بازدید 4055

باید براساس داشته‌های خود ،حرکت کنیم

کد خبر: ۳۸۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۵ 07 March 2014
نماینده مردم بروجن در مجلس گفت:مسئولان کشور به خودباوری نرسیده‌اند که تنها راه حفظ استقلال کشور این است که باید براساس داشته‌های خود مردم حرکت کنیم، چرا که داشته‌های ما کم نیست.

به گزارش تسنیم؛امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در خصوص نفوذ حلقه انحرافی در دولت و نظرات این حلقه در مورد انفعال در برابر غرب و نادیده گرفتن ارزش‌های انقلاب اسلامی اظهارداشت: متاسفانه هر زمان از موضوعات مهمی مانند حماسه اقتصادی صحبت می‌شود، انحرافات و زاویه‌هایی ایجاد می‌شود. آقایان می‌خواهند با فرار به جلو، صحبت‌های مقام معظم رهبری را لوث کنند و به آینده حواله بدهند. این آفتی بزرگ است که از اوایل انقلاب مسئولان ما دچار آن بوده‌اند و این آفت از سر مسئولان ما دست‌ بردار هم نیست.

وی ادامه داد: مسئولان کشور به خودباوری نرسیده‌اند که تنها راه حفظ استقلال کشور این است که باید براساس داشته‌های خود مردم حرکت کنیم، چرا که داشته‌های ما کم نیست. مثلا در زمینه نفت با توجه به وجود منابع نفتی و گازی در کشور،  اگر کمی به زیرساخت‌ها توجه کنیم، می‌توان با پرهیز از خام فروشی و تبدیل نفت به فرآورده‌ها و تکیه بر قدرت داخلی در زمینه نفت و انرژی موفق باشیم.

نماینده مردم بروجن در مجلس با طرح این پرسش که چرا در زمینه نفت و انرژی موفق نبوده‌ایم؟ تاکید کرد: به طور مثال جهاد دانشگاهی اعلام می‌کند که ظرفیت ساخت دکل‌های خشکی و دریایی در ایران وجود دارد و فرزندان این نظام می‌توانند این دکل‌ها را بسازند، اما از طرف دیگر مسئولان ما دکل‌هایی را با کیفیت بسیار پایین‌تر از کشورهایی مانند چین خریداری می‌کنند. یعنی دکلی که 110 هزار میلیارد قیمت دارد، به قیمت 170 هزار میلیارد می‌خرند و هم اکنون حتی چینی‌ها حاضر به فروش این دکل‌ها به ایران نیستند و آن دکل‌ها را اجاره‌ می‌دهند و یک سال اجاره این دکل‌ها برابر با کل پول آنها است.

**برخی از مسئولان به دلیل داشتن رانت و وابستگی‌ خودکفایی را دچار چالش کرده‌اند

سلطانی با بیان اینکه این مسائل به این دلیل است که ما به داشته‌ها و تکنولوژی خودمان هیچ توجه‌ای نداریم، تاکید کرد: در زمینه گندم و تولیدات کشاورزی نیز با این مشکلات مواجه هستیم و مسئولان ما از خود اراده‌ای ندارند.

وی گفت: برخی از مسئولان دولتی به دلیل داشتن رانت و وابستگی‌ها و نداشتن خودباوری، خودکفایی را دچار چالش کرده و نهایتا لوث می‌کنند. البته این زاویه از مردم شروع نشده، بلکه از مسئولان آغاز شده است. چرا که خودباوری و اراده‌ در میان مسئولان وجود ندارد و وجود رانت‌ها و منافع گروهی و شخصی آقایان را تامین می‌کند، لذا حاضر نیستند در این زمینه با مردم همگام و هم‌جهت شوند.

نماینده مردم بروجن در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا تفکر ارتباط با غرب مربوط به دوران کارگزاران بوده است، گفت: کارگزاران سازندگی اعتقاد داشتند که با دنیا و غرب ارتباط داشته باشیم و خیلی هم لازم نیست که خودکفا باشیم، لذا این موضوع از تفکر آقایان کارگزاران سازندگی نشات می‌گیرند که هنوز متاسفانه دست از سر مردم برنداشته است.

سلطانی با بیان اینکه بدون تعارف این تفکر میان مسئولان کشور ما در گذشته و مسئولان کنونی کشور وجود دارد که به کشور ضربه و صدمه می‌زند، تصریح کرد: علت اینکه هم اکنون به اینجا رسیده‌ایم این است که این نوع تفکر در کشور حاکم بوده است، والا ما باید هم اکنون کشور مستقلی باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 14 تا 15 سال پیش ما در کشور جشن خودکفایی گندم گرفتیم در حالی که شاهد هستیم که تولیدات ما کاهش یافته و سال گذشته بنا بر نظر کارشناسی دوسوم گندم را از کشورهای خارجی وارد کرده و تنها یک سوم گندم را تولید کردیم که این گندم نیز در انبارهای نامرغوب ماند و از بین رفت و کشاورزان زیان دیده و به استقلال اقتصادی کشور نیز ضربه وارد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار