بازدید 14338
۴

ادعاي هواپيماربايي و شناسايي سيگنال هاي جديد

کد خبر: ۳۹۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴ 10 April 2014
مسئول عمليات جست و جوي پرواز ام-اچ-۳۷۰ مالزي روز گذشته از شناسايي ۲سيگنال جديد مطابق با سيگنال هاي جعبه سياه اين هواپيما خبر داد، اين در حالي است که يک روزنامه روسي به نقل از برخي منابع امنيتي مدعي شده هواپيماي مالزيايي در نزديکي قندهار افغانستان فرود آمده است و مسافران آن در سلامت به سر مي برند.

به گزارش خراسان، روزنامه روسي «سکوفکسي کمسو موليتس» بدون ذکر نام منابع امنيتي مذکور نوشت: هواپيماي ناپديد شده مالزي اکنون در نزديکي قندهار و يکي از بال هاي آن شکسته است، اما همه مسافران آن زنده هستند.اين منبع مي افزايد: خوشبختانه همه مسافران زنده هستند، اما حال آن ها چندان خوب نيست.

 مسافران به ۷گروه تقسيم شده اند و تروريست هاي رباينده هواپيما احتمالا قصد دارند تا با آمريکايي ها و يا چيني ها وارد مذاکره شوند. به گفته يفجيني کازمينوف کارشناس فني هوانوردي، هواپيماي بوئينگ۷۷۷ مي تواند روي باندهاي خاکي با طول حدود ۲۰۰۰متر هم فرود آيد، هرچند چنين فرود اضطراري موجب تخريب برخي اجزاي هواپيما مي شود. اين ادعا در حالي مطرح شده که سازمان جهاني سلامت هوانوردي، مقامات تايلند، هند و پاکستان در ۲۱مارس گذشته اعلام کرده بودند که هواپيماي مالزي از آسمان کشورشان عبور نکرده است و رادارها عبور چنين هواپيمايي را ثبت نکرده اند.

دريافت سيگنال هاي جديد

مسئول عمليات جست و جوي پرواز ام-اچ-۳۷۰ مالزي ايرلاينز در اقيانوس هند روز گذشته اعلام کرد يک ناو استراليايي شرکت کننده در اين عمليات دو سيگنال جديد شناسايي کرده است که «مطابق» با سيگنال هاي جعبه هاي سياه است.

 آنگوس هوستون، گفت ناو استراليايي اوشن شيلد توانست اواخر بعدازظهر سه شنبه در دو نوبت سيگنال هايي را دريافت کند که مطابق سيگنال هاي جعبه هاي سياه است. به گزارش واحد مرکزي خبر، وي افزود: يکي از اين سيگنال ها ۵دقيقه و ۳۲ثانيه و ديگري حدود ۷دقيقه طول کشيد. اين سيگنال ها علاوه بر سيگنال هايي است که اوايل اين هفته در همان منطقه، در بيش از دو هزار کيلومتري سواحل پرت دريافت شد. به گزارش خبرگزاري فرانسه از پرت، ناوهاي مجهز به حسگرهاي هيدروفون پس از آن ديگر سيگنال هايي را دريافت نکردند و بيم آن مي رفت که ارسال سيگنال هاي جعبه هاي سياه اين هواپيماي بوئينگ (البته در صورتي که وجود آن ها در اين منطقه تأييد شود)، پس از انقضاي باتري هايشان که طول عمر آن ها ۳۰روز برآورد مي شود، متوقف شده باشد.

آنگوس هوستون خاطرنشان کرد: بررسي هاي انجام گرفته از دو پالس صوتي نخست به تاريخ شنبه پنجم آوريل نشان مي دهد که اين سيگنال ها با فرکانس هاي ارسالي جعبه هاي سياه مطابقت دارد.

وي با تأکيد بر اين که کارشناسان تصور مي کنند که اين سيگنال ها مطابق ويژگي هاي سيگنال هاي مربوط به دستگاه ضبط پارامترهاي پرواز (جعبه سياه) است، بار ديگر خواستار آن شد تا زماني که محل لاشه اين بوئينگ به طور رسمي تعيين نشده است، جانب احتياط رعايت شود.

 وي در پايان گفت: به کمک دريافت اين سيگنال ها در جنوب اقيانوس هند احتمالا موقعيت لاشه بوئينگ ۷۷۷ مالزي ايرلاينز ظرف چند روز آينده تعيين مي شود. مسئول عمليات جست و جوي هواپيماي ناپديد شده گفت: افزايش سيگنال هاي دريافتي توسط ناوها اجازه مي دهد تا منطقه جست و جو محدودتر شود و من اميدوارم ظرف چند روز آينده چيزي در اعماق دريا پيدا کنيم که مويد مقصد نهايي پرواز ام-اچ-۳۷۰ باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۴
اخه چرا درعصر ارتباطات وتکنولوزی که همه کاری امکان پذیر است دستگاه هائی روی هواپیما نصب نمی کنند که بتوان هوااپیما را درهرمکانی ردیابی کرد؟؟ توسط جی پی اس میتوان یک گوشی موبایل را درهرجای کره زمین پیدا کردن ولی هواپیمای به این بزرگی که تمام تجهیزات ردیابی و جی پی اس روی ان سوار است را نمیتوانند پیدا کنند؟؟؟ واقعا عچیبه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
کسی نیست جواب بده؟
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
عزیزم، هواپیمایی که سرعت حداقل 800 کیلومتردرساعت الی به بالا، در فاصله حداقل یک و نیم الی دو کیلومتر از زمین، اگر مشکلی در هواپیما به وجود بیاید، در ارتفاعات پایین دیگه رادار که سیستم اصلی ردیابی سرعتهای بالاست، از کار میافتند.
در ضمن جی پی اسی که هم شما می فرمایید، با برخورد یا مشکلات برقی، به راحتی از بین میرود.
حالا این برخورد و یا انفجار رو در ارتفاعات بالا، در نظر بگیرید...
فکر میکنم ردیابهای پیشرفته و استفاده از آنها، زمان بر هست. در ضمن، با احتمالات بالا، قضیه پیچیده تر میشود.
اين هوا پيما مثل يك سوزن است كه در يك كاهدان افتاده باشد، فعلا دارند دنبال كاهدان ميگردند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی