بازدید 5543
۸

نگاه شما: آیا کسی صدای رانندگان را می‌شنود

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را بفرستد تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۳۹۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱ 17 April 2014
یک مخاطب در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

رانندگی کاری است که مستلزم تمرکز و دقت و هشیاری کامل فرد در هنگام رانندگی است؛ بنابراین، ‌هنگامی که به عنوان ‌شغل مطرح می‌شود، فرد باید در ‌۲۴ ساعت این موارد را با تمام وجود ‌رعایت کند.

شغل رانندگی خصوصا رانندگی باری و کامیون که دایما در جاده‌های کشور در حال تردد هستند از نظر اقتصادی و حرکت چرخ‌های اقتصادی و تجاری هر کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هست که متأسفانه در کشور ما به ‌فراموشی می‌رود؛ از حمل و نقل عمومی و خصوصی و نوسازی ناوگان گرفته تا... .

ولی حرف دل من چیز دیگری است که به راحتی حق و حقوق مسلم رانندگان باری و کامیون را در سفره‌های صاحبان شرکت‌های حمل و نقل بار می‌گذارد و این قصه اینگونه شکل می‌گیرد.

راننده برای گرفتن بار به باربری می‌رود؛ ‌مثلا برای استان هرمزگان تقاضای بار می‌کند. باربری باری را از مقصد تهران به راننده پیشنهاد ‌و نرخ کرایه را اعلام می‌کند؛ مثلا ۵۰۰هزار تومان و راننده قبول می‌کند و کار به صدور بارنامه می‌رسد.

اما مسأله اینجاست راننده به جای پرداخت ۱۰ درصد تعرفه کرایه بار که می‌شود ۵۰ هزار تومان باید مبالغی بالای ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان به باربری یا شرکت حمل و نقل پرداخت نماید تا قیمت کرایه در بارنامه ۵۰۰ هزار تومان ثبت شود؛ یعنی راننده بار را که کرایه آن ۵۰۰ هزار است ‌به ۳۰۰ یا ۳۵۰ هزار حمل می‌کند و این در حالی است که در مقصد باید نخست همین مبلغ را بپردازد و این حق رانندگان را فقط نظارت بر این شرکت‌های حمل ونقل است که می‌تواند از این باربری‌ها بگیرد و این ظلمی آشکار بر رانندگان بیچاره را از سر آن‌ها باز کند.

می‌دانم رانندگان عزیز شاید کمتر خود بتوانند در عرصه دنیای مجازی حضور فعال داشته باشند ولی بنده با آگاهی تمام به این امر نامبارک صدای رانندگان را به گوش مسئولین می‌رسانم تا با دقت تمام شرکت‌های حمل و نقل باری را زیر نظر بگیرند تا حقی از مظلومی ضایع نشود.

* برای آشنایی با شرایط و نحوه همکاری با «نگاه شما» اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۸
حق باشماست
پول زوری که از راننده ها می گیرن خوردن نداره
دیگه نیازی به شنیدن صدا نیست شنود میکنند
سلام تابی
انشا الله حرفهای ما رانند گان را دبه گوش مسوولان میرسانید
الان 6 روز هست که در مرز ایران و ترکیه کنار جاده بدون هیچ امنییتی بدون آب -سرویس بهداشتی بدون نماز در صف ورود به ترکیه هستیم تو رو خدت به داد این راننده ها هم برسید خیلی غذاب میکشیم نزدیک 25 کیلومتر صف هست اینجا
هیچ مسوولی هم پیگیری نمیکند
ما به کی بگیم به چی این مملکت و مسوول دل خوش کنیم همه فکر خودشونن
به گوش مسوولان برسانید ای مملکت داران
برادر بزرگوار .شما انجمن صنفی رانندگان در تمام نقاط کشور دارید و میتوانید شکایت خود را تسلیم آنها نموده تا پیگیری نمایند.مضافا اینکه شما همه شرکتهای حمل ونقل را زیر سوال میبرید و من میدانم که شرکتها علیرغم مشکلات چطور خالصانه و بدون چشم داشت اضافه کار میکنند.
ممنون از مطلب درست و مفیدتون.
بله این مطلب کاملاَ درسته. بنده چندین راننده می شناسم که از این قضیه بسیار ناراضی اند ولی متأسفانه، هیچ کاری از دستشون بر نمیاد. واقعاَ ظلم بزرگی به این قشر زحمت کش هست. کی میخواد جوابگو باشه؟ کی میتونه به داد این قشر گرفتار برسه؟ راننده ها از سر اجبار به این شرایط تن می دهند. چند روز بیخوابی و زجر و خطر جانی و مالی، و نصف حق الزحمه را باید به عده ای فرصت طلب ظالم بدهند.
همه جا همینطوره. راننده آژانس ها هم باید 15 درصد حداکثر کمیسیونشون باشه ولیحداقل 20 درصد میگیرن ازشون .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی