بازدید 4779

ساخت بازوی روباتیکی شکار پشه

کد خبر: ۴۰۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۳ 14 May 2014
دانشمندان موفق به ساخت بازوی روباتیکی شدند که در کمتر از یک چشم برهم زدن ، حشره در حال پرواز را می گیرد .

به گزارش ایرنا، محققان موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان سوییس با بررسی رفتار انسان ها در گرفتن اشیا ، با تعبیه دوربین هایی در این بازو توانستند شرایطی را ایجاد کنند که این بازو اشیای در حال حرکت را تشخیص داده و در کمتر از پنج هزارم ثانیه آنها را بگیرد.

این زمان کمتر از چشم بر هم زدن انسان است.

موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان (EPFL) یکی از دو دانشگاه پلی تکنیک فدرال سوییس است و در شهر لوزان سوییس واقع شده است. این دانشگاه بر پایه رده بندی آکادمیک دانشگاه های جهان (ARWU) در زمینه مهندسی در رتبه اول در اروپا و پانزدهم در جهان قرار دارد و به خاطر پیشرفت های علمی اش به MIT اروپا معروف شده است.

براساس این خبر EPFL قصد دارد تا از این روبات در ماموریت های فضایی استفاده کند. این روبات قرار است اشیای در حال حرکت در مدار زمین را پیش از برخورد به ماهواره ها بگیرد.در عین حال از این روبات در زمین هم می توان استفاده کرد.

پیش بینی می شود از این روبات برای تولید خودروهای بدون راننده یا حتی کمک به آتش نشان ها بهره برد. حتی شاید از این روبات برای تمرین با بسکتبالیست ها نیز استفاده شود و شاید روزی انسان ها مجبور باشند با تیمی از این روبات ها به رقابت بپردازند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار