بازدید 33089
وعده شهرداری برای رفع مشکلی که از سر و کول شهر بالا می‌رود؛

شش ماه دیگر تهران موش‌های میلیونی‌اش را نخواهد داشت؟!

اگر روزگاری موش‌ها در طول شب خیابان‌ها را به قرق خود در‌می‌آوردند، حالا دیگر اینقدر شمارشان زیاد و جسارتشان افزون شده که شاید ‌روزانه نیز‌ هنگام قدم زدن در خیابان‌های پایتخت با دیدن موشی که چند قدم با شما فاصله ندارد، شگفت‌زده شده یا حتی بترسید؛ اینجاست که دیگر ناقل بودن موش‌ها به اولویت‌های پایین‌تر سقوط کرده و مسائلی چون وجهه شهر اولویت بالاتری پیدا می‌کند.
کد خبر: ۳۸۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۱ 12 March 2014
آخرین باری که برای زدودن موش از تهران تلاش شد، اواخر بهمن ماه سال گذشته بود که عده‌ای تفنگ به دست شبانه در خیابان‌های شهر راه افتاده بودند و موش می‌کشتند و البته چندان توفیقی هم نداشتند تا نتیجه این شود که نهاد مبارزه با این آفت شهرنشینی تغییر کند!

به گزارش «تابناک»، اگر روزگاری موش‌ها در طول شب خیابان‌ها را به قرق خود در‌می‌آوردند و در جوی آب جست‌و‌خیز می‌کردند، حالا دیگر اینقدر تعدادشان زیاد و جسارتشان افزون شده که
شاید در ‌روز نیز‌ هنگام قدم زدن در خیابان‌های پایتخت با دیدن موشی که چند قدم با شما فاصله ندارد، شگفت‌زده شده یا حتی بترسید.

اکنون دیگر این حقیقت علمی که موش‌ها ناقل ده‌ها بیماری هستند، نیست که اولویت مبارزه با این جوندگان را تعیین می‌کند، بلکه وجهه شهر و ترس از اینکه موش‌ها تا چند سال دیگر از سر و کول مردم بالا بروند است که نخستین ضرورت مبارزه با این آفت زندگی شهرنشینی مدرن را تعیین می‌کند.

شش ماه دیگر تهران موش‌های میلیونی‌اش را نخواهد داشت؟!

موش‌های تهران چند میلیون هستند؟

اینکه آمار دقیقی از شمار موش‌های پایتخت نباشد، با توجه به گستردگی شهر به نظر موضوعی پذیرفته است؛ اما تفاوت آمار ارائه شده به اندازه‌ای است که به نوعی می‌طلبد نخست برآورد‌ درستی از ‌شمار این جانواران داشته باشیم و پس از آن برای نابودی‌شان برنامه‌ریزی کرده و دست به کار شویم.

چندی پیش از اسماعیل کهرم، مشاور رئیس سازمان محیط ‌زیست، سخنانی در این باره ‌گفت که واکنش‌های گوناگونی به دنبال داشت. وی شمار این جوندگان را سی میلیون قطعه ذکر کرد تا بسیاری را شگفت‌زده کند.

خوب که به آمار مشاورِ معاون رئیس جمهور دقیق می‌شویم، درخواهیم یافت که این آمار عجیب و به باور منتقدان، اغراق شده، ریشه در آماری دارد که چند سال پیش شهرداری تهران ارائه کرده و بر پایه سرشماری محدودی که انجام شده بود، شمار موش‌ها را سه برابر مردم تهران برآورد کرده بودند.

بنابراین، می‌توان به سادگی ‌جمعیت ده میلیونی تهران را ضربدر سه کرد و تخمین زد که آمار موش‌های ساکن در پایتخت، نزدیک سی میلیون باشد.

از آمار دکتر کهرم عجیب‌تر، آماری است که چندی پیش دبیر علمی کنفرانس ملی مدیریت بحران اعلام کرد‌. پرویز پیران در این باره گفت: در سال‌های گذشته، بیش از ۲۰ میلیون موش از هفت نوع و‌ نژاد در تهران زندگی می‌کردند که هم‌اکنون ‌تصاعدی این تعداد به ۶۰ میلیون موش رسیده است.

البته مسئولان شهرداری این آمار را اغراق شده می‌دانند و بر این باور‌ند که تهران یا بین دو تا سه میلیون موش دارد و یا حدود پنج تا هفت میلیون؛ آماری که هیچ کدام توسط نهاد متولی مقابله با این پدیده نامطلوب همراه با زندگی امروز شهرنشینی تهیه و اعلام نشده و چه بسا مورد تأیید ایشان نباشد.

شش ماه دیگر تهران موش‌های میلیونی‌اش را نخواهد داشت؟!

وعده شش ماهه مسئول جدید برای رفع معضل موش های میلیونی

آنچه از آمار ارائه شده درباره موش‌های پایتخت می‌توان دریافت، میلیونی بودن شمار این جوندگان است که کار مقابله با آن‌ها را دشوار می‌کند؛ هرچند رضا قدیمی معتقد است که تعدادشان کنترل شده است و فعالیت‌های آتی شهرداری برای رفع مشکل صورت می‌گیرد، نه مهار جمعیت موش‌ها.

«لانه موش‌های شهر را تخریب می‌کنیم و ظرف شش ماه مشکل موش در تهران حل خواهد شد و مردم به خوبی این موضوع را حس می‌کنند»؛ این وعده را مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران می‌دهد که نهاد زیر مجموعه‌اش به تازگی با تصمیم شورای شهر تهران، مسئول مبارزه با موش‌ها شده است.

قدیمی در ادامه با ضرورت به‌کارگیری روش‌های علمی در این مسیر، به همکاری با دانشگاه‌های معتبر کشور و حتی خارج از کشور اشاره کرده و روش کار را این گونه شرح می‌دهد: باید پناهگاه‌های موش‌ها گرفته شود؛ زمانی که پناهگاهی آن‌ها را تخریب کنیم، ‌مقطعی تهاجم آن‌ها بیشتر می‌شود، ولی پس از آنکه به روی زمین آمدند، با روش‌های شیمیایی و فیزیکی آن‌ها را از بین می‌بریم؛ افزون بر این تله‌های چسبی را در اختیار شهروندان می‌گذاریم تا در بحث مبارزه با این جانور‌ مضر به شهرداری کمک کنند.

وی می‌افزاید: 30 درصد مبارزه با این جانداران فیزیکی است و ۷۰ درصد بقیه موضوع غذا و آب است که باید از دسترس آنها خارج شود؛ برای نمونه، فست فود‌ها از جمله مراکزی هستند که موش‌ها تغذیه خود را در این اماکن انجام می‌دهند؛ برای این کار از روش‌های تلفیقی اصلاح گذرگاه‌ها، ارتقای آموزش شهروندی، برخوردهای فیزیکی و شیمیایی در سطح شهر تهران استفاده می‌کنیم و مهم‌ترین این کارها، بحث آموزش شهروندان است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران در ادامه با اشاره به زاد و ولد این جانوران در روزهای پایانی سال اشاره کرده و می‌گوید: ۶۰۰ تن برای مبارزه با این جانداران به صورت اکیپ‌های ویژه فعال خواهند بود و علاوه بر آن، برنامه ویژه‌ای به این منظور تدارک دیده‌ایم که در یک ماه آینده آغاز خواهیم کرد؛ امیدواریم در آغاز سال جدید وضعیت بهتری ایجا‌د شود.

شش ماه دیگر تهران موش‌های میلیونی‌اش را نخواهد داشت؟!

چون مقابله با موش کار ستادی نبود، این تصمیم گرفته شده است

رحمت‌الله حافظی، نماینده مردم تهران در شورای شهر که پیشتر نسبت به هزینه‌های صورت گرفته در شهرداری برای مقابله با موش‌ها و بازده اندک این اقدامات انتقادات شدیدی کرده و هزینه کشتن هر موش در روش به کار گرفته شده را ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرده بود، در این باره به «تابناک» می‌گوید: برای نابودی موش‌ها دیگر روش‌های سنتی پاسخگو نیست و باید روش‌های جدیدی ‌به کار گرفت؛ بنابراین و با توجه به ماهیت ستاد محیط زیست شهرداری که «ستادی» است، کار مقابله با این جانوران به ساماندهی مشاغل سپرده شد که «عملیاتی» است و می‌تواند در حل مشکل راهگشا باشد.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران درباره آمار موش‌های ساکن پایتخت گفت: آمارهایی که ارائه می‌شوند، هیچ کدام قابل اتکا نیستند و آمار رسمی در این باره نداریم. تنها نمونه‌گیری در برخی نقاط شهر شده و بنا بر آن، ‌می‌توان بر‌آوردی کرد که ‌شمار موش‌های تهران را می‌توان چند میلیون دانست که تاکنون هزینه‌ها‌ برای از بین بردن آن‌ها بی‌فایده بوده است.

وی می‌افزاید: آنچه امروز ما در فرآیند نابودی حیوانات موذی از جمله موش‌ها با آن روبه‌رو هستیم، همکاری نکردن مردم است، چراکه سم‌گذاری و تله‌گذاری با هزینه بسیار صورت می‌گیرد؛ اما شهروندان بدون توجه به این موارد، با ریختن مواد غذایی همچون کاهو و سبزیجات و میوه‌جات اثر این سم را از بین می‌برند.

بدین ترتیب درخواهیم یافت، ‌آنچه در مقابله با آمار روز‌افزون و نگران کننده موش‌ها مهم‌تر از هر چیزی است، نه جمعیت و آمار دقیق این جانوران، که لزوم مقابله کامل با آن‌ها از طرف مسئولان و یاری شهروندان با ایشان است؛ اتفاقی که بخشی از آن با قدرت آغاز شده و مدیر مربوطه با شهامت، وعده شش ماهه برای آن تعیین می‌کند؛ اما بخش دوم آن معلوم نیست چه هنگامی محقق خواهد شد؛ بخشی که اگر دیگر نهاد‌ها و رسانه ملی نقش خود را به خوبی ایفا کنند، چه بسا همراهی شهروندان را به همراه داشته و اثرگذاری کار را تشدید کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۸۱
موش های تهران هر سال بزرگتر و چاق تر از پارسال !
پاسخ ها
صادق کرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
سلام نمیشه با چین قرارداد ببندیم تا مثل سگ و گربه و لاک پشت و...سایر موارد بیاییند اینهارا بخورند؟؟البته نگرانم مازاد مصرفشونو کنسرو شده برای ما بفرستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
خانه اینجانب در فاز 3 شهرک غرب است . چند شب پیش از صدای خش خش بیدار شده و متوجه شدم که صدا از راه فاضلاب زیر دستشویی است. شیر آب را باز کردم اما راه آب گرفته بود. بعد از چند دقیقه لوله فاضلاب زیر دستشویی خود بخود و بر اثر فشار از قسمت سیفون جدا شد و جسد یک موش که در لوله گیر کرده بود و ظاهرا" بر اثر خفگی مرده بود در آن قرار داشت.

موشها در فاضلاب ها رشد و تکثیر می کنند. شهرداری باید با همکاری با شرکت آب و فاضلاب مبارزه با موش را از فاضلاب های شهر شروع کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
تنها راه از بین بردن موشها استفاده از خودشون هس. به این صورت که نوعی سم را به خورد آنها داد که دیگر موشها با خوردن لاشه موش مسموم، مسموم شده و از بین بروند. حتما راهی از این قبیل وجود دارد. یادم هست که سالها پیش برای از بین بردن سوسک از چنین موادی استفاده میشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
چاق و بزرگتر بودن اونا نشانه سلامت و رعايت بهداشت موشهاست.
هیچ حیوان گوشتخواری این موش ها را شکار نمیکنه !
احتمالا می دونند این موشها چه طعمی دارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
فعلا که هیچ حیوان گوشتخواری جرأت نمیکنه به اینها حمله بکنه، چه برسه بخوره شون!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
سینا جان قبلا گربه ها اینکارو میکردند و مارها .اما ما انسان ها یکی رو از بین می بریم بدون توجه به چرخه های بعدی که با از بین بردن اون بهم می ریزند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
ممنون از راه حل نبوغ امیزت
من ترجیح میدم موش از سروکولم بالا بره تا مار تو خیابون برا خودش بگرده
ناشناس
| Qatar |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
آقا من موندم شما چطوری فهمیدی طعمش چیه؟
پیشنهاد من اینه که موشها رو در بسته بندی های قشنگ به چین صادر کنیم. هم اونا با علاقه فراوان موش صادر شده می خورند و هم درآمد زایی میشه ! دعامون هم میکنند.
پاسخ ها
؟؟؟
| Spain |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
مگه چینیا موشم میخورن؟؟؟!!!این دیگه شاهکاره! ای حالم بد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
پيشنهاد بسيار جالبي بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
عزیز جان اون سوسک و موشی که چینی ها می خورند کاملا توی محیط های بهداشتی پرورش یافتند
کاش سرشماری میکردین انقد مردم سردرگم نمیشدن
فقط مثل آدم موشها رو از بین ببرید از روشهای خشونت آمیز استفاده نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
موافيد يك بيانيه صادر كنيم و ازشون بخواهيم خودشان از شهرمان بروند.
چند تا از این موشها رو هم نگه دارین نسلشون رو کامل از بین نبرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
بسيار خنديدم
آقا بالاخره این موشها هم جز جونده های خداوند هستن از روشهای بی رحمانه برای نابودی استفاده نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
همه چیمون جوره این ناجوره، این همه حیوون بی گناه و نه تنها هیچ ضرری برای ما نداشتن این همه هم مفید بودن، زدن همه رو به بدترین شکل کشتند حالا شما دلت برای این موشها میسوزه
ناشناس اول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
این که دلیل نمیشه.کلاً خشونت خوب نیست.
رادیو ایران بعد از اخبار 8 صبح فکر کنم روز شنبه یه گزارش جالبی پخش کرد که اخیرا یک مخترع ایرانی دستگاهی را اختراع کرده که ذر چند جا از جمله روستای نجف اباد خراسان کا رکرده و بسیار موفق بوده فرماندار اونجا میگفت 70 درصد موشها از بین رفتند
واقعا سوال اینه اگه این دستگاه اینقدر موثره چرا از اون استفاده نمیکنند ومردم را از شر این موشها خلاص نمیکنند امیدوارم یه مسولی این مطلب ر بخونه وجواب بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
دستگاهی نداریم که موش هارو بکشه. فقط میشه با امواج ماورا صوت موش هارو شدیدا فراری داد. که اون هم اثرهایی رو گربه ها و شگ ها و پشه ها داره و اون هارو عصبی میکنه. رو انسان هم تاثیر ناچیزی داره. تو اروپا ممنوع هست استفاده از این دستگاها چون آزار حیوانی حساب میشه و اینکه میگن اگه انسان تو تشعشع این امواج باشه ممکنه مشکلات مغزی پیدا کنه. البته اثبات نشده.
دعا کنید این راهکار جواب بده وگرنه ما هم مثل اون روستا هه باید شهرمون رو عوض کنیم بریم جای دیگه
موش ها موجودات بسیار باهوشی هستند.
هنوز در کشور های دیگر هم نتوانسته اند راهی برای موش های شهری پیدا کنند. چون تابحال از هر روشی که استفاده کرده اند موش ها بر انسان ها پیروز شده اند.

جالب اینجاست که این موشهایی که ما می بینیم به قول معروف موش های ضعیفشون هستند که خودشون رو نشان می دهند.

مثلا اگر بخواهیم سم در غذایشان ریخته انها ابتدا چند موش را مامور می کنند تا ان غذا را بخورند و روزها صبر می کنند تا اگر انها نمردند عده ای دیگر از غذا بخورند.
پاسخ ها
نفس آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
برنامه کودک زیاد میبینیا . . .!!!!!
سنگ بزرگ نشونه نزدنه. حتما که تا 6 ماه دیگه پروژه تمومه
پس گربه ها چی کارن؟
پاسخ ها
نفس آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
زمان قدیم گربه بودن . . . الان پیشی شدن !!!!
برای کشتن موشها یک روش دیگه هم وجود داره که تخصص این گروه ویژه هست که همه می شناسند.
اول از تخصص آنها بگم که:
1- بی رحم هستند
2- از کشتن لذت می برند
3- از انواع مختلف روش های کشتن استفاده می کنند.
4- برای کشتن از هم پیشی می گیرند.
5 -دوره های آموزشی سخت کشتن می بینند.
6 -و مهمتر از همه جیگر جنازه ها ی شان را می خورند.
تونستید حدس بزنید. ؟؟؟
آفرین به هوشتان درست حدس زدید . بله وهابی ها و سلفی های عزیز سوریه که فوقالعاده اعتقاد به کشتن دارند. بر همین اساس شهرداری تهران می تونه یک اکیپ از گروه مذاکره کننده خودشو به عربستان سعودی بفرسته تا با چند تن از این علمای سلفی صحبتی بشه تا آنها فتوای جدیدی با عنوان (جهاد الموشی فی تهران) صادر کنند تا در عرض یک روز نسل این موش ها منقرض بشه.
وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
چقدر تو با مزه ای....نمکدون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
از اونایی؟
اخه از ایرانی ها متنفرن و دلشون میخواهد همه ماها رو زنده زنده بخورن
گندم رو كي مي خوره؟
گندمو موشه مي خوره.
موشه را كي مي خوره؟
موشه و گندم. گندم گل گندم اي خدا. ...

طبيعتي كه ما با ساختن ساختمان نابود كرده ايم بر اساس زنجيره غذايي درنده و طعمه اداره مي شد.
در حومه شهر شيكاگو در حدود دوهزار شغال زندگي مي كنند. شاغالها به نظر مي رسند كه توانسته اند ، ادامه زندگي و بقا را در كنار حومه شهرهاي بزرگ و مردم را به راحتي قبول كنند. شغال درنده موش است در زنجيره غذايي. به علت پوزه دراز ،و ناخنهاي تيز ، شغال مي تواند خاك را جابجا كند تا به موش در سوراخش برسد. براي اينكه شغال را بشود در تهران رها كرد بايد چهار دندان جلويش را از تيزي كوتاه كرد ولي كه بتواند با انها بگيرد و با دندان هاي عقبي بجود. شغال براي بچه هاي كوچك خطرناك است ولي اگر غذايش فقط موش بشود شايد بتوان از شغال به عنوان درنده طبيعي بر عليه طعمه اي مانند موش استفاده شود. شغال هاي رها شده در تهران بايد گردنبند پيدا شدن به گردن داشته باشند. شغال ها را مي توان از نوع كوچكتر پرورش داد. و انها را عقيم كرد كه بي اندازه رشد نكنند. يك راه ديگر جلوگيري از موش در بقيه دنيا اين است كه بسياري از موشهاي ماده را گرفته اند و ان ها را عقيم مي كنند كه در صد توليد مثل كمتر شود. در مثال ديگر. استانبول هم شهري است به شلوغي تهران . در اين شهر تعداد زيادي گربه ديده مي شود. ومردم استانبول گربه را به موش ترجيح مي دهند. چون گربه فضله خود را در خاك پنهان مي كند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
خدا شفات بده
تهرانی موش نخوردت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
نه شهرستانی مواظبیم
چند روز پیش سیم ماشین ما را کنار خیابان موشها جویده بودند.
فک کنم این موشا تو اختلاس های کلان دست دارن!
خیال موش راحته
چون شهر دار ی با تمام توان مشغول بنر نویسیه
شهرداری متاسفانه درقبال موشها بسیارسهل انگاری کرده ست امیدوارم جبران کنند
خوب قبل از اینکه موش ها رو از بین ببریم ببینیم فواید اونها برای شهر چی هست شاید با از بین رفتن اونها یا کم شدنشون مشکلات دیگری به سراغ این شهر بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
واقعاً نیاز به بررسی است.
تواداره ما موش زیاد بود یه شخصی اومد یه دارو گذاشت و موشها خوردند و چون تشنه می شدند می رفتند در فاضلاب آب بخورند و همانجا پیر می شدند و دیگر نمی توانستند بیایند بالا و می مردند.
آخه به این بندگان خدا چی کاردارید بزارید زندگیشونو کنند تقصیر خودشون نبوده که موش شدند
بهترین روش نابودی موشها، عقیم کردن اونهاست.بهتره از طعمه های محتوی مواد عقیم کننده استفاده کنند. اینطوری زادو ولد نکرده و به مرور زمان از بین میرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
بهترین روش همین است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
كافور .!!!
من چند سال پیش شنیدم که در انگلستان با عقیم کردن موشهای نر آنها را داخل جمعیت موشها رها می کنند و آنها چون عقیم شده اند و این را احساس می کنند وحشی می شوند و شروع به کشتن دیگر موشها می کنند.
از قصابهاو رستورانهای چینی کمک گرفته شود بهتر است چون برای منفعت خودشان نه برای رضای حدا به تهران کمک خواهند کرد و قشر کم درآمد چین هم دلی از عزل در خواهند آورد رستوراندار چینی : ببخشید چی داشتید - مشتری : دوپرس موش ایرانی و یک پرس هم میبریم خانه
من پیشنهاد میدم با توجه به خیل بیکاران و با توجه به هزینه اعلام شده در این گزارش از مردم بخواهند در مقابل تحویل لاشه هر موش مبلغ یک پنجم هزینه دولتی را دریافت کنند . آنوقت میبینیم که در مدت کوتاهی نسل آنها برچیده خواهد شد .
بهترين راه درآمد زايي است از راه صادرات به چين
شما جایزه گرفتن هر موشو 50000 تومان بذار خود مردم تهران نسل موشها رو از ریشه ور می اندازند دیگه احتیاج نیست 120000 تومان برای کشتنشون خرج بکنید . اقتصادی فکر کنید از مردم کمک بگیرید از یارانه ها هم مؤثرتره
با اینکه یه مرد هستم ولی وقتی موش می بینم واقعا می ترسم.موش های تهران خیلی گنده و حال بهم زنند.کاش به جای شش ماه دیگه می گفتند بعد از عید تهران موش نداریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
موش نخوردت برادر!!
پس نقش گربه ها این وسط چی میشه؟
موش ها موجودات بسیار باهوشی هستند.
هنوز در کشور های دیگر هم نتوانسته اند راهی برای موش های شهری پیدا کنند. چون تابحال از هر روشی که استفاده کرده اند موش ها بر انسان ها پیروز شده اند.

جالب اینجاست که این موشهایی که ما می بینیم به قول معروف موش های ضعیفشون هستند که خودشون رو نشان می دهند.

مثلا اگر بخواهیم سم در غذایشان ریخته انها ابتدا چند موش را مامور می کنند تا ان غذا را بخورند و روزها صبر می کنند تا اگر انها نمردند عده ای دیگر از غذا بخورند.
ن ا م ر د ه ا نکشید این موشها رو، اینا حق آب و گل دارن.
این یک وعده پوچ است قدمت موشها حدود 350 میلیون سال است در مقابل قدمت چند هزار ساله انسان . این نشان میده آنها توانایی و قدرت فوقالعاده ای دارند و در مقابل شرایط نامساعد محیطی مقاومند
مطما هستم هیچ اتفاقی نمی افتد و موشها همچنان پیروزند
به این راحتی نمیشه از بینشون برد , بخاطر اینکه فوق العاده باهوش هستن , اگه از سم استفاده بشه به محض اینکه یکیشون از بین بره باقیشون طرف اون سم یا چیزی که به سم آغشته گشته نمیرن ........
تشویقشان بکنید ساندویچ بانوشابه بخورندتا نسلشان ازبین برود.
اگه بگن هر کی با تحویل هر موش 2000 تومان هدیه میگیره دو روزه نسلش منقرض میشه
اگه بجای از بین بردن مثل ببرا خیلی دلسوزانه ازشون نگهداری کنید نسلشون ور میوفته
این یک چرخه زیستیه. تا زمانی که غذا برای موشها فراهم باشه اونها هم تکثیر میشن. اگه اونها رو قتل عام هم بکنیم بازهم بعد چند سال اوضاع میشه مثل قبل. باید برای این کار فرهنگ سازی کرد و کیفیت خدمات شهری رو بالا برد.
به نظر من شهرداری به ازای هر موش زنده و مرده بیاید یه پاداش در نظر بگیره . مطمئن باش تا چند ساعت نسل موشها از تهران و حومه کنده میشه.
بهترین فرصت ایام عید است که مردم خارج از تهران هستن و بهتر میتونن برای تله گذاری و سم ریختن انجام بدن اما ما کار رو خیلی سخت کردیم فکر کنم با یه برنامه ریزی خوب بشه این کار رو راحت جمع کرد از کشورهای دیگه هم میشه کمک گرفت
چاره کار جغده! جغد شبی 50 تا موش نخوره سیر نمیشه!
اعلام كنيد براي كشتن و تحويل دادن هر موش 50 هزار تومن پرداخت ميشه اون وقت ميبينيد چطوري بعد از يك ماه اسم موش ميره توي ليست حيوانات در خطر انقراض
فقط اعدام .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
دلتنگت شده بودیم
کجایی؟
میتتونیم مدرسه موشها رو تاسیس کنیم تا همشون اونجا که رفتن غافلگیرشون کنیم همه رو به دام بندازیم
با توجه به اينكه ميزان تكثير موش ها خيلي زياده، بنابراين اگر حتي به طور موقت هم تعدادشون كم بشه باز هم اگر به مواد غذايي دسترسي داشته باشند خيلي سربع تكثير مي شوند و دوباره روز از نو روزي از نو. براي همين ارتقا بهداشت براي كم كردن منابع غذايي شون خيلي اهميت داره. به راه ديگه اينه كه به طرقي شهروندان تحريك به از بين بردن اونا بشن مثلا خريد لاشه موش يا به قول آشنا صادراتشون به چين و ...
مگه نمیگید کشتن هر موش 120 هزار تومن آب میخوره؟ کافیه به ازای هر قطعه موش مرده به مردم 10000 تومن بدید تا ظرف یک هفته نسل موشها رو در تهران منقرض کنند.
شلام من اژ موش میترشم،امسب خوابم نمیبرههه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
آقا دولت یک فکری هم برای کارتون خوابها بکند و اونا رو سر و سامان بدهد.
تله های چسبی خیلی مرگ بدی برای موش هاست. یک کم برای زجر ندادن حیوانات بیچاره همت به خرج بدیم. موش ناقل بیماری باشه یا نباشه فرقی نمیکنه. مهم اینه که هیچ موجودی رو نباید با زجر ودرد از بین ببریم. کار زشت و غیر منصفانه ای هستش.
نباید زود قضاوت کنیم.
تابناک، ی لطفی به خودت و همه مردم بکن. خیر ببینی
ب رو تو خیابون ولیعیر بالای پارک وی و یا بهتره بری بالای یوسف آباد. پایین تر هم زیاده ولی من ادرساشون یادم نیست.
گزارش تهیه کن از مردمی که ماشینهاشون رو با آب جوب میشورن. حالا از پیکان داغون میبینی تا ماشین های شاسی بلند چند صد میلیونی.
با آب جوبی که توش موش و....هر.... هست
اینا نه به خودشون و خانواده شون ارزش قائلن نه برای مردمی که سوار ماشیناشون میشن
خونه ما تو شهرری محله علائین هس
ماه قبل یه بچه موش اومد بهد دو روز گرفتیمش همین الان یه بچه موش دیگه تو خونه دیدم ک رفت تو حیاط
واقعا شهرداری باید یه کاری کنه شبا از ترس خابم نمیبره
تا دو ماه قبل اصلا موش تو خونمون نمیومد ولی حالا نمیدونم چرا تو کمتر از یه ماه دوتا موش اومد خونمون
انقدر این چینی هارو واسه کرونا مسخره کردیم تا یه مریضی جدید از موش ها صادر نکنیم به کشور های دیگ دولت به فکر نمی افته
بهترین راه حل کشتن موش اینکه تمامیه دریچهای فاضلاب رو به گونه ای ک برا مردم خطری نداشته باشه از درون به برق متصل کرد و حتی میشه لولهای استیلی برقی برای مجرای فاضلابا طراحی کرد اونوقت ک بیشتر موشهای شهر جرعت عبور نداشته و کم کم با رشد جمعیتشون در داخل فاضلابها و کمبود غذا در داخل فاضلابها کشته میشن و هیچ یک از ما اونهارو توی خیابونای شهر نخواهیم دید..
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی