بازدید 3456
۴

قتل زن سالخورده با انگيزه سرقت جواهرات

کد خبر: ۳۹۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳ 05 May 2014
كارآگاهان پليس يزد معماي جنايي را رمزگشايي كردندكه در آن زني 83 ساله به وسيله روسري‌اش خفه شده بود. تيم جنايي وقتي توانست رد عامل جنايت را بزند كه در محل حادثه هيچ آثاري از درگيري به دست نيامد.

به گزارش اعتماد، كارآگاهان در تحقيقات خود توانستند به اين سرنخ دست يابند كه مردي به قصد سرقت از اين زن 83 ساله، وي را كشته بود.

سرهنگ خالقي، رييس پليس آگاهي فرماندهي استان يزد در تشريح چگونگي دستگيري متهم گفت: در پي وقوع قتل خانمي 83 ساله اهل و ساكن شهرستان اردكان موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي شهرستان اردكان قرار گرفت.

وي بابيان اينكه طي تماس تلفني با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش قتل اين زن در محل سكونتش اعلام شد كه با حضور كاركنان انتظامي در محل و تاييد موضوع ضمن حفظ صحنه جرم مراتب به قاضي كشيك گزارش كه پس از حضور بازپرس در محل، صحنه جرم توسط كارآگاهان بررسي صحنه جرم تشخيص هويت مورد كنكاش قرار گرفت و پزشكي قانوني نيز علت مرگ را خفگي به دليل بستن روسري به دور گردن متوفي اعلام كرد و پس از اين مراحل تحقيقات ميداني و پليسي در اين زمينه آغاز شد.

با تحقيقات مقدماتي پليس آگاهي شهرستان معلوم شد كه عامل يا عاملان جنايت بدون هيچگونه درگيري با مقتول وارد منزل وي شده بنابراين آنها يكديگر را مي‌شناختند و اين موضوع باعث شد تا انجام تحقيقات همه‌جانبه در اين زمينه صورت گيرد.

 بنا به اظهارات بستگان مقتول مبني بر اينكه متوفي يك دسته كليد در منزلش داشته كه بعد از اين حادثه ناپديد شده است و همچنين يك عدد النگوي طلا كه دست وي بوده به همراه مقداري وجه نقد نيزبه سرقت رفته است، ظن كارآگاهان با توجه به نحوه قتل و وجود آثار سرقت به افراد غير بومي برانگيخته شد و ماموران با انجام تحقيقات محلي به فردي كه چند مدت قبل مستاجر متوفي بود مظنون شدند و او را تحت‌نظر قرار دادند.

سرانجام با هماهنگي مقام قضايي منزل فرد مظنون مورد بازرسي قرار گرفت و دسته كليد مورد نظر در جيب شلوار مظنون كشف شد.

فرد مظنون كه اهل آبادان و ساكن اردكان است از سارقان سابقه‌دار غير بومي آن شهرستان بود، بنابراين دستگيرشد و جهت انجام تحقيقات جنايي به پليس آگاهي منتقل شد.

 سرهنگ خالقي همچنين درباره اين جنايت افزود: نظر به اينكه گاهي شاهد جرايمي مانند سرقت و قتل و... زنان مسن هستيم در جهت پيشگيري از وقوع جرايم عليه اين‌گونه افراد كه در معرض آسيب هستند توصيه مي‌شود از به همراه داشتن زيورآلات و نگهداري اموال با ارزش در منزل پرهيز كنند و بستگان آنان بيشتر به اين موضوعات توجه داشته و از تنها گذاشتن آنان بالاخص در شب در منزل خودداري كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
باز هم قتل به خاطر مال دنیا . خدا قاتل را لعنت کند . اگر اعدام نشود دوباره جرم و جنایتهایش را ادامه می دهد . در ضمن امنیت افراد باید تامین شود چه تنها باشند چه نباشند .
این خانم را خدا رحمت کند و مسببش را به اشد مجازات برسانید
تا کنون هر کس قتلی مرتکب شده گیر افتاده قابل توجه خلافکاران
اعدام
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی