بازدید 4765

هتل‌ها هم هوشمند می‌شوند

در پروژه هوشمند سازی هتل ها از هوشمند سازی تاسیسات ساختمان ˈبی.ام.اسˈ استفاده شده است. بی ام اس شامل تمامی مراحل هوشمند سازی یک ساختمان است.
کد خبر: ۴۰۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۱ 27 May 2014
چند شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات موافقت نامه ای امضا کردند که براساس آن پروژه هوشمندسازی هتل ها در ایران کلید خورد. در این نوع هتل ها تمامی فرآیندها به صورت الکترونیکی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، سید مسعود سعیدی مشاور توسعه کسب و کار الکترونیکی این کنسرسیوم درباره پروژه هوشمند سازی هتل ها در جمع خبرنگاران گفت: پروژه هوشمند سازی در مفهوم هوشمند سازی هتل ها انجام می شود و قرار است تا در آن بیشترین امکانات مرتبط با فناوری اطلاعات به استفاده کنندگان از هتل ها ارایه شود.

وی افزود: در پروژه هوشمند سازی هتل ها از هوشمند سازی تاسیسات ساختمان ˈبی.ام.اسˈ استفاده شده است. بی ام اس شامل تمامی مراحل هوشمند سازی یک ساختمان است؛ همچنین تمامی فرآیندهای هوشمند سازی ساختمان از جمله ارایه اعلام پارکینگ، سیستم روشنایی و مدیریت انرژی و سالن های کنفرانس هوشمند می شود.

سعیدی با تاکید بر اینکه اکنون بسیاری از هتل های کشور به معنای واقعی هوشمند نیست اظهار داشت: با اجرای این پروژه وضعیت هتلداری به استاندارد جهانی نزدیک شده و صنعت توریسم درایران تقویت می شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه اکنون تحقیقات کاربردی و نوآوری در شرکت ها بسیار کمرنگ شده است و این تحقیقات جای خود را به توسعه فروش محصولات بدون پررنگ بودن نقش توسعه محصول داده است.

وی همچنین درباره ارایه خدمات ارزش افزوده در سیم کارت های هوشمند بین المللی گفت: یک سیم کارت بین المللی در بیش از 100 کشور دنیا فعال است و اکنون در ایران نیز توزیع می شود اما خدمات ارزش افزوده بر روی آن ارایه نشده است.

سعیدی از پروژه ای برای ارایه خدمات ارزش افزوده برای این نوع سیم کارت های بین المللی خبر داد و گفت: اکنون خدمات ارزش افزوده بر بستر موبایل در سه اپراتور دیگرکشور انجام شده است.

وی در توضیح نحوه عملکرد سیم کارت های هوشمند گفت: سیم کارت های رایج در خارج از کشورها خدمات رومینگ را از طریق وارد شدن بر بستر اپراتوری کشور میزبان به کاربر ارایه می دهند اما در سیم کارت های هوشمند به طور خودکار این اتصال وجود دارد و از این طریق در برقراری ارتباط و اتصال به اینترنت هزینه کمتری پرداخت می شود.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه ارایه کارت پرداخت خرد در چهارکلان شهر قزوین، اصفهان، مشهد و شیراز کشور خبر داد و گفت: با استفاده از این کارت ها می توان پرداخت های خرد را نیز انجام داد.

پیشتر شرکت اینترنتی گوگل از هوشمند سازی کامل خانه ها و تجهیزات الکترونیکی درون آنها خبر داده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی