بازدید 30957

مارادونا و دوستي خاله خرسه براي احمدي‌نژاد

سفر اين فوتباليست آرژانتيني و اسطوره‌اي که مشهور به فساد اخلاقي و اعتياد به مواد مخدر و داروهاي افيوني است، نه تنها عايدات سياسي براي ايران ندارد، بلکه از ديدگاه فرهنگي، پرسش‌هاي بسياري را پديد مي‌اورد که چرا نمايندگي سياسي ايران از اين چهره براي سفر به ايران دعوت كرده است؟
کد خبر: ۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۶ 27 December 2007

پس از انتشار خبر ديدار مارادونا با كاردار ايران در آرژانتين، وي از كميته صهيونيستي موسوم به «دفاع از قربانيان آميا» استقبال كرد و با اظهار اين‌كه تاكنون از موضوع نقش ايران در انفجار «آميا» آگاهي نداشته، بر پيگيري آراي دادگاه آرژانتين عليه ايران تأكيد كرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناك»، پس از انتشار پر آب و تاب خبر ابراز تمايل مارادونا با رئيس‌جمهور ايران كه در جلسه‌اي به دعوت بخش بازرگاني سفارت جمهوري اسلامي ايران در بوينوس‌آيرس اعلام شد، اين بازيكن آرژانتيني تلويحا برنامه خود براي سفر به ايران را رد كرد.

اين در حالي است كه سفر اين فوتباليست آرژانتيني و اسطوره‌اي که مشهور به فساد اخلاقي و اعتياد به مواد مخدر و داروهاي افيوني است، نه تنها عايدات سياسي براي ايران ندارد، بلکه از ديدگاه فرهنگي، پرسش‌هاي بسياري را پديد مي‌اورد که چرا نمايندگي سياسي ايران از اين چهره براي سفر به ايران دعوت كرده است؟

همچنين ملاقات ديروز مارادونا با گروه موسوم به «خانواده‌هاي قربانيان انفجار آميا» در بوينس‌آيرس و تأکيد اين بازيگر آرژانتيني بر وفاداري به دادگاه آرژانتين و آراي اين دادگاه در زمينه اتهام بي‌پايه دولت آرژانتين به ايران، موفقيت! دعوت از اين فوتباليست را بيش از پيش مشخص كرد.

«سرجيو بوريس تين»، از رؤساي اين کميته ضد ايراني، اعلام كرد که با مارادونا ملاقاتي داشته و او را به زعم خود در جريان دخالت ايران در بمب‌گذاري مراکز يهوديان در آرژانتين و رأي مجامع بين‌المللي، از جمله اينترپل درباره دخالت ايران در بمب‌گذاري‌ها قرار داده است.

هرچند ديدار و مراوده با مارادونا از ديدگاه فيدل کاسترو که کشورش با صادرات سيگار برگ کوبايي، بخش مهمي از امورات اقتصادي خود را مي‌گذراند و استفاده مارادونا از سيگار كوبايي تبليغات قابل توجهي براي محصول استراتژيك كشورش ايجاد مي‌كند. همچنين هوگو چاوز، رئيس‌جمهور ونزوئلا كه اين ديدار را براي ژست تبليغاتي مي‌خواهد، منع فرهنگي ندارد، اما براي دولت اسلامي ما، دعوت از اين فوتباليست، که به رغم هنرمندي در فوتبال، سمبل مواد افيوني و مروج آن ميان جوانان و تبليغات ضدفرهنگي ديگر است، جايي در جغرافياي فرهنگي کشورمان ندارد.

با توجه به اين‌كه به دليل عدم پايبندي به خانواده و همچنين درگيري ممتد با مواد مخدر، حتي سازمان‌هاي سکولار بين‌المللي، از جمله فيفا و ديگر سازمان‌ها از دعوت از نامبرده براي مراسم رسمي خودداري مي‌كنند، چگونه است که سفير ايران در يک حرکت تبليغاتي که مضرات آن، بيش از فوايدش است، از وي به سفارت ايران در بوينس‌آيرس دعوت كرده است؟
 
اين در حالي است كه به دليل برخي روابط ... مارادونا، فرزند 8 ساله او در مراسم ازدواجش شركت كرد! همچنين به دليل كشف ميزان زيادي مواد مخدر در محل اقامت مارادونا در ايتاليا، وي از اين كشور اخراج شد.

گفتني است، اسطوره فوتبال آرژانتين و جهان در ديدار روز شنبه با محسن بهاروند، سفير ايران در بوينوس‌آيرس، پيراهن خود را با مضمون «با تمام عشق به ملت ايران» به وي اهدا کرد.

بهاروند هم گفت: پيراهن امضا شده توسط مارادونا به موزه هداياي وزارت امور خارجه ارسال خواهد شد تا در معرض ديد همگان قرار بگيرد.
 
گفتني است، سال گذشته هم کاردار ايران در بوينوس‌آيرس آرژانتين به زعم خود براي نشان دادن حسن نيت ايران در زمينه آشکارسازي ابعاد انفجار آميا در دادگاه فرمايشي فدرال آرژانتين شرکت کرد، اما اين دادگاه در يک توطئه از پيش طراحي شده، خانواده قربانيان انفجار آميا را به داخل دعوت نمود و دادگاه را به يک ميتينگ سياسي عليه کشورمان تبديل نمود.

متاسفانه پس از گذشت 13 سال از اين انفجار و همچنين پنج سال سماجت پيگير و جدي دولت آرژانتين براي متهم نمودن دولت ايران به دست داشتن در اين انفجارها، با توجه به اينکه دو دادستان و قاضي آرژانتيني در اين افتضاح سياسي که متهم کردن ايران بوده است دست داشته اند، دوباره آرژانتين با دادستان‌هاي جديد هم پرونده آميا دو را عليه ايران ساخته است. 
با اين حال هنوز وزارت خارجه ايران خود را هر روز بيشتر در دام اين دولت فاسد و مقروض انداخته و به اين حرکات ناشيانه سياسي و ديپلماسي دست مي‌زند و همچنان به دنبال حرکات منفعلانه و به دست آوردن قلب آرژانتيني‌هاست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
در این که ماردونا بعنوان معجزه ای در عرصه فوتبال می باشد شکی نیست اما چنانچه دعوت از ایشان بصورت رسمی در حد مقامات بلند پایه سیاسی باشد نشان دهنده افول سیاسی. فرهنگی در حد ایشان است ولی اگر بعنوان گردشگر فوتبالیست و شرکت در تمرینهای برخی از باشکاههای باشد امری طبیعی و ورزشی می باشد.
همه ما می دانیم مارادونا بازیکن بزرگی بوده است.ما نقطه ضعفی نداریم که از کسی بترسیم یا اینکه کسی مثل مارادونا با سفر به کشور ما، ما را خوشحال یا تایید کند.اگر این سفر ورزشی بود منعی نداشت اما ورزش ابزار سیاسی نیست.به مسوولین محترم هم باید گفت که دیگر با این کارها در مجامع بین المللی وجهه کشور را خدشه دار نکنند.آنقدر بدبخت نشدیم که مارادونا اینطور با احساسات 70 میلیون ایرانی بازی کند.اصلا این آقا کسی نیست که بخواهند در مورد ایران اظهار نظر بکند. به قول شما کسی که به انواع انحرافات اخلاقی مشهور است به چه جراتی در مورد ملت با فرهنگی مثل ایران اظهار نظر می کند. باید به شدت با اشخاصی که این جنجال را به راه انداخته اند برخورد شود. والسلام.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار