عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص بحث رتبهبندی معلمان گفت: هر چند این طرح در مجلس رأی لازم را کسب نکرد، اما اعضای این کمیسیون به طور جدی پیگیر این موضوع هستند تا بحث رتبهبندی معلمان بار دیگر در صحن علنی مجلس مطرح شود.
عباس مقتدایی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتوگو با خبرگزاری فارس در خصوص بحث رتبهبندی معلمان اظهار داشت: هر چند این طرح در مجلس رأی لازم را کسب نکرد اما این موضوع را از راههای دیگر پیگیری میکنیم.
وی افزود: اعضای کمیسیون آموزش مجلس با شناخت عمیقی که از مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش و توانمندیها و ظرفیتهای معلمان دارند، به طور جدی پیگیر این موضوع هستند تا بحث رتبهبندی معلمان بار دیگر در صحن علنی مجلس مطرح شود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد: معتقدم یکی از راهکاریی که میتواند به بهبود وضعیت آموزشی و پرورشی و حتی تحقیقاتی در مدارس کشور کمک کند، همین بحث رتبهبندی معلمان بر اساس قانون و با در نظر گرفتن استانداردها و الزامات آن است.
وی ادامه داد: با توجه به شناخت این مبحث و ضرورتهایی که امروزه مشاهده میشود و با توجه به توافقاتی که اعضای کمیسیون آموزش مجلس با مسئولان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در این خصوص صورت گرفته است، در آینده نزدیک این طرح مجدداً در کمیسیون آموزش مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
مقتدایی بیان داشت: امیدوارم که قبل از پایان دوره کاری نمایندگان مجلس در دوره نهم، بتوانیم بحث رتبهبندی معلمان را از نظر قانون و مسائل مرتبط با حوزه قانونگذاری ساماندهی کنیم.