بازدید 4458

آمریکا حق صادر نکردن ویزا برای ابوطالبی را ندارد

طبق قوانین و توافق نامه‌های بین‌المللی آمریکا چنین حقی ندارد که برای نماینده‌ای که از سوی یک کشور در سازمان ملل معرفی می‌شود، روادید صادر نکند.
کد خبر: ۳۹۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶ 14 April 2014
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصمیم کاخ سفید مبنی بر صادر نکردن ویزا برای ابوطالبی نماینده معرفی شده ایران در سازمان ملل را سخیف دانست و تاکید کرد که آمریکا طبق قوانین بین‌المللی حق چنین کاری را ندارد.

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به تصمیم کاخ سفید در مورد صادر نکردن ویزای ابوطالبی نماینده معرفی شده ایران در سازمان ملل گفت: طبق قوانین و توافق نامه‌های بین‌المللی آمریکا چنین حقی ندارد که برای نماینده‌ای که از سوی یک کشور در سازمان ملل معرفی می‌شود، روادید صادر نکند.

به گفته‌ی وی، تصمیم آمریکا خلاف تمامی ضوابط و کارکردهای نهادهای بین‌المللی است و قطعا نزد دولت‌ها و ملت‌های دیگر نیز محکوم می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سخیف دانستن تصمیم آمریکا گفت: آمریکا با داشتن خوی برتری طلبی و زیاده خواهی‌اش این تصمیم را گرفته است. آن هم تصمیمی که در حوزه‌ی اختیاراتش نیست و به نوعی تعیین تکلیف برای دیگران است.

جوکار ادامه داد: درست است که مقرسازمان ملل در خاک آمریکاست، اما آمریکایی‌ها حق ندارند به کشورهای دیگر فشار وارد کنند تا نماینده‌ی مورد قبول آمریکا را به سازمان ملل بفرستند.

وی با بیان اینکه نماینده ایران در سازمان ملل را باید دولت ایران قبول داشته باشد گفت: نماینده معرفی شده ایران در سازمان ملل، نماینده ایران است و نه آمریکا و اگر سازمان ملل با این مصوبه سنا برخورد نکند نشان می‌دهد که عملا این سازمان کارآمدی در عرصه‌ی بین‌المللی نداشته و سازمان بی طرفی نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم طرح اعتراض دولت از طریق دبیر کل سازمان ملل به این تصمیم کاخ سفید گفت: دولت جمهوری اسلامی باید اعتراض خود را به این اقدام آمریکا رسما اعلام کند و بر این موضوع نیز اصرار بورزد که نماینده‌ی معرفی شده‌اش در سازمان ملل شرکت کند.

جوکار تاکید کرد که دولت نباید در مقابل این چنین زیاده خواهی‌های آمریکا کوتاه آید، البته وزارت خارجه نیز مواضع خوبی اتخاذ کرده و اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز ضمن محکوم کردن حرکت آمریکایی‌ها بر مقاومت دولت تاکید دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی