بازدید 4329
مدیر آبفای استان تهران؛

وضع ذخیره "آب تهران" خوب نیست

کد خبر: ۳۸۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۲ 11 March 2014
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بيان اينکه وضع ذخيره آب تهران خوب نيست، گفت: کارگروه 5 نفري تشکيل شده است تا موضوع را بررسي و اطلاعات لازم را در اختيار وزير نيرو قرار دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، محمد پرورش در نشستي خبري با تاکيد بر اينکه به صرفه جويي 20 تا 25 درصد نياز داريم ، افزود : با اين مقدار صرفه جويي اميدواريم بدون زحمت و مشکل خاصي تابستان را سپري کنيم.

وي اضافه کرد: جيره بندي و سهميه بندي در کنار ميز قرار دارد چون جيره بندي آب در تهران مشکلات ديگري را از نظر کيفيت آب به وجود مي آورد.

پرورش با اشاره به اينکه 25 درصد آب شرب کشور در استان تهران مصرف مي شود ، گفت : اين عدد افتخار نيست و افزايش جمعيت ، محدوديت منابع آب و توسعه شهري تامين آب را مشکل تر کرده است.

وي با اشاره به افزايش ميزان مصرف آب در روزهاي پاياني سال گفت: پنجشنبه گذشته مصرف آب شرب شهر تهران به 2 ميليون و 950 هزار مترمکعب رسيده بود که اغلب در روزهاي تابستان اتفاق مي افتد.

مدير عامل آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اينکه 80 تا 82 درصد مصرف آب شهر تهران در بخش خانگي است، گفت: چهار ميليون و 100 هزار مشترک اب از مجموع 5 ميليون مشترک آب شهر تهران در بخش خانگي و مسکوني است ، بنابر اين توجه مشترکان خانگي به صرفه جويي ضروري است.

پرورش افزود : براي احداث فاضلاب شهر تهران 20 هزار ميليارد تومان پول نياز است که 10 هزار ميليارد تومان آن هزينه شده است و 10 هزار ميليارد ديگر نياز داريم.

وي افزود : طرح ساخت فاضلاب تهران 3 تا 5 سال آينده زمان نياز دارد.

مدير عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ميزان مشارکت بخش خصوصي در طرح هاي آب و فاضلاب شهر تهران را 3 هزار ميليارد تومان اعلام کرد و گفت : اين مبلغ ، غير از اعتبارات جاري سرمايه گذاري شده در اين بخش است.

پرورش با اشاره به استفاده شهرداري تهران از آبهاي زيرزميني گفت : در شرايط کنوني که تامين آب تهران در اولويت قرار دارد و محدوديت منابع آب داريم ، قرار شد شهرداري در بهره برداري چاه هايي که امکان استفاده براي آب شرب دارد ، با آب و فاضلاب استان همکاري کند.

وي در باره نسبت مصرف آب آشاميدني و کشاورزي در تهران نيز گفت: اين نسبت در حال حاضر 40 درصد براي آشاميدني و 60 درصد براي کشاورزي است ، در حالي که در کشور 90 تا 92 درصد در بخش کشاورزي و 2 تا 3 درصد صنعت و بقيه براي آشاميدني است.

وي درباره طرح شبکه فاضلاب تهران نيز گفت: هم اکنون 55 درصد مردم شهر تهران از خدمات دفع بهداشتي فاضلاب بهره مند هشتند و سال آينده قرار است 65 درصد مردم شهر تهران از خدمات دفع بهداشتي فاضلاب استفاده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست