بازدید 23175

ادعای حمله به یک کشتی تجاری در تنگه هرمز

بخش نظارت بر کشتیرانی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مدعی شده به امروز یک کشتی تجاری در منطقه تنگه هرمز و در مسیر میان ایران و عمان حمله شده است. هنوز اخبار موثقی درباره عاملان این حمله و اهداف آن مخابره نشده و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.
کد خبر: ۳۸۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵ 30 March 2014
ادعای حمله به یک کشتی تجاری در تنگه هرمزبخش نظارت بر کشتیرانی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مدعی شده به امروز یک کشتی تجاری در منطقه تنگه هرمز و در مسیر میان ایران و عمان حمله شده است. هنوز اخبار موثقی درباره عاملان این حمله و اهداف آن مخابره نشده و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از «رویترز»، مرکز کشتیرانی ناتو اعلام کرده، گروهی از مهاجمان نا‌شناس، صبح امروز در منطقه تنگه هرمز به یک کشتی تجاری که در مسیر میان ایران و عمان قرار داشته، حمله کرده و به روی آن آتش گشوده‌اند.

بر پایه این گزارش، کشتی تجاری مذکور که هنوز هویت آن اعلام نشده، دو بار از فاصله نزدیک از سوی یک قایق تندرو که شش فرد مسلح به مسلسل در آن قرار داشته‌اند، مورد حمله قرار گرفته است. با این حال، به کشتی تجاری مذکور و خدمه آن آسیبی وارد نشده است.

رویترز اشاره می‌کند، هرچند دزدان دریایی سومالی معمولاً ‌مهاجمان به کشتی‌های تجاری شناخته می‌شوند، ‌محدوده فعالیت آن‌ها در خلیج عدن و حوزه دریایی سومالی است و تاکنون در تنگه هرمز فعالیتی از این گروه دیده نشده است.

حمله صبح امروز، در دهانه نزدیک به دریای عمان در تنگه هرمز اتفاق افتاده است. بنا بر اعلام ناتو، این حمله نود دقیقه پس از آن رخ داده که دو قایق تندرو که سرنشینان آن لباس نظامی بر تن داشتند، به یک کشتی تجاری دیگر در این منطقه نزدیک شده بودند.

در گزارش «ناتو» آمده است: «دو قایق تندرو‌ سبز رنگ که سه یا چهار تن با لباس نظامی در آن حضور داشته و به مسلسل مجهز بودند، تا ۱۵۰ متری کشتی نزدیک شده بودند. اندکی بعد، این دو قایق به سمت سواحل ایران تغییر مسیر دادند».

ناتو اشاره کرده که هیچ گلوله‌ای از سوی افراد ملبس به لباس نظامی شلیک نشده و قایق‌هایی که به سمت کشتی بعدی شلیک کرده‌اند، متفاوت بوده‌اند.

سخنگوی مرکز کشتیرانی ناتو اعلام کرده، این دو واقعه در دست بررسی است. به گفته وی، ملیت خدمه این کشتی، ‌هنوز مشخص نیست و همچنین معلوم نیست ‌این دو واقعه‌ با یکدیگر ارتباطی داشته‌اند یا خیر!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست