بازدید 5526

افزایش پیش بینی نرخ رشد تجارت جهانی توسط WTO

کد خبر: ۳۹۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷ 15 April 2014
سازمان جهانی تجارت (WTO) نرخ مورد پیش بینی برای رشد تجارت جهانی در سال جاری میلادی را اندکی افزایش داد با اینهمه نسبت به ریسک‌های تهدیدکننده روند احیا مانند کندی اقتصادهای در حال توسعه و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی از جمله در اوکراین هشدار داد.

به گزارش ایسنا، این سازمان که مقر مرکزی آن در ژنو است، نرخ مورد پیش بینی برای رشد تجارت جهانی در سال 2014 را به دلیل نشانه‌های احیای اقتصاد جهانی، از 4.5 به 4.7 درصد افزایش داد. با وجود ارتقای دورنمای تجارت جهانی، نرخ پیش بینی شده کمتر از متوسط 5.3 درصد در 20 سال گذشته است.

سازمان جهانی تجارت بیشتر این رشد را مربوط به بازارهای نوظهور و آسیا عنوان کرده است. بنا بر پیش بینی این سازمان، تجارت کشورهایی که در آسیا هستند، هفت درصد در سال 2014 رشد خواهد کرد که سریع‌ترین نرخ رشد در میان مناطق دیگر جهان خواهد بود. رشد تجارت آمریکای شمالی نیز به 4.6 درصد می‌رسد. اما اروپا که در حدود یک سوم از کل تجارت جهانی سهم دارد، ضعیف مانده و ممکن است بر رشد کلی تجارت جهانی تاثیر بگذارد.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، سازمان جهانی تجارت همچنین اعلام کرد با در نظر گرفتن مجموع صادرات و واردات، چین از آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین کشور تجارت کننده جهان پیشی گرفته و 11 درصد از کل تجارت جهان را به خود اختصاص داده در حالیکه سهم آمریکا 10.4 درصد است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار