بازدید 17128

رتبه ایران در جهان از لحاظ تعداد جمعیت

ایران از لحاظ جمعیتی در رتبه ۱۸ دنیا و ۱۰ آسیا قرار دارد و در منطقه نیز سوم است.
کد خبر: ۴۰۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰ 15 May 2014
یک جمعیت شناس گفت: طبق آخرین اطلاعات جمعیت ایران حدود ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که ایران از لحاظ جمعیتی در رتبه ۱۸ دنیا و ۱۰ آسیا قرار دارد و در منطقه نیز سوم است.

به گزارش فارس از اصفهان طه نوراللهی عصر امروز در همایش چشم انداز جمعیت ایران در افق ۲۰ سال آتی با اشاره به اینکه جمعیت هر کشور از مولفه‌های مهم اقتصادی و اجتماعی هر کشور است، اظهار کرد: موضوع جمعیت از ابتدای خلقت مطرح بوده و این در حالی است که در تمام دنیا بعد از جنگ جهانی دوم و از دهه ۱۹۷۰ شاهد کاهش جمعیت جهان بوده‌ایم، البته این کاهش مربوط به آمارهای رشد جمعیت است.

این جمعیت شناس اضافه کرد: در سال ۱۹۵۰ جمعیت دنیا حدود پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر بوده، در سال ۲۰۱۴ از مرز هفت میلیارد انسان گذشته و در سال ۲۰۵۰ به نه میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر می‌رسد. وی با بیان این‌که طبق آخرین اطلاعات جمعیت ایران حدود ۷۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است عنوان کرد: ایران از لحاظ جمعیتی در رتبه ۱۸ دنیا و ۱۰ آسیا قرار دارد و در منطقه نیز سوم است.

نوراللهی با بیان اینکه سهم جمعیت ایران در آسیا ۱.۸ درصد و در کل دنیا ۱.۱ درصد است، خاطرنشان ساخت: از سال ۳۵ تا ۹۰ جمعیت کشور حدود چهار برابر شده است، در گذشته هر مادر ایرانی به طور متوسط ۶ تا هفت فرزند داشت که دلیل عمده آن مرگ و میر بالای کودکان و نوزادان بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی