بازدید 15860

۸ میلیارد تومان برای کار فرهنگی در برزیل در دستان کفاشیان؟!

اکنون حضور تیم ملی ایران در جام‌جهانی برزیل فرصتی شده تا علاوه بر اعزام تیم ملی فوتبال به برزیل، نمایشی از فرهنگ و هنر و تاریخ ایرانی را هم در این کشور ببینیم. این موضوع به ذات امر خوبی است، ولی هنگامی که می‌فهمیم یک طرف ماجرا فدراسیون فوتبال ایران است، ناخودآگاه تنمان می‌لرزد.
کد خبر: ۴۰۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴ 23 May 2014
علاوه بر مسی و ژکو باید حواسمان به اینترنت پر‌سرعت هم باشدعلی کفاشیان به‌ دنبال این است تا بودجه‌ای هشت تا ده میلیاردی برای فعالیت‌های فرهنگی در جام‌جهانی برزیل از دولت دریافت کند و برای همین منظور اواسط هفته جاری به همراه وزیر ورزش و جوانان به نهاد ریاست جمهوری رفت و با محمدباقر نوبخت (سخنگوی دولت)، و محمد نهاوندیان (رئیس دفتر رئیس‌جمهور) دیدار کرد.

به گزارش «تابناک»، چند هفته پیش بود که فدراسیون فوتبال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان مراسم رونمایی از محصولات فرهنگی ایران در جام‌جهانی را برگزار کردند؛ مراسمی که در آن از جای جای ایران هنرمندان دست‌ساخته‌های زیبای خود را با موضوع جام‌جهانی به نمایش گذاشته بودند و قرار بود مسافر برزیل شوند. حضور ۳۲ تیم در یک ماه در برزیل و هجوم گسترده تماشاگران فوتبال به محل برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی در کنار توجه جهانی به مسابقات مهم فوتبال، همواره بستر مناسبی بوده که هر کشور حاضر در این رقابت‌ها علاوه بر نمایش توانایی‌های خود در عالم فوتبال فرهنگ و هنر و تاریخ خود را هم به نمایش بگذارد و جهانیان را به کشور خود آشنا کند؛ رویدادی که در بیشتر دوره‌های جام‌جهانی رخ داده و کشورهای گوناگون با برگزاری فستیوال‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی در حاشیه این رقابت‌ها خودنمایی می‌کردند.

اکنون حضور تیم ملی ایران در جام‌جهانی برزیل فرصتی شده تا افزون بر اعزام تیم ملی فوتبال به برزیل، نمایشی از فرهنگ و هنر و تاریخ ایرانی را هم در این کشور ببینیم. این موضوع به خودی خود، خوب است، ولی هنگامی می‌فهمیم یک طرف ماجرا فدراسیون فوتبال ایران است، ناخودآگاه تنمان می‌لرزد. نه اینکه نتواند، بلکه موضوع این است که چگونه می‌خواهد این کار را انجام دهد. شاید فدراسیون فوتبال از کارمندهای توانمندی برای برگزاری چنین مراسمی هم برخوردار باشد، ولی کارنامه بلندبالای علی کفاشیان در زمان مدیریتش در فدراسیون فوتبال، ما را بر آن می‌دارد که از پایان این موضوع بیمناک باشیم و از هم اکنون هشدارهای لازم در این زمینه بدهیم.

محور اصلی نشست کفاشیان در نهاد ریاست جمهوری، حضور تیم ملی در جام‌جهانی و نمایش چهره‌ای مناسب از تیم ملی فوتبال ایران بود. دلیل اصلی تأکید مقامات نهاد ریاست‌جمهوری روی مانور بزرگ فرهنگی ـ ورزشی ایرانی‌ها در برزیل، دستور حسن روحانی برای حمایت ویژه از تیم ملی در جام جهانی است. در واقع دولت یازدهم اعلام کرده، تیم ملی بدون هیچ مشکلی در رقابت‌های جام جهانی حاضر شود و بستر لازم هم برای برگزاری گردهمایی‌های بزرگ فرهنگی برای تماشاگران ایرانی فراهم باشد.

چندی پیش، محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان نیز در مصاحبه ای رسما اعلام کرد، رئیس‌جمهور دستورهای لازم را برای کمک وی‍ژه دولت به تیم ملی فوتبال و تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی صادر کرده است. وزیر ورزش پیش از این درباره حمایت از تیم ملی فوتبال تأکید کرده بود: «رئیس‌جمهور قول مساعد برای کمک به تیم ملی و کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی دادند و دستور لازم را در این خصوص صادر کردند. در واقع تیم ملی نیاز به یک همبستگی ملی دارد و افزایش انسجام ملی، کمک می‌کند برای افزایش آرمان‌های ورزش توفیق حاصل شود. امیدوارم تیم ملی با این حمایت‌ها در جام جهانی از هویت ملی و دینی ما دفاع کند و بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد. بدون تردید، دولت و وزارت ورزش و جوانان، حمایت‌های لزم را از تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ بریل خواهند داشت».
 
گویا به مانند همیشه برنامه‌های فرهنگی شامل اجرای موسیقی زنده و برگزاری کنسرت توسط خواننده‌های مجاز داخلی، گردهمایی ایرانی‌ها در قالب مراسم‌های شبانه، نمایش صنایع دستی و مسائلی از این دست شود.
شنیده‌های حاکی است، برگزاری گردهمایی بزرگ «شکوه خلیج فارس» با حضور شمار بسیاری از ایرانی‌های حاضر در برزیل مهم‌ترین برنامه فرهنگی است که قرار است با این بودجه هشت میلیاردی تأمین شود.

بنا بر این گزارش، از آنجا که دولت تأکید دارد برنامه‌های فرهنگی در خلال جام‌جهانی به بهترین نحو ممکن برگزار شود، لازم است این حساسیت را هم به خرج دهد که بودجه این کار را در اختیار چه نهادی قرار می‌دهد. چه تضمینی است، فدراسیون فوتبالی که از کوچک‌ترین مسائل ممکن، بحرانی بزرگ می‌سازد ـ که شاهد مثال آن دسته‌گل‌های پیاپی است که فدراسیون در جریان عقد قرارداد با شرکت تأمین البسه تیم ملی بسته ـ بتواند به خوبی مجری برنامه‌های فرهنگی شود که قرار است چهره ما را به جهانیان بنمایاند؟ اصلا سپردن وظیفه بزرگ نمایندگی فرهنگی ایران در جام جهانی به علی کفاشیان کار درستی است؟

اگر آن‌ها تبحر و کاربلدی داشتند، می‌توانستند در‌‌ همان حوزه فوتبال ـ که حوزه تخصص دارند ـ خودی نشان دهند. اکنون که قرار است با یک بودجه میلیاردی کار فرهنگی انجام دهند، معلوم نیست کار به کجا کشد!
 
بنابراین، اگر دولت می خواهد در لوای بودجه فرهنگی به فدراسیون فوتبالی که مشکل مالی دارد و سیاه‌چاله‌های فضایی‌اش هر بودجه‌ای را در کسری از ثانیه می‌بلعد، کمک کند که مشکلی نیست؛ اما اگر اراده واقعی دولت از تخصیص این بودجه، انجام امور فرهنگی است، باید در تخصیص این بودجه به نهاد مجری طرح دقت شود تا کار به ‌جایی نکشد که نمایشگاه‌های فرهنگی ما در بریل در یک ماه آینده به سوژه رسانه‌های جهانی بدل شود.

در پایان باید گفت، دوره حضور ایران در جام‌جهانی، محمود احمدی‌نژاد بودجه دو میلیاردی برای امور فرهنگی برای تیم ملی در نظر گرفته بود و حالا دولت حسن روحانی قرار است بودجه‌ای هشت میلیاردی را در این در نظر گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
شهرام جزلیری و زنجانی هم از این جاها شروع کردن
کسانی هستند که به نان شب محتاجند اونوقت .....
مال مفته دیگه. بخور و حالشو ببر.
ماه june در برزیل فصل سرد سال محسوب میشود و این باعث میشود:
یکم) بیننده رسانه ملی با سانسور کمتری مواجه شود
دوم) علی مطهری تذکر کمتری دهد
سوم) حاج عزت ضرغامی کمتر در مقام پاسخگویی ظاهر شود
چهارم) هشت میلیارد رو تو همین کشور خرج فرهنگ اپارتمان نشینی و رانندگی و ... بکنید بازده بیشتری دارد تا در برزیل خرج بی حساب کنید
تابناک اینقدر زیرآبی نزن.
بنده در بازيهاي جام جهاني در المان حضور داشتم، متاسفانه هم من و هم تمامي حاظران ايراني شاهد سومديريت مسولان نالايق و فرصت طلبي كه به نام ايران بدترين ضربه را به ابرو وفرهنگ ايران وارد كردند بوديم، بودجه هاي در نظر گرفته شده براي تبليغ فرهنگ در دستان افرادي توسط فدراسيون قرار گرفته بود كه تنها به فكر منافع خود و روابط خود بود ، حتي شاهد فروختن بليط هاي سهميه ايي به قيمتهاي گزاف در بازار سياه توسط خود ايشان بوديم. حال دوباره خواهشا اين قضايا را تكرار نكنيد! ، سبويي بشكند ماستي بريزد ، جهان گردد به كام كاسه ليسان!
امیدوارم همه این 8 میلیارد واسه تیم ملی خرج بشه یالااقل به لباس بازیکنان رسیدگی کنند تابیشترازاین ابرومون نرفته
هزینه ی تفریح اهل و عیال و اقوام و سفارش شده ها .
بیت المال هم بیت المال قدیم .
الان شده بیت الحال .
آخرش هم تحقیق و تفحص و بعدش هم هیچ .
بگيريد خرج كنيد ! براى برزيل ! از كشور خودمان خبر نداريد چقدر مستحق نان شب است
صداقت بالاترین چیزهاست.
خدایا به داد پول ملت برس
اقایان و مسئولین محترم
خواهشمندیم فکری به حال این موضوع بکنید
فردای روز بعد از جام جهانی از آقای کفاشیان بپرسسید با این پول چه کردی می خندد و می گوید مهر خریدیم هدیه دادیم به تماشاگرها ...
خواهشمند است برای صرف هزینه در جهت مناسب از کارشناسان حرفه ای استفاده شود
پول ملت را دست این مرد ندهید
حیف و میل میشود ندید آقا....
جان ...... اختلاص.... بچه ها بیاید کامنت.
دروود بر تابناک
در برنامه پنجشنبه شب ورزش از نگاه دو، برخلاف انتظار در عوض حمایت از تیم ملی، برنامه فوق به همراه مهمانان(به استثنای آقای میناوند که در میان مجری و دیگر میهمانان منزوی مانده بود) به تخریب کیروش و تیم ملی پرداخت. شایان ذکر است مهمانان که دائما تکیه کلام حمایت از تیم و جمله ی نمی خواهیم مساله را فعلا باز کنیم را یدک می کشیدند، به انتقاد شدید از شخص کیروش و وضعیت تیم ملی پرداختند. به عنوان مثال عامدانه بر مساله دعوت نشدن بازیکنان پرطرفدار پرسپولیس و استقلال پافشاری می کردند تا طرفداران این تیم های پرطرفدار را احساساتی کنند. خواهشمند است گزارشی درباره تخریب تاسف بار کیروش در آستانه جام جهانی توسط رسانه ملی، تهیه کنید.
از دولت و وزیر محترم می خواهیم در قضیه پیارهن تیم ملی هم ورود کنند. این فرهنگی ترین کار ممکن است. چون از جلوی آبروریزی را می گیرد. . .
با توجه به حضور سفارت ایران در برزیل و شناخت کافی آن برای برنامه ریزی فرهنگی در جریان مسابقات بهتر است مسئولیت هزینه این مبلغ را بطور مشترک به سفارت و یک نماینده اعزامی وزارت ورزش قراردهند و بعلاوه این مبلغ بطور علی الحساب باشد و در ازاء آن ریز مخارج خواسته شود و موارد استثناء را که نباید از این بودجه خرج کرد نیز مشخص کنند
خدا به داد برسه!!
45 هزارتومن روئ به مردم زورش.ن میاد بدن حالا میخوان 10 میلیارد بدن که برزیلی ها رو مسلمان بکنند یا هوادار ایران باشن البته ناگفته نباشه سنی ها اونجا خیلی از شیعه ها فعالیتوشن زیاده و ایران هیچ کاری نمیتونه بکنه و این پول هم رفت بغل اون پولهای اختلاس شده
از یک طرف این ول خرجی ها و از طرف از مردم می خوان از یارانه انصراف دهند -
پول هاي اين ملت کجاها که هزينه نميشود... از اين هشت ميليارد... يک ميليارد هم هزينه نميشه.. فرهنگ اين مملکت رو ميشود با همان مسافرهايي که براي تشويق تيم ملي ميروند ميشود نشان داد البته اگر بخواهيم.... چه پول هايي توي اين مملکت بيخود به جيب اين و آن ميرود... متاسفم
در این 6 سال سایت تابناک دشمن درجه یک کفاشیان بوده .چرا؟ برام جالب است .این بنده خدا از 90 درصد مقامات سالم تر است .
با این پول واسه چند تا جوون میشه اشتغال زایی کرد؟ چند تا بیمار نیازمند رو میشه مداوا کرد؟و... و... و... ولی قضیه دستگیری سازندگان کلیپ و لیلا حاتمی مهم تره‏!‏‏!‏‏!‏
ای بابا از همین الان هم مطمئن باشید هپلو شده رفته به اونجا ها نمیرسه استادیه برای خودش در این کار ها
گل بود و به سبزه نیز آراسته شد .!
کفاشیان کل این پول رو به باد میده.میدادید یه مدیر فرهنگی
بودجه فرهنگی یعنی بودجه بی حساب و کتاب. آقای کفاشیان هم کلا دنبال سوراخ دعاست.
من به عنوان یک ایرانی و صاحب بیت المال از این کار رضایت ندارم و آن را حرام می کنم ولی آقای روحانی این را بدان این کار فقط سوژه دست مخربین دولت می دهد برای کوبیدن شما و هیچ سودی نه برای شما دارد و نه ایران ...
وای تنم لرزید، خرج نکنند بهتر است.
کار فرهنگی در ایران بکنید. فقر زدایی در ایران بکنید. واقعا شما کی هستید دیگه!!
به خدا اصرافه. قل از هر صادرات فرهنگی، به فکر قوت مردم باشید که از نفس افتادیم
بجز يه لبخند سرد كاره ديگه اي نميتونم بكنم
خوش به حال مسئولین که کفاشیان را ملیاردر میکنند
بابا یکی باید خود این اقا را باهاش کار فرهنگی بکنه ئاین خودش مشکل داره
بدبخت به تیم ملی وملت ایران که کفاشیان با خنده هاش هر روز کلاه سرمون میذاره
این پول و میدادید از یه برند معتبر لباس میخریدید و یک بارهم که شده ابروی این مردم رو میخریدید.
مواظب اختلاف فرهنگی دوکشور دراستخرهای مختلط درکشوربرزیل باشن دوستان تا خدانکرده دردسردرست نکنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سفیر سابف ایران دربرزیل بدون چشم داشت کار فرهنگی انجام می داد
فرهنگي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا بیامرزه امواتت رو واسه نقدت..
حرف حقه بخدا
کفاشیان فقط استاد خندست،فقط
طفلک بیت المال!!
این دور انداختن بیت المال است. دعوت به انصراف خلق الله از یارانه واسه این چیزا بود!
خدا به خير بگذرونه!!!
علي كفاشيان.........
حیف بیت المال
لطفا کار را به کاردان بسپارید.
قطعا اگر بوجه در اختیار مدیر فرهنگی باشد نتیجه خیلی بهتری خواهد داشت.
مسخره ها پول بی زبان ملت بیچاره راهدرندهيد کارفرهنگی پیشکش تان.
چه بخور بخوری راه میافتد انشااله نتوانند قورت بدهند وخفه شوند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست