بازدید 13028

خانه سیمین دانشور بدون حضور وارث تخلیه شد

روز گذشته (چهارشنبه 10 اردیبهشت) ماموران شهرداری بدون حضور وارث جلال آل احمد و سیمین دانشور، خانه این زوج ادیب را تخلیه کردند. همسایه‌ها نظاره‌گر این ماجرا بودند و همسر وارث جلال و سیمین، این موضوع را تأیید کرد.
کد خبر: ۳۹۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲ 02 May 2014
روز گذشته (چهارشنبه 10 اردیبهشت) ماموران شهرداری بدون حضور وارث جلال آل احمد و سیمین دانشور، خانه این زوج ادیب را تخلیه کردند. همسایه‌ها نظاره‌گر این ماجرا بودند و همسر وارث جلال و سیمین، این موضوع را تأیید کرد.
 
به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی چندی پیش شنیده‌ها از خرید خانه سیمین دانشور توسط شهرداری خبر دادند. موضوعی که علی خلاقی، همسر دخترخوانده سیمین دانشور نسبت به آن واکنش نشان داد و گفت که بدون اطلاع وارث اصلی خانه این کار انجام گرفته و آن‌ها شکایت می‌کنند.
 
حالا خبرها از تخلیه خانه سیمین می‌گویند. علی خلاقی، دراین‌باره می‌گوید: «خانه سیمین روزگذشته از سوی شهرداری منطقه یک تخلیه شد. همسایه‌ها شاهد ماجرا بودند و ما هم از طریق آن‌ها با خبر شدیم.»
 
به گفته وی دخترخوانده سیمین دانشور، که طبق وصیت‌اش وارث او محسوب می‌شود، از ماجرا تخلیه خانه خبرنداشته و شهرداری بدون حضور او چنین اقدامی کرده است.
 
خلاقی تاکید می‌کند که روز گذشته کارتن، کارتن کتاب از خانه خارج شده و حتی مسئولان سازمان میراث فرهنگی‌ هم حضور نداشتند.
 
در وصیتنامه سیمین دانشور آمده است: اینجانب سیمین دانشور فرزند دکتر محمدعلی ـ شماره شناسنامه 46625 ـ صادره از شیراز متولد 1300 در شیراز ـ فرزندخوانده و خواهرزاده‌ام، خانم لیلی ریاحی فرزند احمد ـ دارای شناسنامه شماره 768 صادره از اصفهان حوزه یک متولد سال 1327 را وصی خود قرار می‌دهم که پس از مرگم ترتیب قرارداد کتاب‌ها و ترجمه‌هایم و ترجمه‌های خارج از کشورم را به عهده بگیرد، و در عوض ثلث از کل اموالم را دریافت دارد.
 
با این وجود شهرداری منطقه یک، این خانه را از ویکتوریا دانشور خریداری کرده و قرار است آن را تبدیل به خانه ادبیات ایران بکند اما علی خلاقی، همسر دختر خوانده سیمین دانشور، می‌گوید که از روند خریداری این خانه بی اطلاع است و بدون اینکه شهرداری اقدام به خریداری این خانه بکند، لیلی ریاحی می‌خواست درهای این خانه را باز گذاشته و پذیرای مشتاقان ادبیات و هنر باشد.
 
علی خلاقی می‌گوید: صاحبان یک ثلث این خانه راضی به خریداری آن از سوی شهرداری نیستند و این قرارداد را باطل می کنند.
 
به گفته او دیدیم که شهرداری چه بر سر خانه تناولی آورد، ما نمی خواهیم که این تجربه تلخ دوباره تکرار شود.
 
او می‌گوید که ما درهای این خانه را باز می‌کنیم و از همه دوستداران ادبیات و هنر دعوت می کنیم که زندگی را به این خانه ای که با دست جلال و سیمین ساخته شده است، برگردانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی