بازدید 5140

ارتش تایلند حکومت نظامی اعلام کرد

ارتش تایلند پس از تشدید تنش های سیاسی این کشور بدنبال برکناری یینگلوک شیناواترا نخست وزیر و استقرار دولت موقت از روز سه شنبه در این کشور حکومت نظامی اعلام کرد.
کد خبر: ۴۰۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۰ 20 May 2014
ارتش تایلند پس از تشدید تنش های سیاسی این کشور بدنبال برکناری یینگلوک شیناواترا نخست وزیر و استقرار دولت موقت از روز سه شنبه در این کشور حکومت نظامی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، ارتش تایلند در بیانیه ای تاکید کرد حکومت نظامی به منظور حفظ نظم و قانون در دوران بحران سیاسی اعمال می شود.

در بیانیه ارتش که توسط تلویزیون تایلند قرائت شد، آمده است این حکومت نظامی از صبح روز سه شنبه اعمال می شود اما مردم نباید هراس داشته باشند و باید به زندگی عادی خود ادامه دهند.

ارتش تایلند از مخالفان و سرخ جامگان حامی دولت موقت خواست به تظاهرات و تجمعات خیابانی خود پایان دهند و با ارتش همکاری کنند.

مخالفان دولت تایلند پس از اعلام حکومت نظامی اعلام کردند راهپیمایی تدارک دیده شده خود را لغو کرده اند.

چان اوکا فرمانده ارتش تایلند در این بیانیه اعلام کرد حکومت نظامی با استناد به قانون 1914 که به ارتش امکان می دهد در زمان بحران مداخله کند اعمال می شود و این تصمیم به دلیل تظاهرات گسترده رقبای سیاسی گرفته شده است. تظاهراتی که می تواند بر امنیت، ایمنی، زندگی و اموال مردم تاثیر بگذارد.

ارتش تایلند اعلام کرد که سربازان برای ˈحفظ صلح و نظمˈ چند ایستگاه تلویزیونی خصوصی را نیز در بانکوک پایتخت اشغال کرده اند.

تارنمای بانکوک پست نیز به نقل از یک مقام ارتش که وی را معرفی نکرد نوشت ˈاین حرکت ارتش قطعا یک کودتا نیست. این کار تنها برای ایمنی مردم انجام می شود و مردم همچنان می توانند به زندگی عادی خود بپردازند و تردد کنند.

بنابراین گزارش، وی گفت حکومت نظامی برای کنترل ارتش بر امنیت اعمال می شود و دولت همچنان به کار خود ادامه می دهد.

فرمانده ارتش تایلند روز پنجشنبه نیز هشدار داده بود در صورت شدت گرفتن خشونت های سیاسی که براثر آن طی شش ماه گذشته حدود 30 نفر کشته و صدها نفر مجروح شده اند، نظامیان از زور استفاده می کنند.

پرایوت چان اوکا در بیانیه ای رسمی که برای نخستین بار با این لحن منتشر می شد، تاکید کرده بود اگر خشونت ها ادامه یابد ارتش ممکن است برای بازگرداندن صلح و نظم وارد صحنه شود.

ارتش تایلند از سال 1932 حدود 18 کودتای نظامی را در این کشور برنامه ریزی کرده است که برخی از آن ها در حد تلاش برای کودتا بوده است.

آخرین کودتا در سال 2006 برای سرنگونی برادر یینگلوگ شیناواترا نخست وزیر برکنارشده تایلند انجام شد. اما وضعیت فوق العاده در تایلند بسیار اعمال شده است.

دولت تایلند از دوم بهمن ماه تا 28 اسفند ماه سال گذشته نیز به دلیل تظاهرات گسترده خیابانی و اشغال ادارات دولتی توسط مخالفان دولت که خواستار کناره گیری یینگلوک شیناواترا بودند در بانکوک و اطراف آن وضعیت فوق العاده اعلام کرده بود.

براساس قانون وضعیت فوق العاده نیز نیروهای امنیتی امکان می یابند مظنونان را بدون وارد آوردن اتهام به مدت 30 روز بازداشت کنند. این نیروها همچنین قادر می شوند مقررات محدودیت رفت وآمد را به اجرا در آورند و تجمع ها و گردهمایی ها و دیگر فعالیت هایی را که در امنیت تاثیرگذار باشند ممنوع کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی