بازدید 14129

افزایش نرخ بنزین تأثیری بر تورم نمی‌گذارد!

هر که صحبت می‌کند، دم از حقوق مردم می‌زند. پروژه‌های بسیاری در کشور نیمه‌کاره مانده است. ساخت بسیاری از بیمارستان‌ها، جاده‌ها، دانشگاه‌ها و آب‌رسانی به روستا‌ها و... متوقف شده و علت آن هم این است که پول و منابع مالی لازم وجود ندارد.
کد خبر: ۳۹۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵ 14 April 2014
افزایش بنزین تأثیری بر تورم نمی‌گذارد!این روز‌ها همه جا، ‌صحبت از افزایش نرخ بنزین، گاز، گازوئیل و خلاصه حامل‌های انرژی است و همه می‌‎پرسند بنزین چند؟

اما چیزی که مشخص است، اینکه مجلس ریش و قیچی قیمت‌گذاری بنزین را دست دولت داده تا خود بنا بر سقف اعلامی مجلس، قیمت ‌تعیین کند.

‌به گزارش «تابناک»، نکته اساسی این است که رقم افزایش، شامل همه حامل‎های انرژی می‌‎شود و مجلس دست دولت را باز گذاشته تا این مبلغ را به صلاح خود اعمال کند. گران شدن حامل‎های انرژی، از جمله خبرهایی است که پیامدهای آن باعث می‌‎شود نرخ اقلام وابسته، تأثیر مستقیمی بر زندگی مردم بگذارد.

از آنجا‌ که گران شدن شیر تا برنج و روغن و دارو همیشه به بالا و پایین رفتن نرخ بنزین مربوط می‌‎شده، این بار نیز این حس وجود دارد که با تعیین نرخ جدید بنزین، اقلام با نرخ‎های جدید ـ که تاب و توان را از مردم گرفته است ـ عرضه شود.

بنا بر این گزارش، با نزدیک شدن به روز موعود و افزایش بهای سوخت در یکم اردیبهشت، صدا‌های جدیدی به گوش می‌رسد و با اینکه این انتظار می‌رفت تا کالاهای اساسی از چند نرخی بودن خارج شود، صحبت از دو نرخی شدن نرخ بنزین می‌شود و گویا پیشنهادهایی شده ‌‌که بهای آن در شهر‌های گوناگون با توجه به جمعیت آ‌ها متغیر باشد.

مؤید حسینی صدر در مورد سرانجام تعیین بهای بنزین توسط دولت با بیان اینکه هر گاه کالایی دو نرخی شود به دنبال آن سوءاستفاده‌هایی ‌خواهد شد، گفت: امیدوارم روزی کشور ما واقع‌بینانه و به دور از رفتارهای دو‌گانه اداره شود.

وی افزود: هر کسی صحبت می‌کند، دم از حقوق مردم می‌زند. پروژه‌های بسیاری در کشور نیمه‌کاره مانده است. ساخت بسیاری از بیمارستان‌ها، جاده‌ها، دانشگاه‌ها و آب‌رسانی به روستا‌ها و... متوقف شده است. علت آن هم این است که پول و منابع مالی لازم وجود ندارد. بخشی از منابع مالی این پروژه‌ها از فروش نفت و بنزین تأمین می‌شود. باید در این زمینه تصمیم غیراحساسی و منصفانه گرفته شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: قیمت‌ نه باید اینقدر بالا باشد که خارج از تحمل مردم باشد و نه اینکه اینقدر شعاری عمل شود و بگویند که بنزین نباید گران شود. باید معقولانه قیمت‌گذاری شود و اگر تک نرخی هم باشد، بهتر است چون جلو‌ سوءاستفاده‌ها گرفته می‌شود. قیمت یک لیتر بنزین از ‌یک لیتر آب معدنی کمتر است. این قیمت باعث می‌شود که در ‌‌نهایت کشور زمینگیر شود و نتواند پروژه‌های عمرانی خود را اداره کند.

وی تأکید کرد: اینکه گفته می‌شود با افزایش قیمت بنزین تورم ایجاد خواهد شد، بزرگنمایی است و همین حاشیه‌سازی‌ها، خود باعث تورم می‌شود. اگر یک خانواده در ‌ماه ۶۰ لیتر بنزین مصرف کند و هر لیتر بنزین۵۰۰ تومان گران شود، مجموع هزینه‌ای که به هزینه‌های این خانواده افزوده شده‌، ۳۰ هزار تومان است و این در اوضاع کنونی رقمی نیست که بخواهد اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد و آسیب جدی برساند. دولت ناچار به افزایش قیمت‌هاست و قیمت زیر ۱۰۰۰ تومان هم برای بنزین زیاد نیست و تورم خاصی ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: یک پیشنهاد هم این است که بنزین در شهرستان‌ها به بهای کمتری از شهرهای بزرگ باشد. پیشنهاد من این است که در شهرهای بزرگ، بابت فروش بنزین عوارض بیشتری گرفته شود و این پول در حساب خاصی زیر نظر سازمان حسابرسی، دیوان محاسبات، وزارت کشور و شهرداری‌ها ذخیره‌ و برای حمل و نقل عمومی و محیط زیست‌‌ همان شهر‌ها استفاده شود.

حسینی گفت: وضعیت حمل و نقل عمومی رضایت‌بخش نیست و برای بهبود آن منابع مالی مورد نیاز است. ‌دولت هم بودجه‌ای ندارد و پروژه‌های نیمه تمام زیادی روی دستش مانده است. همه این‌ها باید به سرانجام برسد و ناگفته نماند که با وضعیت کنونی برای محیط زیست و حمل و نقل عمومی منابعی ‌نمی‌ماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۱
در انتظار بررسی: ۱۲۳
انتشار یافته: ۷۴
من بیسواد خندم میگیره این مطالب و می خونم.یکی از مطالب ذکر سهمیه 60لیتر در ماه است،فک کنم نمی دونن اسمش روش هست سهمیه پس نیاز را کامل برطرف نمیکنه،هنوز بنزین و گازوییل گرون نشده قیمت بلیط اتوبوس بین شهری زیاد شده.واقعا مسخرس مسخره.
افزایش بنزین تأثیری بر توخ.دت می دونی که می زاره
سی هزار تومن برای شما چیزی نیست و لی با درامد 600هزارتومانی یک کارگر چطور .سی هزار تومن آب سی هزار تومن گاز و برق و تورم بوجود آمده و گرانی بنزین کمر مردم را خم می کندو اینکه سواره هیچ وقت از پیاده خبر نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
افزایش قیمت بنزین یعنی افزایش هزینه حمل تمام کالاها و در نهایت سربار شدن اون تو قیمتی که بدست مصرف کننده می رسه. همش که پول آب برق و 60 لیتر بنزین نیست.
خدا به دادمون برسسسسسسه
طرح اگر جامع باشد..به مشکلی بر نمی خورد.اما دو نرخی شدن دردی دوا نمی کند.فقط ساکنین شهرهای بزرگ را دچار دردسر و سختی می کند و باعث سختی معاش می شود. مگر همه در تهران در مناطق بالای شهر زندگی می کند؟بر فرض هم که این طور باشد افزایش قیمت بنزین به این صورت باعث افزایش زیاد قیمت کرایه های تاکسی و اتوبوس می شود.که این دیگر قابل تحمل نیست.
پس لطفا بگین اون 700 میلیارد دلاری که تو 8 سال در آوردین کجا رفته چیکارش کردین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
800 میلیارد
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
یه خورده فارسی بنویس من بیسواد هم بفهم
700 میلیارد دلار میشه 2100000000000 ؟؟
آره درسته ؟ من خودم نتونستم بخونمش!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
1500 تیلیارد پوند بود!!!!من بیشتر گفتم هوووووووووووووووووووورا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
جواب خیلی خیلی ساده: هاپولی شد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
بگم ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
اسنادش تو جیبمه.
"اگر یک خانواده در ‌ماه ۶۰ لیتر بنزین مصرف کند و هر لیتر بنزین۵۰۰ تومان گران شود، مجموع هزینه‌ای که به هزینه‌های این خانواده افزوده شده‌، ۳۰ هزار تومان است و این در اوضاع کنونی رقمی نیست!"یعنی فقط با گرون شدن بنزین هزینه بنزین زدن خونواده زیاد میشه؟ای بابا شما دیگه کی هستید!
بسمه تعالی
جناب آقای حسینی محترم
باسلام
آیا دغدغه مردم فقط 60 لیتر بنزین است شما قول بدهید بعد از گران شدن بنزین ،گاز،برق،و ... تورم بیش از اینی که هست بالا نمی رود شما بنزین را بجای 500 تومان 1500 تومان بیشتر قیمت گذاری کنید.من تعجب میکنم.جناب به آقای حسینی کارشناس محترم مگر با گران شدن حامل های انرژی قیمت تمام شده تمام محصولات تولیدی به طبع آن بیشتر نمی شود.پس این هزینه های بیشتر را چه کسانی باید به دوش بکشند چرا شما سرتان را زیر برف میکنید و میگویید : با افزایش قیمت بنزین تورم ایجاد خواهد شد، بزرگنمایی است و همین حاشیه‌سازی‌ها، خود باعث تورم می‌شود. اگر یک خانواده در ‌ماه ۶۰ لیتر بنزین مصرف کند و هر لیتر بنزین۵۰۰ تومان گران شود، مجموع هزینه‌ای که به هزینه‌های این خانواده افزوده شده‌، ۳۰ هزار تومان است و این در اوضاع کنونی رقمی نیست که بخواهد اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد آیا فقط و فقط 30 هزار تومان...!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
کارخانه ها پس باد هوا مصرف میکنند؟ این اقا نمیدونه الان که بورس داره سقوط میکنه و به بدتری وضعش رسیده به خاطر ترس از افزایش قیمت حامل های انرژی برای کارخانه های تولیدی هستش!
30 هزار تومان بنزین و 30 هزار هم آب و 30 هزار هم برق و 30 هزار هم گاز و نان و کرایه و ارزاق عمومی و از همه بدتر سیب زمینی ! به شما که اثری ندارد اما به ما که چی بگم .
باید منتظر تورم بالای40درصد بود
تورم چقدربایدبشه که شما حسابش کنید؟؟احتمالا 50درصدبه بالا.تازه بااین اوصاف چطوردولت میخوادانصراف بدیم درحالیکه همه چی میره بالا؟؟؟عمرا
30000 تومان در بنزین 30000 تومان در آب 30000 تومان در برق 30000 تومان در گاز 30000 تومان در شیر خوردنی 30000 تومان در دارو 30000 تومان در راه رفتن 30000 تومان در خوابیدن 30000 تومان در نفس گشیدن 30000 تومان در میوه و صدها 30000 هزار تومان دیگر به این چه میگویند بگو بگو بگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
دمت گرم،حرف دلمون بود.
ugdعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
به این میگویند تورم 44 در صد
افزایش بنزین تأثیری بر تورم نمی‌گذارد!
بلکه باعث کاهش تورم هم میشود!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
افزایش بنزین بله ولی افزایش قیمت بنزین چرا تاثیر داره
کاش مشکل ما فقط بنزین بود
چقدر این نماینده کارشناسی حرف میزند.
مثل وزیر اقتصاد و معاون اول رئیس جمهور که وعده میدهند تورم در سال 93 کاهش میابد. دو ماه دیگر این بیانات رو ببیند چه میگوید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
درود بر کارشناس محترم.
ببخشید شما از کجا مدرک گرفتین برادر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
آکسفورد
چقدر این نماینده کارشناسی حرف میزند.
مثل وزیر اقتصاد و معاون اول رئیس جمهور که وعده میدهند تورم در سال 93 کاهش میابد. دو ماه دیگر این بیانات رو ببیند چه میگوید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دیگه نیازی به افزایش تورم نیست. قبض های آب و برق و گاز کل درآمد 600 هزار تومانی یک کارگر را می بلعد.
با سلام
من اقتصاد دان نیستم ولی این را می دانم که با افزایش قیمت بنزین نه تنها تورم پایین تر از 40% نمی آید بلکه احتمال این هست که تورم 80% را هم ببینیم.
تورم 50درصدی تو راهه
چطور ممکنه افزایش قیمت بنزین تأثیری برقیمتها نداشته باشد؟ مسلمابه تبع افزایش سوخت کرایه هم افزایش خواهد یافت وافزایش کرایه مساویست با افزایش قیمت !!! مردم را چی حساب میکنید؟؟؟!!
روحانی واقعا مچکریم
متاسفم برای دولت تدبیر و امید
یارانه رو قطع میکنند میگن چیزی نیست ،آب ،برق ،گاز گران میشه چیزی نیست ، کرایه تاکسی گران میشه چیزی نیست ......پس من موندم شما چه چیزی رو "چیز" قلمداد میکنید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
تدبیر و امید
دلار 3500تومان و اتومبیل پراید 40ملیون تومان سیب زمینی 20هزار تومان و..........
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
بد نیست به گذشته نگاهی بشه ....

که دلار و پراید و سیب زمینی چه قیمتی بوده
با سلام
من اقتصاد دان نیستم ولی این را می دانم که با افزایش قیمت بنزین نه تنها تورم پایین تر از 40% نمی آید بلکه احتمال این هست که تورم 80% را هم ببینیم.
واقعا برخی اقراد در رسانه ها حرف می زنند فکر می کنم جو گیر می شوند!! چطور میشه توروم میشه ولی گرانی وجود ندارد ! مسخره بنظر نمیرسد؟؟؟؟
قانون گرانی اجناس
کاش به غرضی رای داده بودیم اون بنده خدا می خواست دولت ضد تورم تشکیل بده
گرانی بنزین= تورم 100درصدی
روحانی مچکر نیستیم
آره شما که راست میگید
والاهه من نمی دونم اینها چطور کارشناس شدن برید جلو پولهایی که عین باد می برن و بگیرید که میشه چندتا مملکت دیگه باهاش ساخت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
مگه نمی سازیم!
اینا که بنزین را دارن گران میکنند فکر مردم و کشور نیستنداون دنیا باید جوابگو باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
منظورتون کدوم دنیا بود
جالبه برای یک نفر پرداخت 30 هزار تومان مازاد بر مخارج ماهیانه اش چیزی نیست اما دادن 45500 تومان به همین نفر "آنهم حق مسلمش" چیز زیادیست و دولت را به بدبختی انداخته است!!!
باهزاران رنج بردن گنج عالم هيچ نيست دولت آن باشد كه در پي انتظار آيد تورا دولت هرمملكت در اختيار ملت است آخر اي ملت به كف كي اختيار آيد تورا تا ملت ايران در خواب خرگوشي هستند همين بلاها سر مردم خواهد آمد خودكرده را تدبير نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
احسنت
بهترین کامندی که تا حالا خوندم
يا اين آقاي محترم خودش مشکل داره يا ما را اينطور فرض کرده! چند روز پيش اعلام شد بعلت بار مالي گاز قبوض يکماهه صادر ميشه. اين از گاز از برق از آب از بنزين و..... حالا باز هم بگو چيزي نيست
شما یک تومان بگذارید روی بنزین بعد ببینید بازار چه می شود . این آقا گمانم این چندسال در فضا زندگی می کرده و اینجا نبوده
تقصیر شما نیست.تقصیر ماست که ما را ساده گیر آورده اید.هر بلایی که دلتان می خواهد سرمان بیاورید.حرفمان که به جایی نمرسد.از طلا گشتن پشیمانیم.مگر خدا به داد این مردم بدبخت برسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
سرنوشت مردم همان است که خود رقم زده اند
تورم چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما عزیزان زحمتکش تابناکو به احترام معصومین قسم میدم یه سری هم به بورس حافظ بزنید بخدا بیچاره شدیم صدای ما سهامداران جزءرا بگوش روحانی برسانید
بنزین را بیایند 5000 تومان کنند و به هرماشین 50 لیتر رایگان بدهند !!!
آقای نماینده!
در مورد افزایش حقوق کارمندان و نزدیک کردن آن به NORM جهانی هم اگر جنابعالی به عنوان نماینده مردم منطق درستی را ارائه فرمایید ، در آن صورت بنزین بیش از هزار تومانی هم قابل قبول است .
آقای حسینی واقعا نظریه جالبی داداند .باید بهش جایزه اسکار بدند.ایشون فکر میکنن فقط از یه طرف نگاه کردن از یه طرف که 30 هزار میشه در روز صدها مثال از این هزینه اتفاق می افتد
میره
آخه اینا چرا کارشناسایی نمیارن که به نفع مردم حرف بزنه کدوم عقل سلیم میگه که گاز گرون بنزین گرون برق گرون اونوقت تورم قراره کم بشه .بیشتر شبیه یه جک هستش.
چه تدبيري و چه اميدي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ البته براي بالا دستي ها نه پايين دستي ها !!!!!!!!
باید جلو سو استفاده و رانت خواری را گرفت
همه چیزو آزاد کنید و کار آ فرینی کنید
راه حل تولید و ملزمات ان هست
اگر تأثیر ندارد پس لطفا قیمت بنزین را کاهش دهید! خوب؟
همیشه نظرات کارشناسی آقایون درست بوده همیشه هم جواب داده به خاطر همینم طبق نظرات کارشناسی خودشون هر کاری دوست دارن میکنن اگر حرف بزنید بی سوادید!!!!!!!!!!!
سلام قیمت ها نسبت به قبل از عید 50 درصد یا بیشتر گران شده وبا گرانی بنزین تورم بالای 50 درصد را تجربه خواهیم کرد که کارشناسان اقتصادی باید نظر دهند.
تامردسخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد۰حتمالقب باهنرزیبنده ایشان است!!! البته باعرض معذرت ازآقای محمدرضاباهنر ۰ اگرگران کردن بنزین تاثیری روی تورم ندارد لامحاله گریه کردن نوزادهمسایه ما عامل موثردرایجادتورم است۰
گیریم امسال بنزینو گروون کردین.... اصلا میدونین چیکار میخواین بکنین ...

دولتی که راه حل مشکلاتو با گرون کردن و ایجاد تورم بخواد حل کنه .. وای بحال مردمش !!
نه نداره هنوز قیمت جدید بنزین اعلام نشده500 تومن رفته رو قیمت ماست 15% رفته رو قیمت کامپیوتر وموبایل سیب زمینی شده 3500 تومن و.......بس دیگه چقدر حرف مفت چقدر دروغ
آقا بکنش لیتری 100 هزار تومن. داخل تحمل ماست!!!
به گمانم این مسوول عزیز نه از کشوری دیگر که از کره ای دیگر در حال اداره کردن ایران است بابا کجایی هستی تو
اللهم عجل لوليك الفرج
حضرت حجت:براي فرج من خدا را بحق عمه ام زينب قسم بدهيد
چراكه فرج من فرج و گشايش در كار شيعيان است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی