بازدید 2992

عدم تمدید مجوز شرکت‌ پرورش ماهی در فشافویه

کد خبر: ۳۹۹۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱ 11 May 2014
مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه محیط زیست با هر گونه بهره‌برداری در منطقه فشافویه مخالف است گفت: به سازمان شیلات تأکید کرده‌ایم به دنبال اتمام مجوز شرکت پرورش ماهی در فشافویه از مردادماه سال جاری، دیگر مجوزی را برای این شرکت صادر نکند.

به گزارش فارس، محمدهادی حیدرزاده درباره آخرین وضعیت پرونده مرگ 2 میلیون ماهی در دریاچه سد فشافویه اظهار داشت: امروز آخرین جلسه کمیته کارشناسی بحران در این باره تشکیل شد و مباحث دامپزشکی، آب منطقه و محیط زیست به تجمیع رسید.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه کاهش اکسیژن آب در این دریاچه منجر به تلف شدن 2 میلیون ماهی شد گفت: بر اساس استاندارد اکسیژن آب باید بین 4 تا 6 باشد این در حالی است که اکسیژن آب در این دریاچه با وجود 2 میلیون ماهی به 2 درجه کاهش یافته بود.

وی مقصر اصلی را مدیریت ضعیف بهره‌بردار در این مجموعه عنوان کرد و گفت: متأسفانه این مجموعه فاقد سیستم تصفیه فاضلاب بوده اما طی پیگیری‌های انجام شده شرکت آب و فاضلاب اقدامات مربوط به ایجاد سیستم تصفیه فاضلاب را آغاز کرده است.

حیدرزاده در ادامه با بیان اینکه سازمان محیط زیست مخالفت خود را در این باره از سال 86 اعلام کرده است ادامه داد: به سازمان شیلات تذکر داده‌ایم که با توجه به اینکه از برج 5 مجوز مجموعه پرورش ماهی در منطقه فشافویه به اتمام می‌رسد از این تاریخ به بعد دیگر مجوزی را صادر نکند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران یادآور شد: در این باره 5 جلسه کارشناسی و 4 بازدید میدانی از سوی سازمان محیط زیست انجام شد. بر این اساس اعلام می‌کنیم به جهاد کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی و سایر ارگان‌های مرتبط که از صدور مجوز به این گونه بهره‌برداری‌ها در منطقه فشافویه جداً خودداری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار