بازدید 21366

توضیح ضرغامی درباره حاشیه های «سمت خدا»

در پی حاشیه‌های پیش آمده برای برنامه‌ی «سمت خدا»، شبکه سه سیما اعلام کرد: با پایان قرارداد تهیه‌کننده سابق برنامه «سمت خدا»، تهیه‌کنندگان جدید این برنامه تعیین شدند و کار خود را آغاز کردند.
کد خبر: ۴۰۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷ 13 May 2014
در پی حاشیه‌های پیش آمده برای برنامه‌ی «سمت خدا»، شبکه سه سیما اعلام کرد: با پایان قرارداد تهیه‌کننده سابق برنامه «سمت خدا»، تهیه‌کنندگان جدید این برنامه تعیین شدند و کار خود را آغاز کردند.

همچنین رییس سازمان صداوسیما که شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، با پرسشی درباره‌ی برنامه «سمت خدا» مواجه شد که توضیح داد، تغییر عوامل «سمت خدا» به دلیل آنچه از سوی برخی انتقاد از رسانه ملی عنوان می‌شود، نبوده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام شبکه سه، برنامه زنده دینی «سمت خدا» که زیر نظر گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما تولید می‌شود، مطابق روال معمول، از شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13:30 روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

سید عزت‌الله ضرغامی درخصوص تغییر تهیه‌کننده برنامه «سمت خدا» و در پی آن خداحافظی مجری برنامه روی آنتن زنده، توضیح داد: خداحافظی مجری برنامه «سمت خدا» مساله تهیه‌کننده با مدیر گروه است؛ چرا که مدیر گروه در هر شبکه‌ای مسئولیت دارد که تهیه‌کننده مجری و سایر عوامل یک برنامه را انتخاب کند؛ بنابراین اگر لازم به توضیحی باشد قاعدتا باید او پاسخگو باشد.

رییس سازمان صداوسیما به این پرسش که آیا تغییر تهیه‌کننده «سمت خدا» به خواندن نامه‌ی انتقادی ماندگاری از صداوسیما در این برنامه مربوط می‌شود پاسخ منفی داد و گفت: این مساله اصلا ربطی به خواندن نامه آقای ماندگاری ندارد. اولا در مورد نامه‌ای که ایشان نوشتند بعدها من از او تشکر کردم و وی هم پاسخ تشکر مرا داد؛ هر چند که ممکن است در ان نامه نکته‌ای باشد که به لحاظ کارشناسی احتیاج به توضیح داشته باشد اما در کل ما از هرگونه نقد نسبت به برنامه‌هایمان استقبال می‌کنیم؛ ضمن اینکه بسیاری از افراد هستند که از برنامه‌های رادیو و تلویزیون انتقاد می‌کنند و به نوعی منتقد حرفه‌ای صداوسیما هستند که ما با آنها هم مشکلی نداریم.

سید عزت الله ضرغامی سپس در تکمیل این مطلب اظهار کرد: رییس گروه مربوط به برنامه «سمت خدا» وظیفه دارد تهیه‌کننده مورد نظر خود را انتخاب کند و بنده اظهار نظری در این باره نمی‌کنم. در نهایت رییس گروه می‌تواند تصمیم بگیرد و هیچکس هم نمی‌تواند در کارش دخالت کند. در حال حاضر ما 1200 برنامه به همراه 1200 تهیه‌کننده داریم که باید با توجه به وضعیتی که در هر مقطعی دارند، توسط روسای گروه‌ها انتخاب شوند و من در این باره هیچ قضاوتی نمی‌کنم.

طرح اولیه «سمت خدا» برنامه در سال 1383 توسط محمد صالح علاء به شبکه سه ارائه شده است و تاکنون محمد صالح علاء، محمدرضا ماندگاران و سید عبدالمجید رکنی به ترتیب تهیه‌کنندگان این برنامه بوده‌اند.

محسن مناجاتی و مجید حسینی تهیه‌کنندگان جدید برنامه «سمت خدا» هستند که از سوی مدیر گروه معارف شبکه تعیین شده‌اند.

مناجاتی تهیه‌کننده برنامه «معرفت» و حسینی پیش از این مدیر کل اداره نغمات مذهبی رادیو بوده‌اند.

نجم‌الدین شریعتی، مجری برنامه «سمت خدا» هم روی آنتن زنده به برکناری سیدعبدالمجید رکنی، تهیه‌کننده این برنامه اشاره و تأکید کرد: «اگر تهیه‌کننده برنگردد من هم این برنامه را اجرا نمی‌کنم».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست