بازدید 24531

چگونه افزونه‌های کروم را بر روی Opera نصب کنیم؟

هنگامی که سخن از مرورگر‌ها به میان می‌آید، Opera طرفداران پرشور و خاص خود را دارد که برخی از آن‌ها از‌‌ همان روزهای ابتدایی تولد این مرورگر در ۱۹۹۵ با آن بوده‌اند. Opera در ‌زمان تغییرات جالب و بعضا منحصر به فردی داشته است؛ اما یکی از نقاط ضعف آن محرومیت از افزونه‌های فوق‌العاده دو رقیب دیگر، یعنی فایرفاکس و کروم است، ولی اگر بتوان افزونه‌های کروم را ‌روی Opera نصب کرد، آن وقت...
کد خبر: ۳۹۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 24 April 2014

چگونه افزونه های کروم را بر روی Opera نصب کنیم؟زمانی که صحبت از مرورگرها به میان می آید، Opera طرفداران پرشور و خاص خود را دارد که برخی از آنها از همان روزهای ابتدایی تولد این مرورگر در 1995 با آن بوده اند. Opera در طی زمان تغییرات جالب و بعضا منحصر به فردی داشته است، اما یکی از نقاط ضعف آن محرومیت از افزونه های فوق العاده دو رقیب دیگر، یعنی فایرفاکس و کروم است. اما اگر بتوان افزونه‌های کروم را بر روی Opera نصب کرد، آن وقت... .

به گزارش «تابناک»، سال گذشته طراحان Opera تصمیم‌ گرفتند ‌موتور این مرورگر را تغییر دهند و به جای موتور Presto که خاص Opera است، از موتور Webkit که در کرومیوم و سایر مشتقات آن نظیر گوگل کروم استفاده شده است، استفاده کنند. اکنون هر دو این شرکت‌ها در پی طراحی ‌یک موتور Render جدید با نام Blink هستند که از Webkit برگرفته شده است.

اما اکنون که هر دو این مرورگر‌ها از موتور مشترک Webkit بهره می‌برند، کاربران و طرفداران Opera می‌توانند اقدام به نصب افزونه‌های گوگل کروم در این مرورگر کنند؛ خبری خوشحال کننده برای طرفداران Opera زیرا اکنون در کنار ویژگی‌های خاص این مرورگر می‌توانند از افزونه‌های فوق‌العاده و گسترده کروم نیز بهره برند.

چگونه افزونه های کروم را بر روی Opera نصب کنیم؟

هم‌اکنون طراحان Opera به دنبال طراحی قابلیتی هستند که به واسطه آن کاربران می‌توانند مستقیم‌ اقدام به دانلود افزونه‌های گوگل کروم از فروشگاه گوگل کنند؛ اما تا آن زمان نیاز است ‌برای نصب افزونه‌های کروم در Opera یک افزونه خاص با نام Download Chrome Extensions به این مرورگر افزوده شود (لینک پایان مطلب).

در صفحه مورد نظر ‌روی دکمه Add To Opera کلیک کنید. در بالای صفحه و زیر نوار آدرس پیامی ظاهر می‌شود و شما را آگاه می‌سازد که این افزونه از یک منبع خارجی است و باید خود برای فعال ساختن آن اقدام کنید. بر روی دکمه Go در منتها‌الیه سمت راست این پیام کلیک کنید و به صفحه مدیریت افزونه‌ها بروید.

چگونه افزونه های کروم را بر روی Opera نصب کنیم؟

در این صفحه افزونه مورد نظر را ‌می‌بینید که برای نصب آن باید ‌روی دکمه Install کلیک کنید. پس از نصب افزونه آیکون آن در کنار آدرس شما در سمت راست نمایان می‌شود و می‌توانید کار خود را با آن آغاز کنید. (در Opera نسخه ۲۰ ما برای فعال کردن افزونه مجبور به نصب دوباره آن شدیم؛ بنابراین، در صورتی که برای بار اول افزونه فعال نشد، برای نصب دوباره آن اقدام کنید‌).

چگونه افزونه های کروم را بر روی Opera نصب کنیم؟

پس از اضافه کردن این افزونه به Opera تنها کاری که باید بکنید، این است که به فروشگاه گوگل بروید و بر ‌دکمه Free در کنار افزونه‌هایی که مایل به نصب آنها هستید، کلیک کنید. 

چگونه افزونه های کروم را بر روی Opera نصب کنیم؟

این افزونه برای Operaروی پانزده افزونه کروم به خوبی عمل کرد و البته بر خلاف کروم، با کاربران ایرانی نیز مشکلی ندارد و به آسانی افزونه‌ها بر روی Opera از همان فروشگاه گوگل نصب می‌شوند. تنها کاستی ‌این افزونه، این است که اضافه کردن App ها در آن شدنی نیست که البته طراحان آن به دنبال افزودن این قابلیت به آن هستند.

دانلود افزونه Download Chrome Extensions
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی