بازدید 13635
با برتری برابر هرتابرلین؛

بایرن‌مونیخ، سریع‌ترین قهرمانی بوندس‌لیگا را به‌ نام خود ثبت کرد+ویدئو

نوزده پیروزی پیاپی، فصل بدون شکست، تدوام فصل بدون شکست سال گذشته و ثبت ۵۲ بازی بدون شکست، بیست و چهارمین قهرمانی در بوندس‌لیگا و قهرمانی در فاصله هفت هفته تا پایان فصل، همه و همه بخشی از رکوردهای بایرن مونیخ در این فصل بود که شب گذشته، قهرمانی‌اش را در بوندس‌لیگا را به دست آورد.
کد خبر: ۳۸۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳ 26 March 2014
بایرن مونیخ سریع‌ترین قهرمانی بوندس‌لیگا را به‌نام خود ثبت کردهنوز در ماه مارس هستیم و باورایایی‌ها با پیروزی برابر هرتابرلین در المپیک برلین جشن قهرمانی بر پا کردند؛ آن هم در فصلی که رکوردهای فراوانی بر جای گذاشتند و توانستند، سریع‌ترین قهرمانی بوندس‌لیگا را هم به‌ نام خود سند بزنند و با اختلاف ۲۵ امتیازی نسبت به تیم دوم در فاصله هفت هفته تا پایان رقابت‌ها قهرمانی را جشن بگیرند.

به گزارش «تابناک»، در حالی که در آغاز این هفته، قرعه‌کشی لیگ قهرمانان انجام شد و قرعه بایرن مونیخ به‌ نام شیاطین سرخ درآمد، دو رقیب قدیمی ـ که یکی از زیبا‌ترین فینال‌های لیگ قهرمانان را برگزار کرده بودند ـ در یک شب دو سرانجام متفاوت را تجربه کردند؛ یکی در نخستین فصل حضور پپ گوآردیولای کبیر در فاصله نزدیک به دو ماه تا پایان رقابت‌ها قهرمان و دیگری در اولین فصل بدون حضور سر آلکس فرگوسن بزرگ با سه گل برابر همشهری‌اش تحقیر شد؛ رخدادی که موجب شد هولیگان‌های انگلیسی از هم اکنون تکلیف خود را برابر بایرن در لیگ قهرمانان بدانند و پلیس ضد شورش آلمان، خود را برای یک شب نا‌آرام در ماه آپریل آماده کند.

بنا بر این گزارش، همین دو هفته پیش بود که پس از پیروزی بایرن برابر آرسنال و در پی راهیابی این تیم به مرحله بعد لیگ قهرمانان فرانس بکن‌باوئر، اسطوره باشگاه بایرن، زبان به انتقاد از شیوه پپ گوآردیولا گشود و گفت: «روزی می‌رسد که بازیکنان در مقابل خط دروازه حریف هم پاسکاری می‌کنند. من فوتبال را طور دیگری می‌بینم؛ اگر موقعیتی برای شوت زنی در برابر یک دفاع فشرده دارید، این کار را انجام دهید. این کارآمد‌ترین روش است».
این را البته قیصری می‌گوید که سبک تهاجمی تیم فصل گذشته یوپ هاینکس را بیشتر می‌پسندید که سه جام پیاپی را برایشان به ارمغان آورد و با زدن هفت گل به بارسلونا، امپراتوری چند ساله این باشگاه را فرو ریخت.


اما پپ گواردیولا با آمدنش به بایرن، سبک خاص خود را هم به این باشگاه آورد؛ سبکی که هرچند به دلیل پاسکاری‌های فراوانش شاید چندان مورد پذیرش هواداران متعصب بایرن نباشد و به گفته آلمانی‌های مغرور بیشتر شبیه سبک بارسا باشد تا بایرن، ولی کمترین سودش برای این تیم همین بود که در فاصله هفت هفته تا پایان بوندسلیگا با یک اختلاف عجیب قهرمانی‌اش را جشن گرفت.

تیمی که در این فصل رقابت‌های بوندس‌لیگا در هیچ بازی نباخته و رکورد نوزده پیروزی پیاپی را هم به نام خود ثبت کرده است و در لیگ قهرمانان هم همه تیم‌ها برایش راه باز می‌کنند. همه این‌ها بخشی از تأثیر حضور گوآردیولایی است که خیلی‌ها گمان می‌کردند، بیرون از بارسا در جایی نتواند نتیجه بگیرد؛ اما دیدند که گوآردیولا، نه تنها توانست نخستین قهرمانی را در اولین حضورش در آلمان جشن بگیرد که به زعم بسیاری از کار‌شناسان، توانایی تکرار تریپل سال گذشته را هم دارد و از هم اکنون آن‌ها را حداقل مدعی سه قهرمانی می‌دانند.

خود گوآردیولا بر این باور است که بایرن او از بایرن سال گذشته قدرتمند‌تر است؛ این نکته را شاید در پاسخ به بکن‌باوئری می‌گوید که دو هفته پیش، او تیمش را کسل کننده خوانده بود.

بایرن سال‌ گذشته هاینکس در فاصله شش هفته مانده به پایان رقابت‌ها و با ده پیروزی پیاپی، قهرمانی را جشن گرفته بود و حالا یاران گوآردیولا با ثبت قهرمانی در فاصله هفتمین هفته مانده تا پایان رقابت‌ها و یا نوزده پیروزی متوالی رکورد جدیدتری بر جای گذاشته‌اند.

گوآردیولا پس از قهرمانی تیمش گفت: «از کاری که انجام دادیم، راضی هستم. این عنوانی دیگر برای باشگاه و این مهم است. ما یک فصل بزرگ را گذرانده ایم و باید از آن لذت ببریم. بوندس لیگا برای ما مانند نان و کره است. برای کسب عناوین دیگر، شما کافی است چهار یا پنج بازی را ببرید تا به فینال برسید؛ اما لیگ متفاوت است و باید هر هفته سخت کار کنید. اگر شما دیده باشید که چگونه بازیکنان زیر نظر هاینکس در فصل گذشته تلاش کرده‌اند، آن‌ها حتی در این فصل به دلیل تلاش‌های بیشتر بهتر هم شده‌اند».
 
بایرن مونیخ در فصل جاری بوندس لیگا تاکنون ۷۷ امتیاز از ۲۷ بازی به دست آورده که از این دیدار‌ها، ۲۵ مسابقه را برده، دو بازی به تساوی کشیده شده و هیچ باختی تاکنون نداشته و در هفته بیست و هفتم با ۲۵ امتیاز اختلاف از تیم دوم جدول بورسیا دورتموند پیش است.

کار‌شناسان پیش بینی می‌کنند که بایرن مونیخ امسال نیز همچون سال گذشته، هر سه جام معتبر فوتبال در آلمان و اروپا را از آن خود کند و برای سال‌های متمادی، هیچ تیمی دیگر نخواهد توانست، قهرمانی در بوندس لیگا را از چنگ بایرنی‌ها به در آورد.

گزارش بازی

بنا بر پیش بینی‌ها، بازی با برتری بایرنی‌ها آغاز شد و این تیم خیلی زود توانست به گل نخست برسد. پاس عرضی توماس مولر پس از برخود به مدافعین هرتا پشت شش قدم به کروس رسید و او با ضربه‌ای مطمئن، توپ را از زیر پاهای کرافت به گل اول بازی تبدیل کرد.

در ادامه بایرن فشار خود را روی دروازه هرتا بیشتر کرد و به گل دوم هم دست یافت. فیلیپ لام که در موقعیت سانتر قرار داشت، با یک پاس به عقب، توپ را به شواینی رساند و سانتر دقیق و نرم شواینی را گوتسه از چند قدمی دروازه تبدیل به گل دوم بایرن کرد.

در سی دقیقه پایانی نیمه نخست، بایرن حاکم بازی بود و توانست چندین موقعیت جدی روی دروازه هرتابرلین خلق کند، ولی بازیکنان این تیم موفق به گلزنی دوباره نشدند.

نیمه دوم هم با برتری کامل بایرنی‌ها همراه بود و توانستند به خوبی بازی را کنترل کنند و اجازه خودنمایی به یاران لوهوکای ندادند، ولی در ادامه میزبان یکی از گل‌ها را جبران کرد. رافینیا مرتکب خطای پنالتی شد و آدریان راموس ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد؛ اما این پایان کار نبود. همکاری گوتسه و ریبری از میانه میدان شروع شد و گوتسه پس از جای گذاشتن مدافع هرتا، توپ را به ریبری رساند و او با ضربه چیپ زیبا، گل سوم بایرن را به ثمر رساند تا باواریایی‌ها هفت هفته مانده به پایان بوندسلیگا قهرمان شوند.


دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار