بازدید 27177
ادعای یک سایت صهیونیستی؛

حماس به خاطر یک مشت دلار به دامن ایران بازگشت!

گفت‌و‌گو معاون وزیر خارجه ایران و مسئول دفتر سیاسی جنبش حماس در حاشیه سفر امیرعبداللهیان به دوحه با اعلام تشکر خالد مشعل از بشار اسد به دلیل کمک‌های سوریه به مردم فلسطین همراه بود. در شرایطی که مخالفت حماس با دولت سوریه حتی گاهی با اتهام همراهی مسلحانه با مخالفین دولت نیز همراه شد، این تشکر نشانه مهمی از توافق ایران و حماس دانسته شده است.
کد خبر: ۴۰۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶ 23 May 2014
ادعای منابع اسرائیلی در باره شرایط بهبود روابط حماس و ایران

گروه فلسطینی حماس و ایران در حاشیه دیدار خالد مشعل و حسین امبرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه در پایتخت قطر در مورد شرایط بازسازی روابط خود توافق کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، وب سایت اسرائیلی دبکا مدعی شده که بر این اساس ایران پذیرفته که در هر سال دویست میلیون دلار در اختیار حماس گذارد، کمک نظامی و تسلیحات پیشرفته معادل تسلیحات داده شده به جنبش جهاد اسلامی به حماس نیز بدهد.

این توافق پس از یک ماه مذاکره فشرده دو طرف همزمان با توافق حماس با محمود عباس برای تشکیل دولت واحد فلسطینی به دست آمده است تا بار دیگر حماس همزمان با ابومازن راه ایران را به غزه باز کند. به این ترتیب حماس بار دیگر بخشی از محوری می‌شود که از ایران، سوریه و حزب‌الله تشکیل شده است.

دبکا مدعی شده است، هرچند حماس پیش از این و در جریان مسائل داخلی به ایران و متحد آن یعنی سوریه پشت کرد، اکنون ایران پذیرفته است بار دیگر کمک‌های مالی خود به حماس را ادامه داده و اجازه دهد نیروهای این جنبش فلسطینی در دوره‌های آموزشی برگزار شده توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت کنند.

دبکا که به تندرو‌ترین محافل صهیونیستی نزدیک است، مدعی شده که جان کری وزیر خارجه آمریکا و تزیپی لیونی مذاکره‌کننده اسرائیلی در مسأله سازش با وجود آگاهی از تلاش حماس برای تجدید روابط با ایران همزمان با آشتی با ابومازن از دیدار با ابومازن خودداری نکرده‌اند.

دبکا در ادامه آورده است، البته پیش از هر توافقی ایران از مشعل خواسته که آشکارا از سیاست ایران در سوریه و حمایت از دولت اسد تقدیر کند. به همین سبب بود که مسئول دفتر سیاسی حماس در دوحه ابراز داشت که از مواضع ایران در مسأله سوریه استقبال کرده و هرگز حمایت‌های بشار اسد از ملت فلسطین را فراموش نخواهیم کرد.

به نوشته دبکا، مواضع جدید مشعل از حمایت کامل جنبش حماس نیز برخوردار است. بر پایه ادعای دبکا، شورای تصمیم‌گیری حماس به تازگی تصمیماتی را در سه بند گرفته که بنا بر آن؛

۱- حماس برای تجدید روابط با ایران تلاش خواهد کرد.

۲- مشعل به تهران سفر خواهد کرد تا درباره ابعاد نظامی و مالی تجدید روابط دو طرف را گفت‌و‌گو کند.

۳- توافق با ایران نباید مزاحم روند آشتی با محمود عباس و متحد شدن فلسطینی‌ها باشد.

دبکا مدعی شده است که ریشه بازگشت حماس به سوی ایران نه تنها در مسکلات جدی مالی این گروه فلسطینی بلکه در سرمایه‌گذاری جدی و نگران‌کننده ایران در گروه جهاد اسلامی است.

همچنین گفته شده کیفیت آموزش، انضباط و تسلیحات جهاد اسلامی در حال پیشی گرفتن از شاخه نظامی حماس یعنی گردان های عزالدین قسام است.

به ادعای دبکا، در حالی که در هفته‌های اخیر چند صد تن از مبارزان جهاد اسلامی پس از دریافت آموزش‌های جدید توسط سپاه پاسداران به غزه برگشته‌اند، ایران حجم زیادی از تسلیحات را نیز از بازار لیبی و از خاک مصر به دست جهاد اسلامی رسانده و در نتیجه حماس به این نتیجه رسیده است که اگر به سرعت روابط خود با ایران را بازسازی نکند، جهاد اسلامی به زودی به قدرتمند‌ترین گروه در غزه تبدیل خواهد شد.

این در حالی است که رمضان عبدالله شلح، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در گفت‌و‌گویی با روزنامه الحیات نظرات متفاوتی را درباره روابط طرف‌های فلسطینی با ایران مطرح کرده است. وی گفته است، به تازگی حماس نیز با این پرسش درگیر بوده که آیا اتحاد با ایران را از دست داده است یا خیر؟!

به گمان وی، با اینکه روابط حماس با ایران باقی خواهد ماند، به گستردگی گذشته نخواهد شد. وی جایگزینی جهاد اسلامی به جای حماس را ساخته و پرداخته منابع اطلاعاتی اسرائیل خوانده و ادامه داده است که هم حماس، هم جهاد اسلامی و هم مردم فلسطین با سختی‌های مالی درگیر هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴۱۸
انتشار یافته: ۵۴
مثل اینکه یکبار گزیده شدن از این سوراخ، برامون کافی نبوده.
به این برادران مبارز که هشتاد سال است در حال رجز خوانی برای اسرائیل هستند نباید زیاد اعتماد کرد چون در سوریه تمام تاکتیکهای جنگی را که از ایران یاد گرفته اند بر علیه نیروهای اسد و حزب اله بکار می برند و به دیگر گروههای شورشی نیز آموزش می دهند لذا در رفتار با آنها باید با احتیاط بیشتر عمل نمود چون آنها بوی دلار را از هزاران کیلومتر دورتر می توانند تشخیص دهند . . .
ازموده را ازمودن خطاست؟ خالد مشعل با چه روی می خواد بیاد ایران ؟ با این دلارها چقد جاده می توان در ایران عزیز ساخت ؟ چند درصد تصادفات کم می شود ؟ بیاید این بار عا قلانه تصمیم بگیریم ؟
ما نباید برای بار دوم بازیچه سیاسی کاری گروه حماس باشیم.سالهاست پول وامکانات این کشور دراختیار سران این گروه قرار گرفت ولی در مسئله سوریه روبروی ملت بزرگ ایران وسوریه قرار گرفتند.اکنون که بازنده بازی سوریه شده اند مجددا دست به دامان ایران شده واز کمکهای خاندان اسد یاد می کنند .این طرفند از سوی حاکمان اماراتی به اجرا گذاشته شده است.ملت ایران خیانت این گروه را فراموش نخواهد کرد.
حماس دشمن ملت ایران است
ما داریم مار تو آستین پرورش میدیم!!
پاسخ ها
ناهید
| United Kingdom |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
مار نه اژدها پرورش میدیم....
نامردادنبال پولمونن .به موقع از پشت خنجر میزنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
انگلیس و امریکا و فرانسه و آلمان و خانم اشتون و ...بقیه اوباش غربی دنبال چی شما هستند؟!!!!!
حماس هم به سوریه وهم به ایران خیانت کردپس ایران جایگزین دیگری را برای مقاومت انتخاب کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
مقاومت ؟ !!!!!!!!
مگر غير از اين است ؟
اونا منافعشونو میدونن اما ما نمیدونیم منافع ملی مون رو
مگه اين روزنامه اسرائيلي دروغ مي گه؟ حالا كه ديگه نمي تونن ارباباي ترك و قطري شون سركيسه كنند، به ايران دوباره رواورده اند. هنوز فراموش نمي كنيم چطور دو سه سال پيش چطوري دست و پاي عزاداراي حسيني را توغزه شكستند...منافقاي پست فطرت نون به نرخ روز خور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
اینا اگه دستت رو بایه من عسل تودهنشون کنی دستت رو هم گاز میگیرن
ناشناس
| United Kingdom |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
درغزه عزاداری برای صدام راهخ انداختن برای عزیزانشون اینطور نمیکردند....
حماس دشمن ملت ایران است
این رو حتما تو سایت بزار تابناک تا مردمی که نمیدانند بدانند حماس تا زمان مرگ صدام از رژیم وی کمک مالی دریافت می کرد و عکسهای صدام توسط حماس بالای سرشون تو خانه و مغازه هاشون بود. شک نکنید حماس به صدام هم در جنگ علیه ایران نیرو نظامی می داد. و آخر هم دیدیم این خیانت حماس را به ایران و سوریه. واقعا همه به خاطر قدرت و یه مشت دلار است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
ملت ایران از حماس متنفرند حالا مردان سیاسیمون باید مواظب رفتارشون با این گروه منفور بین مردم ایران باشند
به قول شهید چمران، مرد و نامرد در شرایط جنگ مشخص می شود.
در شرایطی که دولت سوریه تحت فشار شدید بین المللی بود، حماس به سوریه پشت کرد و روابطش را (به امید کمک های مالی قطر!) با ایران کم کرد و عملا به اسرائیل خدمت کرد!
حال که دولت سوریه مجددا قدرت گرفته و ایران هم دارد نفسی می کشد، حماس دم از بهبود روابط با ایران می زند؟!
اگر نبود دشمنی مشترک با اسرائیل، عطای حماس را به لقایش می بخشیدیم! چون به خوبی انها را شناختیم و خیلی خوب جواب حمایت هایمان را دادند!
چطور حرف دلم رو بزنم وقتی میدونم نمیزارینش
ببخشيد ما رو چي فرض كردن ؟؟؟؟؟؟
بخداوندی خدا هر یک ریالی که از حق ما ایرانی ا به این خالد مشعل کثیف داده بشه اون دنیا باید در محضر خدا پاسخگو باشید. این آدم از یهودی هم برای ما شیعیان خطرناک تره.من خودم بعنوان یک ایرانی حاضر نیستم از پول نفت و بیت المال یک ریال از حقم رو به این آدم بدید حالا خود دانید. فدای رهبر و ایرررررررررررررررررررررراااااااااااااااااان.
حماس فدای ایرررررررررراااااااااااااااااااااااان
اینان بازماندگان خوارج منافق صدر اسلام هستند .هر قدر که ایران کمک کند باز در لحظات حیاتی به ما پشت خواهند کرد.
من به عنوان ایرانی مسلمان راضی نیستم بیت المال در اختیار خوارج قرار گیرد. روی سخن با سیاسیون فلسطین است نه مردم مظلوم فلسطین.
در صورت سرمايه گذاري 200 ميليون دلار (ساليانه) در بلوچستان بسياري از مشكلات اين منطقه حل مي شود وديگر شاهد ناآارمي در اين قسمت از ايران عزيز نخواهيم بود
در اینکه حماس به سوریه و در واقع به خود فلسطین خیانت کرد شکی نیست.
اما خوشحالی صهیونیست ها از اختلاف بین ایران و حماس هم باید در نظر گرفته شود.
ما و حماس دارای اختلاف هستیم اما دارای یک دشمن مشترک به نام رژیم جنایتکار صهیونیستی هستیم و اختلافاتمان نباید ذره ای باعث شود که از مبارزه با این رژیم جانی کاسته شود.
این پولها را به جونهای خودمون بدین تا از افسردگی ونا امیدی نجات پیدا کنند
مسئولین عزیز، به این خائنین اعتماد نکنید خواهشا
آقایان دلواپس کجایید
مگر غير ازاين است ، حيف از بودجه كشور كه صرف اين آدمهاي بي معرفت ونمك نشناس مي شود. واقعا يك بار گزيده شدن توسط اينها برايمان كافي نبود!!!!
یک نظر سنجی بکنید ببینید توی ایران اصلا کسی هست اجازه بده بیت المالی که در اون سهیمه به حماس پرداخت بشه؟ به نظر من دولت ایران حق نداره بدون رضایت ملت ریالی به این گروه بی معرفت و منفعت طلب بده
همینا توی سوریه شیعیانو دارن سر می برند.آخه تا کی باید آزمون وخطا
عزیزان سیاست یعنی همین مختصر و مفید « داد و ستد » ؟ حالا شما دنبال چه هستید ؟؟؟
خالد مشعل برود دست بوس اردوغان که قبلا او را رهبر بزرگ جهان اسلام لقب داده بود .
اگر ما بخاطر منافع ملی خودمان بازیهای سیاسی مثل حماس وغیره میکردیم چه سودها که نمیکردیم ولی ما بازیچه گروها شدیم کافی یک مسئول بگه نه کمک نمیکنیم وگول نمیخوریم تا تا یک سر او را ضد انقلاب جا بزنند
از رهبری عزیز نظام اسلامی خواهش میکنم شما به نظرات ملت در رابطه با حماس توجه داشته باشند، هر چند ایشان بهتر از ما میدانند در رابطه با این منافقین پول پرست چکار کنند.
خداییش دادن سالی 200میلون دلار به همچین گروهی دلواپسی نداره؟؟؟؟؟ واقعا اینا دلواپسی داره که دلار نفتی که باید خرج ایرانی بشه میره تو جیب یک مشت از خدا بیخبر
حماس رو به ایران راه ندید
من راضی نیستم به سوریه بدید ولی حماس نه
به خائنین به ملت سوریه روی خوش نشان ندهیم.
كمك به خائنين به ايران ظلم است به فلسطيني هايي كمك كنيدكه ايران وصداقتش رادرك وازمواضع ايران دفاع ميكنند
خیانت حماس به سوریه و ایران نباید به زودی و راحتی فراموش شود از آنها باید تعهدات سنگین گرفته شود و مدتی در حالت تعلیق باشند و چنانچه ظرف مدت مشخصی توانستند حسن نیت خود را ثابت کنند و برای دنیا دیگر هیچ شک و شبهه ای باقی نماند که حماس کاملا با ایران متحد است آن وقت کمک ها از سر گرفته شود
حماس دشمن ملت ایران است
به نظر من اعتماد و کمک ئمالی و نظامی به گروه های فلسطينی هيچ فايده ای نداشته بلکه در بزنگاه به ضرر ما عمل ميکنند .
این پول ها را خرج مردم فقیر خودمان بکنید که این همه عذاب و فقر را تحمل می کنند.
لطفا خواهشمنداست درخصوص حماس بادقت نظربيشتري درخصوص عملكرد گذشته انها تصميم گيري شود
بله به خدا
خوبه يه ذره هم بالاتر فكر كنيم. اگر ما داريم به حماس كمك ميكنيم در واقع مرزهامونو برديم تو غزه تا اسراييل غاصب هوس نكنه جلوتر بياد. البته اين جور مسائل چيزاي ديگه‌اي هم همراهشه كه بايد با زرنگي تحملشون كرد. موشكهاي ما تاريخ مصرف داره پس بهتره بل از انقضاء رو سر صهيونيست‌ها خراب بشه تا جديدترش رو بسازيم
درست گفته مواضع این پولکی ها یادتون رفته همین چن وقت پیش تو ترکیه علیه ایران صحبت میکرد
متاسف برای این سیاست ایران
به نظر من اعتماد و کمک ئمالی و نظامی به گروه های فلسطينی هيچ فايده ای نداشته بلکه در بزنگاه به ضرر ما عمل ميکنند .
من از حماس بیشتر از اسرائیل بدم میاد
مشکل فقط اونطرف میز نیست( خال مشعل، عرفات و غیرو)

مشکل اینطرف میز هم قابل اعتناست.
به همون دلیل که دولت ایران در تحلیل وضعیت اردوغان و مرسی دچار اشتباه شد ، خوب این بنده خدا ها هم دچار اشتباه در تحلیلشان شده بودند.

این نباید باعث بشه که انها را تبدیل به مار در استین خود و یا بالعکس به چماق در دست حریف کنیم.
آقا مگه این پولای مملکت بیت المال نیست؟ من شخصا راضی نیستم که سهم بیت المالم بره تو شکم این مفت خورا که از پشت بهمون خنجر بزنن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم