بازدید 22207
در واکنش به خبر تابناک مطرح شد:

خادم «انتصاب فامیلی ـ تجاری در هیأت مدیره» را تکذیب کرد+اسناد

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر ارتباط مالی و فامیلی امیررضا خادم با یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال منتشر شد که تابناک هم در قالب «انتصاب فامیلی ـ تجاری امیررضا خادم در هیأت مدیره استقلال» به آن پرداخت. اما انتشار این اخبار واکنش‌هایی را از سوی خادم و توفیقی دو سر پیوستار این ماجرا به‌همراه داشت.
کد خبر: ۴۰۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷ 21 May 2014
خادم «انتصاب فامیلی ـ تجاری در هیأت مدیره استقلال» را تکذیب کرد+اسناددر روزهای گذشته اخباری مبنی بر ارتباط مالی و فامیلی امیررضا خادم با یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال منتشر شد که تابناک هم در قالب «انتصاب فامیلی ـ تجاری امیررضا خادم در هیأت مدیره استقلال» به آن پرداخت. اما انتشار این اخبار واکنش‌هایی را از سوی خادم و توفیقی دو سر پیوستار این ماجرا به‌همراه داشت.

به گزارش تابناک، از زمانی که امیر‌خادم از سوی وزیر ورزش نماینده تام‌الاختیار وزارتخانه در خصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس شد تا امروز که این دو باشگاه هیات مدیره، مدیرعامل و حتی سرمربی‌های فصل جدید خود را هم شناختند اتفاقات فراوانی رخ داده است. 

اتفاقاتی که در خصوص آن‌ها ابهاماتی هم وجود دارد که هنوز کسی به آن‌ها پاسخ نداده است. همین مسئله موجب شده تا اهالی رسانه نسبت به ترکیب هیات مدیره این دوباشگاه و اسپانسرهای آن‌ها حساس شوند و نبود فضایی که پاسخ‌ها را صورت شفاف ارائه کند موجب شد تا دامنه ابهامات گسترده‌تر شود.

یکی از همین ابهامات حضور سید پندار توفیقی در هیات مدیره استقلال بود که نه مثل سایر اعضای این هیات مدیر ورزشی بود و نه در شهرداری سمتی داشت! و تنها فعالیت‌های اقتصادی او بود که می‌توانست او را به هیات مدیره نزدیک کند.

اما از رهگذر همین گمانه‌زنی‌‌ها بود که اسنادی مبنی بر فعالیت اقتصادی توفیقی و خادم در یک شرکت پتروشیمی منتشر شد. شرکت «مهندسین مشاور پترو آذر پاد» که بنا به اسناد منتشر شده در سال 1388 تاسیس شده بود. فعالیت اقتصادی خادم و توفیقی در کنار نسبت فامیلی این دو که در رسانه‌ها مطرح شده بود موجب شد تا این شائبه ایجاد شود که امیرخادم یکی از اقوام و شرکای تجاری خود را به عضویت هیات مدیره استقلال درآورده است.

انتشار این اخبار موجب شد تا خادم و توفیقی به این مسئله واکنش نشان دهند. امیر خادم حضورش در هیات مدیره شرکت پندار توفیقی را تکذیب کرد و اسنادی را مبنی بر خروج وی از هیات مدیره این شرکت در سال 1390 را در اختیار تابناک قرار داد.

همین مسئله موجب شد تا خبرنگار تابناک گفت‌وگویی را با سید پندار توفیقی در خصوص ارتباطش با امیر خادم و حضور در هیات مدیره استقلال انجام دهد که این عضو هیات مدیره استقلال اطلاعات کاملی در این زمینه را در اختبار تابناک قرار داد. 

توفیقی در خصوص اسنادی که از حضور خادم در هیات مدیره شرکت «مهندسین مشاور پترو آذر پاد» منتشر شده و ارتباط مالی‌اش با خادم گفت: «من در سال 82 و کمی بعد از خروج از شرکت نفت قصد تاسیس شرکتی را داشتم و برای همکاری در این شرکت روی امیر خادم که چهره شناخته شده و فرهنگی ورزشی بود نظر داشتم. از آنجایی که با آقای خادم ارتباط خانوادگی داشتم و همسر بنده و همسر ایشان نسبت فامیلی با هم دارند این پیشنهاد را به ایشان دادم. در آن زمان آقای خادم از فدراسیون کشتی بیرون آمده بودند و سمتی نداشتند. وقتی موضوع را با ایشان مطرح کردم گفتند که به دنبال تاسیس یک شرکت فرهنگی هستند و چندان علاقه‌ای به حضور در پتروشیمی ندارند. اما از آنجایی که در آن مرحله هدف تنها تاسیس شرکت بود و هیچ اقدامی قرار نبود صورت بگیرد پذیرفتند. در آن زمان شرکت ما تنها روی کاغذ تاسیس شده بود و هیچ فعالیتی نداشت. از قضای آمده کار برای چند سال کاملا متوقف شد و حتی دارایی شرکت را غیر فعال اعلام کرد. بعدها در سال 88 قصد راه‌اندازی دوباره شرکت را داشتم و با توجه به اینکه سهم آقای خادم تنها دو درصد بود این موضوع را به ایشان اطلاع ندادم و اسنادی که الان منتشر شده مربوط به راه‌اندازی مجدد شرکت در سال 88 است. بعداز راه‌اندازی مجدد شرکت آغاز فعالیت رسمی ما به سال 90 کشید و در این زمان من آقای خادم را در جریان راه‌اندازی مجدد شرکت قرار دادم که ایشان از این عمل من به شدت ناراحت شدند و اعلام کردند که دوست ندارند در هیات مدیره این شرکت حضور داشته باشند و اساسا علاقه‌ای به حضور در حوزه پتروشیمی ندارند. این شد که در سال 90 دو درصد سهام ایشان به آقای بختیاری نژاد منتقل شد و ایشان رسما از هیات مدیره خارج شدند»
وقتی از توفیقی در خصوص نحوه ورودش به هیات مدیره استقلال پرسیدیم گفت: «من یک فعال اقتصادی هستم و به همین دلیل هم تحولات بازار را رصد می‌کنم وقتی خبر خصوصی‌سازی استقلال مطرح شد به دوستان و سرمایه‌گذارانی که با آن‌ها در ارتباط بودم گفتم که موضوع جذابی است و باید در آن سهیم باشیم. ولی سرمایه شخصی خود من چندان نبود که بتوانم به عنوان اسپانسر یکی از این دو تیم 30 میلیارد بیاورم برای همین هم به دنبال شریک تجاری بودم. وقتی خدمت آقای خادم رسیدم و از علاقه خودم برای حضور در بخش اسپانسری این دوباشگاه گفتم ایشان گفتند که یا باید مبلغی نزدیک به 30 میلیارد را برای اسپانسری داشته باشید یا اینکه با اسپانسرهایی که در حال حاضر اعلام آمادگی کردند شریک شوید. به این ترتیب من با شرکت«توسعه ایران نوین» وارد مذاکره شدم و قرار شد که نزدیک به 10 درصد مبلغ اسپانسری استقلال را تقبل کنم و وقتی این شرکت به‌عنوان اسپانسر استقلال برگزیده شد به‌عنوان نماینده اسپانسر وارد هیات مدیره استقلال شدم و به این ترتیب حضورم در هیات مدیره ارتباطی به روابط فامیلی با خادم ندارد و من به عنوان یک فعال اقتصادی و نماینده اسپانسر در هیات مدیره حضور دارم»

وزیر ورزش و جوانان هم امروز و در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگارانی که در خصوص نسبت فامیلی در هیات مدیره باشگاه‌ها سوال پرسیده بودند گفت: «این موضوع را تایید نمی‌کنم و آن را بی‌انصافی می‌دانم. البته ممکن است در یک هیات مدیره یا فدراسیون 2 نفر نسبت خوبی با هم داشته باشند که این خلاف نیست. به طور مثال در فدراسیون کشتی آقای رسول خادم با معاون پارلمانی، آقای امیررضا خادم برادر هستند که این دو نفر شخصیت مستقلی دارند اما توانمند هستند و در هیچ جای قانون نسبت داشتن در هر زمینه جرم و خلاف اعلام نشده است و حتی اگر باعث آورده برای مجموعه و موسسه باشد بسیار پسندیده است اما اگر وجود نسبت باعث برداشتی از بیت‌المال باشد یا رانتی ایجاد کند مشکل به وجود می‌آورد.»




تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۵
پس ثابت شد که با هم فامیلند ‍
سلامت خادم براي همه ثابت شده است درود بر تابناكي هاي عزيز كه هميشه طرفدار حق بوده همينه كه بهترين سايت ايراني
انروزی که پای نخبگان ورزشی سراز سیاست وشورای شهر در اورد باید چنین روزهایی را برای این سیستم مدیریتی پیش بینی میکرد که رانت تا کجا رفته.
توجهين به شعور مردم !!!
آقای خادم انتخاب آقای مجتبی جانعلی به سمت رییس روابط عمومی باشگاه پرسپولیس براساس کدام معیارشایسته سالاری است به جزءدوستی ورفاقت بانامبرده
خوب بنده خدا راست گفته و خوشبختانه از موارد معدودی است که به نظر می رسد فسادی رخ نداده است. آقای وزیر هم از چهره های خوشنام دانشگاهی هستند.
ایشان به عنوان نماینده اسپانسر وارد هیت مدیره شده است
اگر نسبت فامیلی نامبرده با خادم نبود اصلا اسپانسر اصلی جواب سلام ایشان را می داد تا به بعد برسیم ؟!!!!
تو خود بخوان حدیث مفصل ازی مجمل
آخی .چقدر صداقت ،چقدر با معرفت ... .فعلا دور دور شماهست با هر شکل و شمایلی .اما بترسید از روزیکه ...
این تکذیب باید از سوی دادگاه مشخص شود. چون شخصی بود گفت ما از خانواده قدرتمندی هستیم می توانیم تکذیب کنیم !!!
پندار جان خودت در گچساران گفتی !
ماست مالی و تبرئه.....
مثل کفاشیان و پسرش...
که چی حالا؟
الکی میگه
جناب اقای خادم شما و برادر عزیزتان و البته پدر بزرگوار تان در قلب ما جا دارید ولی چه اشکالی دارد بفرمایید پندار توفیقی باجناق شماست ؟ من که از نزدیک شمارا می شناسم . برادر عزیز کتمان حقیقت اشکال بزرگی است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار