بازدید 18864
ملی‌پوشان علیه رئیس فدراسیون هندبال؛

ملی‌پوشی که به‌ جای حضور در جام‌جهانی باید راننده آژانس شود

«اگر نوری می‌گفت ماست سیاه است، کوزه‌گری هم این موضوع را تأیید می‌کرد. دخالت‌های نوری به قدری در همه موارد ‌و حتی مسائل فنی زیاد شده بود که باعث آبروریزی بود؛ برای نمونه، داور برای یک بازیکن گزارش تخلف نوشته بود و نوری خطاب به وی گفته بود: «من به تو می‌گویم که بروی بازی کنی و کاری به سایر موارد نداشته باشی»، در حالی که آن بازیکن ‌باید دست‌کم یک بازی محروم می‌شد.
کد خبر: ۳۹۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳ 23 April 2014
ملی‌پوشی که به‌ جای حضور در جام‌جهانی باید راننده آژانس شود بار دیگر جنگ داخلی در فدراسیون هندبال بالا گرفته ‌و ملی‌پوشان هندبال علیه رئیس این فدراسیون موضع گرفته‌اند. پس از یک نامه‌ بی‌سرانجام به وزارت ورزش، ملی‌پوشان این رشته بار دیگر دست به‌کار شدند و علیه کوزه‌گری نامه‌ دومی نوشته‌اند.

به گزارش «تابناک»، ملی‌پوشان تیم هندبال ایران بر این باورند، اگر وزارت ورزش از خواب بیدار نشود و علیه کارها و سوء‌مدیریت کوزه‌گری اقدامی نکند، نابودی هندبال ایران فراخواهد رسید؛ آن هم درست در سالی که تیم هندبال ایران باید در مسابقات آسیایی و از آن مهم‌تر جام‌جهانی حاضر شود.

بنا بر این گزارش، یکی از مهم‌ترین دلخوری‌های ملی‌پوشان ‌پرداخت نکردن پاداش‌های آن‌ها پس از راهیابی به رقابت‌های جام‌جهانی بوده؛ رخدادی که برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران روی داده و ملی‌پوشان این رشته انتظار داشتند دست‌کم پس از ‌این موفقیت پاداش وعده داده شده را دریافت کنند.

یکی از ملی‌پوشان هندبال در این زمینه می‌گوید: «کوزه‌گری شاید آدم خوبی باشد اما مدیر خوبی نیست. او از پس قول‌هایی که داده برنیامده. همه پاداش ما از سومی آسیا و سهمیه جهانی پنج میلیون تومان بود. او پیش از بازی‌ها در بحرین می‌گفت برای قولی که داده تا پای جانش می‌ایستد، ولی فقط قول بود. هیچ خبری از پاداش‌ها نشد. حتی حواله ماشین را هم فراموش کرد‌».
 
این گزارش می‌افزاید، ‌تمدید نکردن قرارداد با کاستلو، مربی موفقی که ایران را جهانی کرد و عقد قرارداد با ماچاک، مربی که پیشتر در تیم ملی بود و کارنامه قابل دفاعی ندارد، یکی دیگر از دلایل نارضایتی ملی‌پوشان ایران از اقدامات کوزه‌گری است.

بسیاری از ملی‌پوشان هندبال ایران مانند الله کرم استکی، میلاد مسائلی و... تهدید کرده‌اند که با تداوم اوضاع کنونی و ‌رسیدگی نکردن به وضعیت این فدراسیون و دغدغه‌های آن‌ها، شاید‌ دیگر در تیم ملی بازی نکنند؛ موضوعی که البته با طعنه و کنایه رئیس این فدراسیون همراه بوده و در واکنش به ادعا‌ها، تهدید‌ها و مصاحبه‌های فراوان این روزهای ملی‌پوشان گفته که دوستان اول ببینند به تیم ملی دعوت می‌شوند و بعد برای آن تعیین تکلیف کنند.

این در حالی است که این روزها، نارضایتی مهم‌ترین و تأثیرگذار‌ترین بازیکنان تیم ملی، تهدید بزرگی در راه اولین حضور تیم ملی در مسابقات جهانی به شمار می‌آید.

اما این همه ماجرا نیست. به جز ملی‌پوشان برخی ‌کارکنان سابق این فدراسیون هم سخنان تندی علیه کوزه‌گری بر زبان رانده‌اند. یکی از آن‌ها اصغر پورمقدم، رئیس سابق کمیته مربیان، آموزش و مسابقات فدراسیون هندبال است که بهمن ماه سال گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرد و امروز در گفت‌وگویی، حسابی از خجالت کوزه‌گری درآمد.

او بر این باور است که کوزه‌گری رئیس فدراسیون هندبال نیست و این خانم نوری، نائب رئیس بانوان این فدراسیون است که همه امور را در دست دارد. پورمقدم در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: «اگر نوری می‌گفت ماست سیاه است، کوزه‌گری هم این موضوع را تأیید می‌کرد. دخالت‌های نوری به قدری در همه موارد ‌و حتی مسائل فنی زیاد شده بود که باعث آبروریزی بود؛ برای نمونه، داور برای یک بازیکن گزارش تخلف نوشته بود و نوری خطاب به وی گفته بود: «من به تو می‌گویم که بروی بازی کنی و کاری به سایر موارد نداشته باشی»، در حالی که آن بازیکن ‌باید دست‌کم یک بازی محروم می‌شد.

برای سمینار داوران خانم نوری تعیین می‌کرد که چه افرادی باید حضور پیدا کنند؛ دخالت‌های بی‌مورد خانم نوری خیلی زیاد شده بود. قبلاً می‌گفتم که کوزه‌گری مدیریت ندارد، اما حالا می‌گویم که وی شجاعت و درایت ندارد‌».

افزون بر این، مسائل مالی هم محل اختلافات معترضان به عملکرد کوزه‌گری شده است. میلاد مسائلی‌ یکی از ملی‌پوشان هندبال ایران که باید دست‌کم‌ پاداش پنج میلیونی صعود به جام‌جهانی را دریافت می‌کرد، در این زمینه می‌گوید: «اگر شرایط جور نشود، باید برویم راننده آژانس شویم‌».
 
پورمقدم نیز در خصوص بی‌برنامگی مالی کوزه‌گری می‌گوید: «من ۲۰۰ میلیون تومان از ورودی تیم‌ها جمع‌آوری کردم تا به داوران کمک شود؛ اما کوزه‌گری این پول را بدون هماهنگی خرج اعزام تیم بانوان به تایلند کرد و گفت که بعد‌ها پول می‌آورم و جایگزین می‌کنم، در حالی که هیچ گاه این گونه نشد.

کوزه‌گری به من می‌گفت، برو ورودی فلان تیم را بگیر و وقتی من می‌گرفتم، در جاهای دیگر خرج می‌کرد. ناراحتی من این بود که پول می‌آوردم، اما کوزه‌گری آن را خرج بانوان می‌کرد‌».
 
در پایان باید گفت، به ‌رغم اینکه ملی‌پوشان هندبال در این روز‌ها وضعیت این فدراسیون را بغرنج می‌دانند و بار دیگر دست نیاز به سوی وزارت ورزش و جوانان دراز کرده‌اند، بعید است ‌وزارت ورزش در تغییر ‌لایه‌های مدیریتی این فدراسیون دستی ببرد؛ چه اینکه وزارت ورزش تا پایان دوره ریاست رئیس هر فدراسیونی در تغییرات آن دخالتی نداشته و سیاستی هم مبنی بر دخالت در این امور را ندارد.

اما با همه این‌ها حجم اخبار و موضع‌گیری‌های فراوانی که علیه ریاست این فدراسیون در چند وقت اخیر صورت گرفته، نشان از متلاطم بودن اوضاع این فدراسیون دارد و باید هر چه زود‌تر با درایت مدیران ورزش کشور برطرف شود تا هر چه زود‌تر وضعیت تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی ـ که نخستین تجربه تیم ملی ایران به شمار می‌رود ـ فراهم شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی