بازدید 13566

صدور دستور انتقال آب از خلیج فارس به یزد

وزير نيرو در ديدار با رئيس مجمع نمايندگان استان يزد با توجه به بحران جدي آب در اين استان، 500 مترمكعب در ثانيه از آب خليج فارس را به استان يزد تخصيص داد و در اين زمينه دستور لازم را صادر كرد.
کد خبر: ۴۰۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲ 24 May 2014
وزير نيرو در ديدار با رئيس مجمع نمايندگان استان يزد با توجه به بحران جدي آب در اين استان، 500 مترمكعب در ثانيه از آب خليج فارس را به استان يزد تخصيص داد و در اين زمينه دستور لازم را صادر كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حميد چيت چيان در ديدار با محمدصالح جوكار، پس از استماع سخنان جوكار در مورد بحران جدي آب در استان يزد اظهار داشت: استان يزد جزو استان ‌هاي بحراني از لحاظ منابع آبي است و توجه به تامين آب در كوتاه مدت و درازمدت براي استان يزد به شدت ضروري است.

وي با صدور دستور تخصيص انتقال آب به ميزان 500 مترمكعب در ثانيه از خليج فارس به يزد، عنوان كرد: 12 حلقه چاه جديد نيز براي تامين آب يزد حفر شود و بودجه آن نيز از وزارت نيرو تامين مي شود.

هزينه هاي خط دوم انتقال آب از چهارمحال و بختياري بررسي شد/ بودجه هاي پيش بيني شده در قانون پاسخگو نيست

چيت چيان همچنين راهكارهاي تامين بودجه براي خط دوم انتقال آب از استان چهارمحال و بختياري را مورد بررسي قرار داد و گفت: با توجه به برآورد هزينه ‌اي بالغ بر دو هزار و 350 ميليارد تومان براي عمليات اجرايي خط دوم و اينكه بودجه‌ هاي پيش ‌بيني شده در قانون بودجه، پاسخگوي هزينه‌ ها نخواهد بود، ورق ‌هاي فولادي مورد نياز براي ساخت لوله‌ هاي انتقال از طريق فاينانس تامين شود.

نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس نيز در اين ديدار ضمن قدرداني از وزير نيرو به خاطر توجه به تامين آب آستان يزد و دستورها و تصميمات اتخاذ شده در اين زمينه اظهار داشت: يزد 17 سال متوالي در خشكسالي به سر برده ضمن اينكه سطح آب‌هاي زيرزميني يزد نيز به شدت كاهش يافته است.

محمدصالح جوكار بيان كرد: خشكيدن قنات ‌ها و آلودگي برخي از چاه‌هاي آب آشاميدني و تخليه برخي روستاها به دليل بحران آب، وضعيت استان را بسيار بحراني كرده است.

بحران آب در يزد جدي است/ بي برنامگي يزد را به چالش هاي اساسي مي كشد

رئيس مجمع نمايندگان استان يزد خاطرنشان كرد: امروز يزد با بحران جدي آب روبروست و در صورت عدم برنامه‌ ريزي اساسي، در آينده شاهد چالش‌ هاي اساسي براي استان و مردم خواهيم بود.

جوكار بيان كرد: با توجه به عدم تامين و تخصيص كامل آب انتقالي از اصفهان و پايين بودن كيفيت آب چاه‌هاي موجود همچنين فرسودگي بالاي شبكه‌ هاي داخل شهري و پايين بودن ظرفيت مخزن ذخائر آب، آب شرب يزد در تابستان امسال وضعيتي بحراني دارد.

وي عنوان كرد: در صورت عدم اقدام اساسي در تابستان امسال، با بحران جدي در زمينه آب روبه‌رو خواهيم شد زيرا هم‌اكنون نيز در برخي مناطق با قطعي آب روبرو هستيم.

روند سرمايه گذاري در برخي صنايع نزديك به صفر است/ توسعه صنايع استان در بن بست

جوكار همچنين يادآور شد: با توجه به اينكه توسعه استان يزد در گرو تامين آب مورد نياز است، به دليل كمبود آب، سرمايه‌گذاري در برخي صنايع نزديك به صفر است و اين روند مي ‌تواند توسعه استان را به طور كامل سد كند.

نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس عنوان كرد: بر همين اساس تامين و انتقال آب پايدار برابر نيازهاي چشم‌انداز 20 ساله استان يزد از ضرورت‌هاي اساسي است.

وي، در اين ديدار، پيشنهاد انتقال آب از خليج فارس و درياي عمان را به ويژه براي استفاده در صنايع مطرح كرد كه مورد موافقيت وزير نيرو قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار