بازدید 26574
۶
بیژن حاج محمدرضا در گفت‌وگو با «تابناک»:

جواب ما را ندادند، مصاحبه‌ها هم از صدا و سیما پخش نشد!

... ۳۰۰ بار با دفتر معاون وزیر تماس گرفتیم؛ اما ایشان در یک اظهار‌نظر جالب گفته ‌که از موضوع تجمع بی‌اطلاع است! نیازی به این نیست که جایگاه‌داران، ‌‌جایگاه‌ها را تعطیل‌ کنند. با این روشی که شرکت ملی پخش در پیش گرفته، جایگاه‌ها یک به یک تعطیل خواهند شد.‌
کد خبر: ۳۸۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰ 16 March 2014
جواب ما را ندادند، مصاحبه ها هم پخش نشد!روز گذشته در پی اعتراض جایگاه‌داران سوخت در برابر ساختمان اصلی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی کشور اینگونه عنوان شده بود که جایگاه‌داران در مقابله با فشارهای شرکت ملی پخش و رسیدگی نکردن به مشکلات آنها، اقدام به تعطیلی جایگاه ‌های سوخت خواهند کرد.

به گزارش «تابناک»، این در حالی بود که پیش از این به گفته بیژن حاج محمدرضا، رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت بر اثر فشار اقتصادی وارده به جایگاه‌داران از سوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تا کنون دوازده جایگاه سوخت ‌به تعطیلی کشیده شده است.

اما روز گذشته، تجمع اعتراضی جایگاه‌داران در مقابل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی به گونه‌ای ناباورانه به پایان رسیده است. آنگونه که بیژن حاج محمدرضا می‌گوید، حتی دوربین صدا و سیما نیز در این تجمع اعتراضی حضور یافته، ولی مصاحبه‌ها هرگز پخش نشده است.

حاج محمدرضا در گفت‌وگو با «تابناک» عنوان کرد: ما دیروز تا ساعت سه و نیم بعد‌از‌ظهر در‌گیر این تجمع بودیم. چند‌ین سال پیاپی است که جایگاه‌داران صورت‌های خرید خود را بنا بر بارنامه تحویل شرکت می‌دهند؛ اما اکنون آقایان یکسری ابهامات جدید درست کرده‌اند‌ و مثلا می‌گویند که در فلان زمان، جایگاه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را به حساب شرکت واریز نکرده است. این در حالی است که نگاه به صورت‌های مالی آن جایگاه، نشان می‌دهد که در آن تاریخ این جایگاه، ۲۰۰ میلیون تومان خرید داشته است!

وی ادامه داد: جالب آنجاست که شرکت ملی این پول را هم نقدا از جایگاه‌داران می‌خواهد. پرسش ما این است که حتی اگر دعوی شرکت درست باشد، در این موقع از سال این مبلغ پول نقد از کجا باید تأمین شود؟

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت گفت: اکنون از جمیع جهات بر جایگاه‌داران فشارهای سیاسی و اقتصادی وارد می‌کنند. دیروز قرار ‌بود ‌‌با آقایان جلسه‌ای داشته باشیم و مشکلات خود را برای ایشان تشریح کنیم و قرار را بر این بگذاریم که مبالغ را از کار‌مزد جایگاه‌داران کسر کنند. حتی نامه‌نگاری هم در این باره شد، ولی آقایان تأکید دارند که مبالغ باید ‌نقدی واریز شود و بر همین اساس اکنون دوازده جایگاه را در کمربندی تهران به تعطیلی کشانده‌اند.

وی افزود: مشکلات را به مدیر عامل شرکت منتقل کردیم؛ اما ایشان و همکارانشان ایرادات بنی اسرائیلی می‌گیرند. روز گذشته ساعت ۱۰ برای جلسه رفتیم اما به یکباره برخی از جایگاه‌داران رسیدند که ایشان را به جلسه بردند. ما هم صورت‌جلسه‌ای تهیه کردیم که به امضای ۱۵۰ جایگاه‌دار رسید. حتی با حضور خبرنگاران صدا و سیما مصاحبه‌هایی گرفته شد. اما وقتی نمایندگان از جلسه با آقایان برگشتند، دیدیم تغییر موضع داده‌اند و ما ماندیم و مصاحبه‌ها هم هرگز پخش نشد.

حاج محمدرضا در خصوص مشکلات جایگاه‌داران گفت: مصوبه شورای اقتصاد برای افزایش کارمزد جایگاه‌داران با مصوبه مجلس شورای اسلامی مغایرت دارد و در حالی که مجلس دریافت حق‌العمل را با درصدی مشخص از بهای سوخت که تعیین آن به عهده شورای اقتصاد است با کارمزد جایگزین کرده، ‌اکنون شورای اقتصاد مصوبه‌ای برای افزایش کارمزد تصویب نموده ‌که هیچ کمکی به جایگاه‌داران نمی‌کند. حتی ما پیشنهاد کردیم که بر پایه هزینه هر جایگاه این کارمزد و حق‌العمل تعیین شود؛ اما هیچ کس پاسخ ما را نمی‌دهد!

وی ادامه داد: اکنون با جرایم سنگین، تعطیلی‌های مداوم و متوا‌تر، اکاذیب و قراردادهای مغایر با قانون، سعی بر آن دارند که فشارهای زیادی را بر جایگاه‌داران وارد کنند. شرکت ملی پخش عملا کار سه قوه را انجام می‌دهد، هم خود می‌برد و هم می‌دوزد. دیروز سیصد بار با دفتر معاون وزیر تماس گرفتیم؛ اما ایشان در یک اظهار‌نظر جالب گفته‌ که از موضوع تجمع بی‌اطلاع است!

حاج محمدرضا گفت: امروز هم قرار است، رؤسای جایگاه‌های تعطیل شده را بنشانیم و با آن‌ها جلسه‌ای داشته باشیم تا مشکلات آن‌ها را حل و فصل کنیم.

وی در خصوص تهدید به تعطیلی جایگاه‌ها در صورت عدم رفع مشکلات گفت: اصلا نیازی به این نیست که جایگاه‌داران اقدام به تعطیلی جایگاه‌ها کنند. با این روشی که شرکت ملی پخش در پیش گرفته است، جایگاه‌ها یک به یک تعطیل خواهند شد و خود شرکت ملی پخش اقدام به این کار خواهد کرد!

گفتنی است، روز گذشته تجمع اعتراضی جایگاه‌داران در مقابل شرکت ملی پخش در حالی صورت گرفت که در آن جایگاه‌داران سوخت تهدید کرده بودند که در صورت عدم رفع مشکلات جایگاه‌های سوخت در تعطیلات نوروز تعطیل خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۶
باید یک سری جایگاه های خصوصی بخصوص در شمال شهر راه اندازی شود. چون در همه کشورها خود شرکتهای نفتی و پالایشگاه ها جایگاه می زنند.
به علت ضعف كنترل شركت نفت پولهارا برده اند حالا براي پس دادن شرط وشروط مي آورند بهتراست مجوزشان باطل گردد
کار درستی کردن.
این ازوضعیت داخلی پرسنل پالایش وپخش که همه چیز رابه امیدخدارها کرده اند(مخصوصا پالایشگاه ها) این هم از وضعیت جایگاه ها راستی کجا خوب داره کارمی کنه چراهیچ کس راضی نیست
چه عجب بلاخره حرفی زده شد
بابا تعطیل بشه ،آب حوض داخل باک می ریزیم تاهوا هم ]لوده نشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی