بازدید 8538

سایپا:خودرو جهت رفع ایراد پذیرش شد

کد خبر: ۳۹۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲ 19 April 2014
سرویس با بینندگان  مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی با بیینندگان ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر می گردد.


طرح مشکل:

اینجانب یکی از خریداران خودروی وطنی تیبا از شرکت سایپا هستم ، اینجانب خودروی خود را با شماره شاسی  NAS811100C5720961  در تاریخ 91/12/26 از نمایندگی مرکزی شماره 2 ( سه راه آذری ) تحویل گرفته که متاسفانه از ابتدا دارای مشکلات عدیده ای از جمله صدای غیرعادی و زیاد موتور در داخل کابین ، خرابی گیج بنزین ، ایراد گیربکس و دیفرانسیل ، قفل مرکزی ، میل تعادل (3 بار) ، دیسکهای ترمز جلو ، سنسور سرعت ( 2 بار ) ، کمک فنر عقب و ..... که در لیست فوق به اقلام عمده آن اشاره شد ، بود . شما خود در این وضعیت خراب کیفیت خودروها میدانید که گرفتن نوبت از نمایندگی های خدمات پس از فروش خود پروژه ای بزرگ بوده و داستان خود را دارد ، خلاصه طی کمتر از 9 ماه بکرات  برای رفع عیوب فوق به نمایندگی ها مراجعه نموده و ضمن اتلاف وقت و انرژی در نمایندگی ها نهایتاً خودرو هنوز هم دارای مشکلاتی میباشد در آخرین مراجعه به نمایندگی مرکزی شماره 2 ایشان گفتند بعلت مراجعه بیش از حد و خرج زیادی رودی دست شرکت گذاشتن خودروی شما در لیست سیاه قرار داده شده و خدمات گارانتی به شما ارائه نمیشود و فقط یکبار میتوانیم سایت را برای آخرین بار برای شما باز نموده تا مشکلات خودرو را برطرف نمائیم . که این کار در تاریخ 92/9/6 اتفاق افتاد و اینک خودرو با کارکرد حدود 15000 کیلومتر و یکسال کارکرد ( سه ماه قبل در لیست سیاه قرار گرفتم ) گارانتی به اینجانب تعلق نمیگیرد.
حال سوال اینست که:
 1-اگر خودویی عیب داشته باشد مقصر خریدار است یا سازنده؟
2-وظیفه خریدار در زمان برخورد با معایب خودرو چیست تحمل و عدم مراجعه به نمایندگی یا اقدام جهت رفع عیب از طریق نمایندگی ؟ خود آقایان شرکت سایپا بخوبی میدانند که قطعات این خودرو در بازار بسیار کمیاب است .
راستی وظیفه سازنده و فروشنده چیست؟
ضمناً بازرسی شرکت بهیچ عنوان پاسخگو نبوده و پیشنهاد ارائه شکایت به دستگاه قضائی را دادند .از شما عزیزان تقاضای انعکاس موضوع را به مسئولین پاسخگو دارم.

پاسخ:

باسلام واحترام
عطف به نامه شماره 1100/ت مورخ 93/01/16 آن رسانه وزین در خصوص بررسی واعلام نتیجه درخواست مشتری محترم که شکایت خود را برای سایت تابناک ارسال نموده،به استحضار می رساند هماهنگی لازم جهت پذیرش ورفع ایراد خودرو در تعمیرگاه مرکزی2 صورت پذیرفته است.

اداره اطلاع رسانی گروه خودروسازی سایپا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی