بازدید 4680

برگزاری مراسم شهدای ایرانی در نیجریه

کد خبر: ۳۹۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲ 17 April 2014
همایشی با عنوان "بزرگداشت شهداء"از سوي رايزني فرهنگي كشورمان  با همکاری سازمان سعادت ابدی از گروه های اسلامی نیجریه در شهر لاگوس برگزار شد .

به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) که به نام روز تکریم مادران و همسران شهداء نامگذاری شده است، همایشی با عنوان "بزرگداشت شهداء"از سوي رايزني فرهنگي كشورمان  با همکاری سازمان سعادت ابدی از گروه های اسلامی نیجریه در شهر لاگوس برگزار شد .

در این همایش که جمعی از شخصیت های اسلامی و علما و مبلغین شرکت داشتند، سخنرانان در باره جهاد در اسلام و جایگاه شهدا و خانواده آنان به ایراد سخنرانی پرداختند.

"ذکرالله بلوگو"، مؤسس و رهبر معنوی سازمان سعادت ابدی با اشاره به اهمیت جهاد در اسلام برای حفظ هویت و حریم اسلام از تهاجم دشمنان، شهیدان را همانند خونی که در رگ های مسلمانان درجریان است ترسیم کرد و افزود : شهدا مایه حیات و زندگی مسلمانان هستند و خانواده آنان که تربیت کننده چنین فرزندانی هستند و با صبر و شکیبایی راه آنان را ادامه می دهند، همانند زنان بزرگ صدر اسلام هستند .

"شیخ الحاج الیاس باممیکه"، رئیس دوره ای سازمان سعادت ابدی در باره اهمیت جهاد در اسلام گفت : جهاد یکی از ارکان و ضرورت های اسلامی است.

وی افزود: به صراحت اعلام می کنیم که اقدامات گروه "بوکو حرام" در نیجریه خارج از چارچوب اسلامی و جهادی است و آنان را نه یک گروه اسلامی بلکه یک گروه تروریستی می دانیم که دشمنان اسلام آنان را به منظور بدجلوه دادن مسلمانان در نیجریه تاسیس و تقویت کرده اند . افراد این گروه که در راه انحرافی خود کشته می شوند نه شهید که به عنوان قاتلان امت پیامبر ص، نزد خداوند متعال کیفر خواهند دید.

" سید باقر سید جوادی"، رایزن فرهنگی ایران در نیجریه با اشاره به اهمیت جهاد  و شهادت در اسلام، گفت : انقلاب اسلامی ایران ثمره جهاد و شهادت جوان مردان و زنانی است که برای حفظ و پاسداری از اسلام جانشان را فدا کردند.

رایزن فرهنگی ایران افزود : دشمنان اسلام و بدخواهان جهاد را به معنای خشونت و ستیزه جویی می گیرند و درصدد بد جلوه دادن این مفهوم و شعار بزرگ اسلامی هستند، گروه های تروریستی را با نام اسلام تشویق می کنند تا در اماکن عمومی به مردم بی دفاع حمله کنند و آن گاه بگویند که جهادی که از آن در اسلام سخن گفته می شود به این معنی است.

وی افزود : جهاد به معنی دفاع از جان و فرهنگ و مال مسلمانان و دفاع از حریم اسلامی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار