بازدید 5177

اتحادیه اروپا به دنبال کاهش نیاز به انرژی روسیه

کد خبر: ۳۸۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۷ 18 March 2014
 وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد، اتحادیه اروپا مذاکرات و رایزنی ها در خصوص لزوم کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه را آغاز کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس امروز دوشنبه پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در شهر بروکسل تصریح کرد، ما امروز مذاکراتی را برای کاهش وابستگی اروپا به انرژی روسیه در بلندمدت آغاز کرده ایم. اظهارات هیگ در حالی است که اروپا یک چهارم گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد می کند. تنش در روابط روسیه و اوکراین طی سال های اخیر بارها موجب قطع جریان صادرات گاز مسکو به کیف شده و این مساله مشترکان گاز در کشورهای اروپایی را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

بر اساس این گزارش وزیر خارجه انگلیس همچنین افزود، نام های بیشتری به فهرست 21 نفره مقام های روسی و اوکراینی که با تحریم های اتحادیه اروپا روبرو می شوند، افزوده خواهد شد. وی گفت، افق و دورنمای تحریم های آتی بستگی به نوع رفتار و اقدام روسیه در قبال پیوستن کریمه به خاک این کشور خواهد داشت.مردم کریمه در همه پرسی روز یکشنبه با اکثریت قاطع آرا خواستار جدا شدن این منطقه از اوکراین و پیوستن به روسیه شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی