ 03 June 2014
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بعدازظهر امروز تهران باز هم طوفانی می‌شود، گفت: تکنولوژی ادوات پیش‌بینی هواشناسی در کشور ما پیشرفته نیست و فقط می‌توان یک تا دو ساعت قبل از بروز طوفان پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد.

به گزارش فارس، محمداصغری اظهار داشت: در ساعت‌های کنونی انتظار بروز طوفان همانند روز گذشته در تهران می‌رفت اما این شرایط جوی تغییر یافت، ضمن آنکه وزش باد شدید در کلانشهر تهران در ساعت‌های بعدازظهر رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه شرایط جوی روز گذشته در بازه زمانی طولانی مدت رخ می‌دهد به عنوان مثال هر صد سال یک بار انتظار می‌رود طوفان در تهران با این شدت رخ دهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در ساعت 15 امروز باد با سرعت 90کیلومتر بر ساعت باز هم تهران را فرا می‌گیرد، بیان داشت: این امر به هیچ عنوان به این دقت قابل پیش‌بینی نیست و کسی جرات ندارد چنین پیش‌بینی انجام دهد و سایت‌هایی که این کار را انجام می‌دهند با هدف پر بازدید شدن سایتشان چنین اقدامی را صورت می‌دهند.

اصغری در ادامه در پاسخ به اینکه آیا در سایر کشورها نیز وقوع طوفان قابل پیش‌بینی نیست، گفت: اگر منظور آمریکا است باید گفت که در آمریکا سالانه 500 مرتبه طوفان‌‌های این چنینی بروز می‌کند. بر همین اساس تجریه این کشورها بیشتر بوده ضمن آنکه تکنولوژی‌های هواشناسی در این کشورها بر حسب نیاز نیز پیشرفته‌تر است.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: این در حالی است که هم تجربه در کشور ما کمتر بوده و همچنین تکنولوژی ادوات پیش بینی هواشناسی در کشور ما پیشرفته نیست و فقط می‌توان یک تا دو ساعت قبل از بروز طوفان پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست