بازدید 2343

پوسیدگی دندان نیمی از کلاس اولی‌ها

کد خبر: ۳۹۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶ 10 May 2014
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آمارها نشان می‌دهد ۵۰ درصد نوآموزان کلاس اولی پوسیدگی دندان داشتند و بررسی‌های دیگر نشان می‌دهد درصد چاقی نوآموزان نیز بیشتر شده است.
خبرگزاری فارس: پوسیدگی دندان نیمی از کلاس اولی‌ها/ افزایش چاقی نوآموزان

به گزارش فارس، نامدار عبدالهیان رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه نشست خبری در محل این سازمان به نتایج برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در سال 93ـ92 اشاره کرد و آماری را بیان کرد:‌  بر اساس آمار، نوآموزان با مشکل بینایی 2.6، دید رنگ 1.0 شنوایی 1.5، مشکل گفتار 1.4، آمادگی تحصیلی 7.7، اوتیسم 0.01 و بیش از یک مشکل 1.7، نوآموزان را تشکیل می‌دادند.

وی یادآور شد: 80 درصد نوآموزانی که در 20 سال گذشته سابقه حضور در مهد کودک را داشته‌اند در پاسخ به تست‌های سنجش جواب بهتری دادند و این نشان می‌دهد اولیا باید به مقطع پیش‌دبستانی اهمیت بیشتری دهند و 50 درصد از نوآموزان نیز پوسیدگی دندان داشته که عدد بالایی است و وزارت بهداشت در این خصوص باید توجه بیشتری داشته باشد و در بررسی‌های دیگر نشان می‌دهد درصد چاقی نوآموزان نیز بیشتر شده است.

وی، رابطه مستقیم بین تحصیلات والدین و بالاتر بودن نمره نوآموزان را از نتایج دیگر طرح سنجش دانست.

عبدالهیان گفت: 7 دهم درصد نوآموزانی که در سال گذشته مورد سنجش قرار گرفته‌اند، استثنایی تشخیص داده شده‌اند که برابر با 8 هزار و 750 نوآموز است که از این میزان ناشنوا 4 درصد، نابینا 6 درصد، کم‌توان ذهنی 4 دهم درصد، اوتیسم 4 صدم درصد، استثنایی با بیش از یک مشکل 3 دهم درصد و تلفیقی 4 صدم درصد بوده است.

* سالیانه 30 تا 40 هزار دانش‌آموز، دیرآموز تشخیص داده می‌شوند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه سالیانه 30 تا 40 هزار دانش‌آموز، دیرآموز تشخیص داده شده و به مدارس عادی فرستاده می‌شوند، گفت:‌ در سال گذشته شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه‌ای با تلفیقی فراگیر داشت و یک مدرسه پشتیبان نیز برای مدرسه آنها در نظر گرفته شد تا به دانش‌آموزان کمک شود و امسال نیز این کار به صورت جدی‌تر شروع شده و قرار است امتیازات بهتری برای معلمان در این خصوص در نظر گرفته شود.

عبدالهیان در خصوص ادامه تحصیل دانش‌آموزان دیرآموز در مدارس و خودداری آنها از ادامه تحصیل و همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با نهضت سوادآموزی اظهار داشت:‌ با نهضت سوادآموزی تفاهم نامه‌ای در هفته آینده امضاء می‌کنیم که اولین نمود و اثر این همکاری این است که والدین بیسواد دانش‌آموزان به نهضت سوادآموزی معرفی می‌شوند و بخش دوم این تفاهم‌نامه نیز پرداختن به مشکلات دانش‌آموزان و ادامه تحصیل آنها خارج از سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

وی در خصوص ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی گفت:‌ امسال سطح‌بندی دانش‌آموزان انجام می‌شود تا دانش‌آموزانی که نیاز کامل برای جابجایی دارند در اولویت قرار گیرند تا آنها را به خانه برسانیم و یا فرزندان شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا در اولویت قرار می‌گیرند و 50 درصد هزینه انتقال فرزندان شاهد توسط بنیاد شهید پرداخت می‌شود البته نسبت به سال‌های گذشته حمایت‌های بیشتری انجام خواهد شد.

عبدالهیان در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص بحث اشتغال دانش‌اموزان استثنایی گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی متولی آموزش آنهاست و بحث کار مربوط به وزارت کار است اما برای این دانش‌آموزان آموزش مهارت‌های حرفه‌ای را جدی گرفته‌ایم و 20 هزار نفر از آنها در حال تحصیل مهارت‌های حرفه‌ای هستند.

وی در خصوص کمبود نیروی تخصصی انسانی اظهار داشت: ایران در خاورمیانه و منطقه بهترین رکورد را دارد و به ازای 4 دانش‌آموز استثنایی یک معلم داریم و با دانشگاه فرهنگیان صحبت شده‌ است تا چند واحد درسی در خصوص دانش‌آموزان استثنایی به معلمان و دانشجویان آموزش داده شود و رشته کودکان استثنایی نیز در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار