بازدید 3727

شرط فلسطین برای ادامه مذاکره با رژیم اسرائیل

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی چند شرط برای بازگشت به مذاکرات سازش مطرح کرد.
کد خبر: ۳۹۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷ 09 May 2014
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی چند شرط برای بازگشت به مذاکرات سازش مطرح کرد.

به گزارش تسنیم، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن بیان اینکه طرف فلسطینی حاضر است به مذاکرات با اسرائیل بازگردد برای آن شرط تعیین کرد.

وی که در یک مصاخبه تلویزیونی شرکت داشت شروط طرف فلسطینی برای بازگشت به این مذاکرات را آزادی اسرای فلسطینی و توقف شهرک‌سازی‌ها در مناطق یهودا و شومرون (کرانه باختری رود اردن) عنوان کرد.

9 ماه مذاکرات میان مقام های رژیم صیهونیستی و فلسطین 29 آوریل بدون حصول پیشرفت محسوسی پایان یافت. طی آن مذاکرات آمریکا تلاش کرد تا دو طرف را به موافقت بر سر یک چارچوب طرح برای پایان دادن به تنش های دو طرف متقاعد کند که در این جهت ناکام ماند.
کلید شکست این مذاکرات از زمانی رقم خورد که رژیم اسرائیل علی‌رغم توافق یک سال پیشتر خود با تشکیلات خودگردان فلسطین برای از سرگیری مذاکرات، از آزادی 26 زندانی فلسطین امتناع کرد و تمدید مدت مذاکرات را پیش از اقدام برای آزادی زندانیان خواستار شد.

البته موضوع امتناع اسرائیل از آزادی اسرای فلسطین تنها مانع روند پیشبرد مذاکرات سازش نبود.
فلسطینی‌ها از زمان از سرگیری مذاکرات مستقیم با تل‌آویو در ژوئیه‌ی 2013 میلادی، بارها به روند غیرقانونی شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغال شده‌ی فلسطین اعتراض کرده‌اند.
با وجودی که شهرک‌های اسرائیل و اقدامات رژیم تل‌آویو در بسط و گسترش واحدهای مسکونی برای اسکان اسرائیلی‌ها در سرزمین‌های اشغال شده غیرقانونی است و با موازین بین‌المللی مغایرت دارد، بنیامین نتانیاهو ساخت شهرک‌های اسرائیلی را بخشی از سیاست تل‌آویو دانسته و تاکید کرده است این روند متوقف نخواهد شد.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ضمن امتناع از به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی تصریح کرده است از پذیرش هر گونه توافق با رژیم اسرائیل که در آن شرق بیت المقدس (اورشلیم) به عنوان پایتخت کشور آینده فلسطین مطرح نباشد، اجتناب خواهد کرد.

عباس در این مصاحبه تلویزیونی بار دیگر اسرائیلی‌ها را مقصر توقف مذاکرات سازش دانست و تهدید این رژیم برای جلوگیری از انتقال منابع مالی به فلسطین را «اوباش‌مآبانه» خواند.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی همچنین تصریح کرد وی تا کنون پاسخی از طرف اسرائیل درباره از سرگیری گفت‌وگوها دریافت نکرده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره درخواست‌ها برای به رسمیت شناختن اسرائیل گفت: «اسرائیل از سال 1948 مردم فلسطین را به رسمیت نشناخته است.»

عباس افزود: «ما در پاسخ به درخواست اسرائیل برای به رسمیت شناختن کشور یهودی گفتیم که ما سه سال پیش اسمی از کشور یهودی نمی‌شنیدیم. به آنها گفتیم که ما کشور اسرائیل را به رسمیت می‌شناسیم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی