بازدید 8622
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

اعتراض آمریکا به عضویت ایران در یک کمیته سازمان ملل

اعتراض آمریکا نسبت به انتخاب ایران به عضویت یک کمیته سازمان ملل، ادعای یک مقام سابق اسرائیلی درباره برنامه هسته‌ای ایران، اظهارات مشاور وزیر خارجه ایران درباره برنامه هسته‌ای کشور، برنامه رئیس جمهور ایران برای سفر به ترکیه و پرداخت بخشی از بدهی نفتی هند به ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۹۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 25 April 2014
اعتراض آمریکا به عضویت ایران در یک کمیته سازمان مللاعتراض آمریکا نسبت به انتخاب ایران به عضویت یک کمیته سازمان ملل، ادعای یک مقام سابق اسرائیلی درباره برنامه هسته‌ای ایران، اظهارات مشاور وزیر خارجه ایران درباره برنامه هسته‌ای کشور، برنامه رئیس جمهور ایران برای سفر به ترکیه و پرداخت بخشی از بدهی نفتی هند به ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

اعتراض آمریکا به عضویت ایران در یک کمیته سازمان ملل

به گزارش «تابناک»، موضوع انتخاب ایران به عنوان عضو یکی از کمیته‌های سازمان ملل و اعتراض آمریکا به این انتخاب، از جمله موضوعاتی است که مورد توجه برخی مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» می‌نویسد، سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل، نسبت انتخاب ایران برای عضویت در کمیته سازمان‌های غیردولتی (NGO) سازمان ملل اعتراض کرده است.

وی با به کار بردن ادبیاتی تند و توهین آمیز، ایران را از جمله «حکومت‌های سرکوبگر» خوانده که نباید در کمیته‌ای که مربوط به عملکرد گروه‌های جامعه مدنی است عضو شوند. هیأت نمایندگی ایران به این سخنان واکنش نشان داده و آن را «اتهاماتی بی‌اساس» خوانده است.

اعتراض آمریکا به عضویت ایران در یک کمیته سازمان ملل

در همین حال، روزنامه «جروزالم پست» مطلبی را به قلم یکی از مقامات سابق رژیم اسرائیل منتشر کرده که در آن، نسبت به هرگونه تفاهم و توافق میان ایران و آمریکا ابراز نگرانی شده است. در این مطلب، یاکوف آمیدور، رئیس سابق شورای امنیت رژیم اسرائیل ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت آمریکا نسبت به ایران، می‌نویسد هرچند آمریکا اعلام کرده جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را خواهد گرفت، اما مشخص نکرده که این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد و آستانه لازم برای برانگیخته شدن اقدامی از سوی آمریکا دقیقاً کجاست؟ وی بر این باور است در شرایط کنونی، کشورهای غربی هیچ ابزار عملی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ندارند و رژیم اسرائیل باید در این زمینه مستقل به تحلیل شرایط پرداخته و اقدام کند.

اعتراض آمریکا به عضویت ایران در یک کمیته سازمان ملل

این در حالی است که یکی از مقامات وزارت خارجه ایران، بار دیگر تأکید کرده که برنامه هسته‌ای ایران دارای هیچ گونه ابعاد نظامی نیست. خبرگزاری «ترند» به نقل از محمدکاظم سجادپور، مشاور وزیر خارجه ایران می‌نویسد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران هیچ‌ گاه ماهیت نظامی نداشته است.

سجادپور در جریان مجمع رسانه‌های اوراسیا در پایتخت قزاقستان گفته: «من اعلام می‌کنم که ایران در برنامه هسته‌ای خود، هیچ گونه نیات نظامی نداشته و ندارد». بر این اساس، وی تأکید کرده که پافشاری بر وجود چنین قصد و نیتی باید از روند مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+ ۵ کنار گذاشته شود.

اعتراض آمریکا به عضویت ایران در یک کمیته سازمان ملل

برنامه رئیس جمهور ایران برای سفر به ترکیه در ماه آینده میلادی، موضوعی است که مورد توجه روزنامه «حریت» قرار گرفته است. این روزنامه می‌نویسد، انتظار می‌رود حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، اواخر ماه می و یا اوایل ژوئن به ترکیه سفر کند؛ هرچند هنوز برنامه ریزی دقیق برای این سفر از طریق کانال‌های دیپلماتیک در دست انجام است.

حریت مدعی شده، یکی از بحث‌های مطرح در این سفر، مذاکره درباره کاهش قیمت گاز طبیعی صادراتی ایران به ترکیه خواهد بود؛ افزون بر این، انتظار می‌رود موافت نامه‌هایی نیز در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور به امضا برسد.

اعتراض آمریکا به عضویت ایران در یک کمیته سازمان ملل

در پایان در مطلبی اقتصادی، برخی مطبوعات و رسانه‌ها موضوع پرداخت بدهی‌های نفتی هند به ایران را مورد توجه قرار داده‌اند. سایت خبری «البوابه» ضمن پرداختن به این موضوع می‌نویسد، قرار است هند در سه ماه آینده، ۱.۶۵ میلیارد دلار پول نفت ایران را به این کشور پرداخت کند. در این اقدام که بخشی از تدابیر پیش بینی شده در توافق نامه هسته‌ای ژنو برای آزادسازی بخشی از درآمدهای بلوکه شده ایران است، چهار پالایشگاه نفت هند، مبلغ مذکور را در قالب سه قسط به ایران پرداخت خواهند کرد. دولت هند از این پالایشگاه‌ها خواسته نخستین قسط این مبلغ را تا نیمه ماه می پرداخت کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی