بازدید 10342

واکنش آيت‌الله صافي به تخريب قبر مرحوم كاشفي

کد خبر: ۳۹۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ 16 April 2014
دفتر حضرت آیت الله صافی در اطلاعیه دوم خود پيرامون تخريب قبر مرحوم ميرزا حسن كاشفي(ره)، تاکید کرد: مسئولين مربوطه باید احترام با توجه به اعتراضات مكرر و دلسوزانه‌ علما و مؤمنان، نسبت به جبران امر اقدام كنند. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن اطلاعیه دفتر این مرجع تقلید بدین شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحيم

آنچه در روزهاي اخير درباره‌ي تخريب قبر عالم بزرگوار مرحوم ميرزا حسن كاشفي لاهيجي رحمة الله عليه اتفاق افتاده است، موجب تاثر و تاسف علما و مردم با ايمان قم گرديد. به اطلاع مردم شريف قم مي‌رساند استفتايي كه از دفتر حضرت آيت الله العظمي صافي و بعضي ديگر از  مراجع معظم تقليد شده  و تاريخ آن حدود دو سال پيش مي‌باشد  درباره‌ انتقال و جا به جايي قبر تحت شرايط خاص است كه كاملا اطراف قبر را بتون‌ريزي كنند و به نحوي كه قبر مورد اهانت قرار نگيرد آن را به جاي ديگر، منتقل نمايند.

بديهي است اقدامات اشتباه روزهاي گذشته برخي مراكز شهري و دولتي در تخريب قبر، و با وجود آنكه موضوع انتقال قبر بنا به تصويب شوراي فرهنگ عمومي استان، به طور كلي منتفي شده بوده،  مخالف استفتاء مذكور است.

اين دفتر ضمن ابراز تاسف شديد از هتك حرمت به مزار اين عالم بزرگوار، انتظار دارد مسئولين مربوطه، با احترام به احساسات پاك ديني مردم و توجه به اعتراضات مكرر و دلسوزانه‌ي علما و مؤمنان، نسبت به جبران امر به نحو شايسته، اقدام كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی