بازدید 16467
اصل بودن هم ملاک بی خطر بودن دارو نیست؛

داروی ماهواره‌ای لاغری ۳ ایرانی را کشت

معاون وزیر بهداشت درباره فروش یک نوع از فرآورده‌های غیرمجاز ماهواره‌ای هشدار داد و گفت: متأسفانه در فروردین ماه سال 93، 3 نفر از هموطنانمان به‌دلیل مصرف فرآورده غیرمجاز (HERBAL SLIMING) جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۳۹۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵ 13 April 2014
پیشتر هم داروهای لاغری دیگری که نام تجاری متفاوتی داشتند، مشکلات بسیاری برای هموطنان‌مان به وجود آورده و مرگبار ظاهر شده بودند.

به  گزارش «تابناک»،رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در نخستین نشست خبری خود در سال 93، از مرگ سه تن از هموطنان‌مان در فروردین ماه جاری براثر مصرف داروی ماهواره‌ای لاغری با عنوان ( HERBAL SLIMING) خبر داد.

وی افزود: بر همین اساس سازمان غذا و دارو نسبت به مصرف این فرآورده غیرمجاز که از ماهواره‌ها برای لاغری تبلیغ می‌شود به مردم هشدار می‌دهد.

معاون وزیر در ادامه گفت: در این راستا کارشناسان سازمان غذا و دارو را به یکی از بیمارستان‌هایی که یکی از همین افراد مصرف کننده این فرآورده غیرمجاز لاغری بستر شده، اعزام کرده‌ایم تا این فرآورده غیرمجاز به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این‌گونه فرآورده‌ها و داروهایی که در ماهواره‌ها تبلیغ می‌شود به هیچ وجه مجوز وزارت بهداشت ندارد و به‌صورت قاچاق توزیع می‌شود.

این اتفاق تلخ در حالی رخ داده که پیشتر هم داروهای لاغری دیگری با نام تجاری مختلف، مشکلات بسیاری برای هموطنان‌مان به وجود آورده و مرگبار ظاهر شده بودند.

از جمله این داروها، فرآورده‌ای به نام اکسی‌الایت (oxyelite) بود که آذرماه سال گذشته خبرساز شد؛ دارویی که تولید آمریکا بود و برای کاهش وزن توصیه می‌شد اما موجب بروز 50 نارسایی کلیوی در کشور شد و معلوم شد که پیشتر، دستگاه قضایی آمریکا نیز دستور جمع‌آوری آن را صادر کرده است.

گفتنی است که برخی از این داروهای لاغری و کاهش وزن، ترکیباتی هستند که در باشگاه‌های بدن سازی به شهروندان توصیه می‌شوند و اغلب از طریق ماهواره تبلیغ و معرفی می‌شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶
مثل کرم حلزون اصل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
کرم حلزون هیچ ضرری برای بدن ندارد !!!!!!!
زیرا در واقع وازلین است که در قوطی کرم حلزون بفروش میرسد .
توزیع کنندگان آن را از روی شماره ی تلفن پیدا و قصاص نمایید تا عبرتی برای دیگران شود واین گونه جان انسان هارا به خطر نیاندازند
همه ميدانيم تمام تبليغات ماهوارهاي فقط عوام فريبي است. چرا وزارت ارتباطات تلفنهايي را كه به عنوان نماينده فروش اين گونه كالاهاي مرگبار است قطع نميكند ؟
که این طور .......
باعث تاسف است كه مردم براى لأغرى از دارو استفاده مى كنن و يا جراحى .
بهتر است از پياده روى و كم خورى كنن تا استفاده كردن از روش هاى غير منطقى.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
چشم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
چاق نیستی آخه. نشستی کنار گود و میگی لنگش کن
آیا با توجه به شماره حساب های بانکی و موبایل ها نمیشه اونها را پیدا و مجازات کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
جواب شما: میشه. "اگر" خواستنی در کار باشه
چرا وزارت بهداشت به داروخانه ها اعلام نمیکنه که اینها رو نفروشن؟؟
کرم حلزون که اون کلاهبرداری گسترده رو کرد برخورد کنید ماهواره جای خود
فقط ماهواره بينان استفاده ميكننده تا حالا اين اسامي فربينده را نشنيده بودم خودم هم وقت ندارم تلويزيون نگاه كنم چه برسد به ماهواره وقت تلف كن زندگي يعني كار و تفريح و ورزش
چند روز پیش تو شبکه جام جم برنامه خانه مهر هم داشتند تبلیغ یه داروی لاغری رو میکردند تعجبم از اینه که مسئول فروش دارو رو آورده بودند و هر چی دلش می خواست میگفت مجری هم تاییدش میکرد
اعدام کنید چون این هم نوعی قتل محسوب میشه
تازه فقط مرگ و میر توی آمارها اعلام میشه.
این داروها باعث مشکلات ریوی، کبدی، تب، آلرژی و حتی آسیب مغزی هم میشه و حتما باید مقررات سفت و سخت برای وارد و توزیع کننده های این داروها وضع بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست