بازدید 45759

جوشش بنزین مجانی از زمین در لرستان!

مردم روستای ریخان از توابع بخش معمولان پلدختر در ۴۰ کیلومتری جنوب شهرستان خرم‌آباد، با پی بردن به جوشش بنزین از زمینی در محدوده روستای خود چند روزی مفت و مجانی از آن استفاده، و حتی کسب درآمد کردند!
کد خبر: ۳۹۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۱ 12 April 2014
مردم روستای ریخان از توابع بخش معمولان پلدختر در ۴۰ کیلومتری جنوب شهرستان خرم‌آباد، با پی بردن به جوشش بنزین از زمینی در محدوده روستای خود چند روزی مفت و مجانی از آن استفاده، و حتی کسب درآمد کردند!

به گزارش جام جم، اهالی این روستا که بیش از 300 نفر جمعیت دارد، از بهمن ماه سال گذشته با یک چشمه بنزین در محدوده ای 100 متری مواجه می‌شوند اما بدون آن که به مسئولان اطلاع دهند، در این مدت هر آنچه در توان داشتند از این بنزین برداشت کرده، از آن کسب درآمد میکنند!

خط انتقال بنزین جنوب به شمال کشور در مسیر این روستا قرار دارد و به نقل از صد خبر، به دلیل فرسودگی، خطوط این مسیر دچار نشتی شده بوده که بر همین اساس، در فاصله حدود یک متری خط لوله اصلی بنزینها به خارج از زمین هدایت میشدند.

*به مسئولان مربوطه اطلاع‌رسانی شده است


امین آقامیرزایی یکی از اهالی این روستا در خرم‌آباد گفت: دی ماه سال گذشته مردم اهالی این روستا متوجه نشت بنزین در این محدوده شدند و بعد از چند روز توسط اهالی به مسئولان مربوطه اطلاع‌رسانی شد، اما تا چند روز گذشته هیچ‌گونه اقدامی انجام داده‌ نشد.
وی افزود: بنزینی که مردم از این چشمه جمع‌آوری کرده‌اند، به خاطر اینکه آب در آن است قابل استفاده نیست.

لازم به ذکر است، در گزارشی که از شبکه‌ سراسری صدا و سیما در این خصوص پخش شد، اهالی روستا اعلام کرده بودند بنزین جمع‌آوری شده را تاکنون لیتری 500 تومان در این مدت فروخته‌اند.

*آلودگی خاک و آب در منطقه ریخان


مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: به علت ترکیدگی و نشتی لوله بنزین در روستای ریخان لرستان شاهد محدوده وسیعی از آلودگی خاک و آب در این منطقه هستیم.

محمدحسین بازگیر یادآور شد: این نشتی باعث شده حدود 500 تا 600 متر طول در عرض 150 متر از خاک و آب این منطقه آلوده شود، اما هنوز برآورد خسارت نهایی اعلام نشده و تا روز شنبه اعلام می‌شود چون این نشتی در زیر زمین بوده و آثار مخرب خود را دیر نشان می‌دهد و همچنین این اتفاق به یک ماه قبل از سال 93 برمی‌گردد.

*خسارت نهایی بزودی اعلام می‌شود


بازگیر خاطرنشان کرد: در حال حاضر این نشتی ترمیم شده و کانالی بین رودخانه و این نشتی زده شده، تا از ورود آن به رودخانه جلوگیری شود.

مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: سال گذشته این دومین نشتی بوده که در این مسیر رخ داده که نشتی نخست در دره خزینه پلدختر بوده و نشتی دوم در روستای ریخان رخ داده است.
وی افزود: احتمال اینکه این نشتی به آب‌های زیرزمینی خسارت وارده کرده باشد، زیاد است و کارشناسان در حال بررسی موضوع هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم